Internationale overschrijving keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Internationale overschrijving keytrade
Vandaag wou ik een internationale overschrijving doen (naar Duitsland). Ik ging er van uit dat dit tegenwoordig gratis is met het IBAN-nr.
Bij Keytrade staat er echter onder het in te voeren bedrag: Kosten : Kostendeling Begunstigde. Daarop ben ik op de website van keytrade gaan zoeken en vond ik het volgende:
Graag snel antwoord want ik zou deze betaling voor zondagavond willen doen...
Bij Keytrade staat er echter onder het in te voeren bedrag: Kosten : Kostendeling Begunstigde. Daarop ben ik op de website van keytrade gaan zoeken en vond ik het volgende:
kost het nu 0,30 euro voor een internationale overschrijving???5. Internationale overschrijvingen – Euro zone
Uitleg & definities
IBAN (International Bank Account Number): is een banknummerstructuur voor grensoverschrijdende transfers in Europa. Het IBAN heeft een vaste lengte per land. Het bestaat uit de ISO code van het land waar de rekening wordt gehouden (2 letters), een controlegetal (2 cijfers) en een nationaal rekeningnummer.
BIC of SWIFT-adres (Bank Identifier Code): is de internationale code die een unieke identificatie van elke bank mogelijk maakt; het geeft de internationale identificatiecode van uw bank weer. Het telt 8 of 11 alfanumerieke tekens.
Een internationale verrichting in de Euro zone is een betaling die voldoet aan volgende kenmerken : De verrichting gaat door in één van de leden van de Europese Unie. Het transferbedrag mag maximum € 50.000 bedragen. De verrichting moet het IBAN van de begunstigde en de BIC van de bank van de begunstigde vermelden. De namen en het adres van de begunstigde moeten vermeld worden. De kosten zijn verdeeld tussen de opdrachtgever en de begunstigde.
Kosten Verrichtingen € 0,30
Behalve u instructie, zullen voor internationale overschrijvingen die niet voldoen aan de condities van de Euro zone, de kosten ten laste zijn voor de begunstigde..
Graag snel antwoord want ik zou deze betaling voor zondagavond willen doen...
Re: Internationale overschrijving keytrade
Er bestaat een Europese verordening (nr. 2560/2001 ) die zegt:
De kosten die een betalingsdienstaanbieder de gebruiker van betalingsdiensten voor grensoverschrijdende betalingen tot een bedrag van maximaal 50000 EUR aanrekent, zijn dezelfde als de kosten welke die betalingsdienstaanbieder gebruikers van betalingsdiensten aanrekent voor overeenkomstige binnenlandse betalingen van dezelfde waarde en in dezelfde valuta.
Een buitenlandse betaling (die aan de juiste voorwaarden voldoet; binnen Europa; <50.000 euro en IBAN/BIC vermelding) mag dus niet meer kosten dan een betaling in het binnenland.
Gezien binnenlandse betalingen bij Keytrade gratis zijn, zouden buitenlandse dat ook moeten zijn. Ik vermoed dat die 0,30 euro dus enkel slaat op betalingen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen.
EDIT: spaargids, bron van alle informatie: viewtopic.php?f=7&t=3599#p31574" onclick="window.open(this.href);return false;
De kosten die een betalingsdienstaanbieder de gebruiker van betalingsdiensten voor grensoverschrijdende betalingen tot een bedrag van maximaal 50000 EUR aanrekent, zijn dezelfde als de kosten welke die betalingsdienstaanbieder gebruikers van betalingsdiensten aanrekent voor overeenkomstige binnenlandse betalingen van dezelfde waarde en in dezelfde valuta.
Een buitenlandse betaling (die aan de juiste voorwaarden voldoet; binnen Europa; <50.000 euro en IBAN/BIC vermelding) mag dus niet meer kosten dan een betaling in het binnenland.
Gezien binnenlandse betalingen bij Keytrade gratis zijn, zouden buitenlandse dat ook moeten zijn. Ik vermoed dat die 0,30 euro dus enkel slaat op betalingen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen.
EDIT: spaargids, bron van alle informatie: viewtopic.php?f=7&t=3599#p31574" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
toppie! *opgestoken-duim-symbooltje*
bedankt voor je snelle antwoord robokat
bedankt voor je snelle antwoord robokat
Ik bevestig.
Heb al verschillende overschrijvingen naar een Britse rekening gedaan.
Die rekening is in Euro en overschrijving valt onder SEPA.
Heeft me nooit iets gekost.
Heb al verschillende overschrijvingen naar een Britse rekening gedaan.
Die rekening is in Euro en overschrijving valt onder SEPA.
Heeft me nooit iets gekost.
Volgens Rabobank.be is die maximum van 50 000 niet meer van toepassingrobokat schreef:Er bestaat een Europese verordening (nr. 2560/2001 ) die zegt:
viewtopic.php?f=16&t=9728#p78504" onclick="window.open(this.href);return false;