Welke aan/verkoopprijs fondsen
Welke aan/verkoopprijs fondsen
Beste Rabobank,
Een van de mindere aspecten van fondsen is dat je nooit op voorhand weet aan precies welke prijs je koopt of verkoopt.
Nu wou ik graag weten hoe dat zit met fondsen die geen dagelijkse NIW publiceren.
Ik denk concreet aan het Degroof Equities World Ex JEU Index fonds, waarvan de koers elke donderdag wordt gepubliceerd.
Voor zover ik het begrijp ligt de koers dan voor één week vast?
Als ik dus tussen vrijdag en woensdag een (ver)kooporder plaats heb ik zekerheid over de prijs... klopt deze redenering?
Een van de mindere aspecten van fondsen is dat je nooit op voorhand weet aan precies welke prijs je koopt of verkoopt.
Nu wou ik graag weten hoe dat zit met fondsen die geen dagelijkse NIW publiceren.
Ik denk concreet aan het Degroof Equities World Ex JEU Index fonds, waarvan de koers elke donderdag wordt gepubliceerd.
Als ik dus tussen vrijdag en woensdag een (ver)kooporder plaats heb ik zekerheid over de prijs... klopt deze redenering?
Re: Welke aan/verkoopprijs fondsen
Ik denk het niet.saemon schreef:Beste Rabobank,
Als je na de donderdag (ver)koopt zal je slechts de VOLGENDE donderdag je (ver)koopkoers kennen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Degroof Index Ex-JEU is inderdaad een grote uitzondering. Om kosten te besparen (samenbrengen van alle orders) heeft Degroof Fund Management Company voor dit fonds geopteerd voor een wekelijkse bekoersing. Als enige fonds in het aanbod van Rabobank.be kan in dit fonds dus maar één keer per week verhandeld worden. De index is vermoedelijk oorspronkelijk gemaakt voor langetermijnbeleggers. Deze manier van werken is niet geschikt voor traders.
Rabobank.be schreef:Degroof Index Ex-JEU is inderdaad een grote uitzondering. Om kosten te besparen (samenbrengen van alle orders) heeft Degroof Fund Management Company voor dit fonds geopteerd voor een wekelijkse bekoersing. Als enige fonds in het aanbod van Rabobank.be kan in dit fonds dus maar één keer per week verhandeld worden. De index is vermoedelijk oorspronkelijk gemaakt voor langetermijnbeleggers. Deze manier van werken is niet geschikt voor traders.
Bedankt voor de snelle respons. Dus, om het nog eens duidelijk te stellen, zoals cooldave zegt, als ik nu een order plaats, dan weet ik pas ten vroegste donderdagavond aan welke koers ik heb gekocht, juist?
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Dat is helemaal correct