Reserveoverdracht
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Reserveoverdracht
Ik had graag de 'wiskundige reserve' van het pensioenspaarplan van m'n vorige werkgever overgedragen naar een andere instelling. Ik dacht aan Integrale, maar misschien kent iemand een betere ? In het geval van Integrale: aangezien het om een zeer beperkt bedrag gaat, ga ik voor de "lage overlijdingsdekking 10/25" daar die het meest opbrengt.
Mijn vraag: Wel raar dat de "loutere spaarformule" minder opbrengt dan de "lage overlijdingsdekking 10/25". Iemand hiervoor een verklaring ?
Mijn vraag: Wel raar dat de "loutere spaarformule" minder opbrengt dan de "lage overlijdingsdekking 10/25". Iemand hiervoor een verklaring ?
Re: Reserveoverdracht
Als je sterft, hebben uw erfgenamen minder.fdgroote schreef:Ik had graag de 'wiskundige reserve' van het pensioenspaarplan van m'n vorige werkgever overgedragen naar een andere instelling. Ik dacht aan Integrale, maar misschien kent iemand een betere ? In het geval van Integrale: aangezien het om een zeer beperkt bedrag gaat, ga ik voor de "lage overlijdingsdekking 10/25" daar die het meest opbrengt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat weet ik, maar het gaat slechts over 1 jaar dat ik er werkte (tijdelijke job). Nu ik bij de overheid werk, komt er dus geen vervolg.
Ik heb wel een hogere overlijdensdekking met een ander product, nl. een privaat afgesloten levensverzekering. Die wordt over de jaren omvangrijker.
Mijn erfgenamen hoeven dus niet te panikeren. Tiens, ik wist niet dat die ook op spaargids zaten

Ik heb wel een hogere overlijdensdekking met een ander product, nl. een privaat afgesloten levensverzekering. Die wordt over de jaren omvangrijker.
Mijn erfgenamen hoeven dus niet te panikeren. Tiens, ik wist niet dat die ook op spaargids zaten

De belgische staat ( fiscus ) is ook een erfgenaam van u ( successierechten ) en owee als je die een paar eurocent minder wil gevenfdgroote schreef:Dat weet ik, maar het gaat slechts over 1 jaar dat ik er werkte (tijdelijke job). Nu ik bij de overheid werk, komt er dus geen vervolg.
Mijn erfgenamen hoeven dus niet te panikeren. Tiens, ik wist niet dat die ook op spaargids zaten![]()
![]()