sluikse intrestverlaging bij BKCP
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
mr intrest
- Full Member

sluikse intrestverlaging bij BKCP
Halverwege februari kreeg ik van BKCP nieuwe intresttarieven toegestuurd. Vandaag heb ik die pas gelezen omdat ik dacht dat er geen grote wijzigingen waren, maar het tegendeel is waar.
Heb een excellence spaarrekening met een gespaarde som < € 10.000 op die rekening staan : nu blijkt die rekening per 1/04/2011 slechts 1% basisrente op te brengen ipv de huidige 1,6%. 1,6% blijf je enkel behouden als je minstens 10.000 euro op de rekening hebt staan.
Wou dit even op het forum plaatsen omdat misschien andere forumleden dit ook nog niet opgemerkt hadden...
Zelf zal ik de rekening afsluiten : ik betreur de handelswijze van BKCP. 1% basisrente vermeerderd met 0,4% getrouwheidspremie : spaargidslezers weten ook wel dat je elders veel beter kan krijgen!
Heb een excellence spaarrekening met een gespaarde som < € 10.000 op die rekening staan : nu blijkt die rekening per 1/04/2011 slechts 1% basisrente op te brengen ipv de huidige 1,6%. 1,6% blijf je enkel behouden als je minstens 10.000 euro op de rekening hebt staan.
Wou dit even op het forum plaatsen omdat misschien andere forumleden dit ook nog niet opgemerkt hadden...
Zelf zal ik de rekening afsluiten : ik betreur de handelswijze van BKCP. 1% basisrente vermeerderd met 0,4% getrouwheidspremie : spaargidslezers weten ook wel dat je elders veel beter kan krijgen!
Re: sluikse intrestverlaging bij BKCP
Dat is eigenlijk wel heel straf, en ook dat het niemand is opgevallen.
Zelf heb ik geen bericht gekregen, maar met een kapitaal van 0,00 euro op hun rekening zal het toch niet veel verschil maken voor mij .
Zelf heb ik geen bericht gekregen, maar met een kapitaal van 0,00 euro op hun rekening zal het toch niet veel verschil maken voor mij .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
JurgenG
Ik had zelf een tijdje geleden een zijsprongetje gemaakt en een spaarrekening geopend bij BKCP.
Hun rentepolitiek (lees boerenbedrog met promoties) viel echter zodanig dik tegen dat ik zeer snel teruggekeerd ben naar Rabo.
Ik heb liever duidelijkheid dan altijd de beste rente!
Hun rentepolitiek (lees boerenbedrog met promoties) viel echter zodanig dik tegen dat ik zeer snel teruggekeerd ben naar Rabo.
Ik heb liever duidelijkheid dan altijd de beste rente!
Ik heb ook een Excellence spaarrekening (- €10000)
Ik zal ook het geld overplaatsen en rekening sluiten
Ik zal ook het geld overplaatsen en rekening sluiten
@ Webmaster: aanpassen in spaarrekeningoverzicht? Een oranje +-tje ervan maken zodat die bij de filter voorwaarden eruit valt.
is pas vanaf 1 april
Men zou ook wel iets mogen maken, waarin TOEKOMSTIGE wijzingen ook zichtbaar zijn.
Bij BCKP is het wel een essentiele verandering waarvan blijkbaar heel weinig mensen op de hoogte waren.
Ben eens benieuwd hoeveel klanten bkcp door die wijziging gaat verliezen, dit lijkt meer op boerenbedrog door bkcp
Denk wel dat die 1 aprilgrap van bkcp hen heel zuur gaat opbreken
Bij BCKP is het wel een essentiele verandering waarvan blijkbaar heel weinig mensen op de hoogte waren.
Ben eens benieuwd hoeveel klanten bkcp door die wijziging gaat verliezen, dit lijkt meer op boerenbedrog door bkcp
ach inderdaad, ik zou het zelf nog vergeten, maar ook de 'toekomstige' rentestanden kan je bij ons bekijken
dat doe je via 'geavanceerd' en dan via filter 'toekomstige tarieven'
dat doe je via 'geavanceerd' en dan via filter 'toekomstige tarieven'
Mij mogen ze alvast schrappen als klant, ben altijd tevreden geweest maar ze moeten van die basisrente afblijven.paul schreef:Men zou ook wel iets mogen maken, waarin TOEKOMSTIGE wijzingen ook zichtbaar zijn.
Alles nu naar Rabobank.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
waarom sommigen al hun geld als vlaming ( of belg je mag kiezen ) naar een hollandse bank blijven overschrijven ,
is mij toch een raadsel . er zijn toch genoeg "inheemse" gelijkaardige of zelfs betere alternatieven ?
is mij toch een raadsel . er zijn toch genoeg "inheemse" gelijkaardige of zelfs betere alternatieven ?
Als een hollandse bank een hogere intrest geeft, en sneller is enz................. waarom dan een inheemse bank kiezen ?
meer rente ??
sneller
larie, er zijn belgische banken genoeg die het minstens evengoed doen
typisch belgisch om te denken dat het elders beter is
een beetje chauvinisme kan geen kwaad hoor
en het zal je geen cent minder opbrengen
sneller
een beetje chauvinisme kan geen kwaad hoor
Een beetje meer chauvinisme zou bij de Belgen inderdaad geen kwaad kunnen.infoinfo schreef:meer rente ??
sneller
een beetje chauvinisme kan geen kwaad hoor![]()
Ik kan niet zeggen dat ik totaal geen geld heb bij Rabobank.be en ik heb obligaties van Deutsche Bank. Evenals obligaties van een Mexicaanse oliemaatschappij en een termijnrekening bij de Nederlandse Credit Europe Bank. Dit inderdaad omdat ze meer opbrengen.
Voor de rest ben ik heb ik toch ook een appeltje voor de dorst bij de enige puur Belgisch ( en zelfs Vlaamse ) bank Argenta en achtergestelde certificaten van BNP Paribas Fortis, waar de Belgische overheid meerderheidsaandeelhouder is.
Rabobank.be heeft hier in België wel Belgisch personeel in dienst en ze dragen ook wel aan België bankentaks af. Het is echter wel een bijkantoor van een Nederlandse bank en het is geen Belgische bank.
Laatst gewijzigd door Stier op 28 februari 2011, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben momenteel in het buitenland, Azie, als ik terug ben breng ik alles over bij de Ollanders. Ik ben een internationale kloteklant.infoinfo schreef:waarom sommigen al hun geld als vlaming ( of belg je mag kiezen ) naar een hollandse bank blijven overschrijven ,
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Ja, ik weet ook niet waar ze mee bezig zijn, maar ze zijn alleszins niet transparant.
Ik was eigenlijk van plan er een rekening te openen omdat ze interessante fondsen hebben en een interessante kredietkaart.
Gewoon een jaartje proberen hoe het loopt, want aanbod was eerste jaar gratis.
Ik was ook al tevreden omdat verschillende vragen via helpdesk heel snel en correct werden beantwoord, een beetje a la keytrade, en dat voor iemand die niet klant is.
Plots valt die gratis actie weg, en is het 9 euro per kwartaal.
Ik heb de indruk dat ze zelf ook geen al te duidelijke koers varen en misschien nog niet goed weten hoe ze zich moeten profileren.
Ik was eigenlijk van plan er een rekening te openen omdat ze interessante fondsen hebben en een interessante kredietkaart.
Gewoon een jaartje proberen hoe het loopt, want aanbod was eerste jaar gratis.
Ik was ook al tevreden omdat verschillende vragen via helpdesk heel snel en correct werden beantwoord, een beetje a la keytrade, en dat voor iemand die niet klant is.
Plots valt die gratis actie weg, en is het 9 euro per kwartaal.
Ik heb de indruk dat ze zelf ook geen al te duidelijke koers varen en misschien nog niet goed weten hoe ze zich moeten profileren.