sparen voor een huis
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: sparen voor een huis
Terugvorderen via de bank zal volgens mij niet meer gaan.kwedde schreef:Heb naar de bank gebeld...
Er werd mij mondeling verzekerd dat er voor 2 x 1770 vrijstelling is.![]()
Andere vraag, we hebben bij opening van onze gezamelijke spaarrekening (3 jaar geleden) inderdaad zo'n document wat betreft onverdeeldheid getekend. Toch werd er telkens 15% roerende voorheffing aangerekend!
Kunnen we dit op een of andere manier terugvorderen?
Ge kunt proberen rechtstreeks bij de belastingen.
Als de bank u mondeling bevestigt dat er voor 2 x 1770 € vrijstelling is; waarom werd er dan de vorige jaren 15 % roerende voorheffing afgehouden op de intresten beneden 3540 € ? Vraag uitleg !
Ofwel kent die bediende de wetgeving niet ofwel gaat hij er ( verkeerdelijk ) van uit dat jullie gehuwd of wettelijk samenwonend zijn !
Laatst gewijzigd door Urbain op 31 mei 2011, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: sparen voor een huis
Misschien stomme vraag (sorry, ben hier een groentje):
wat is PB?
wat is PB?
Re: sparen voor een huis
De aangifte personenbelasting
Re: sparen voor een huis
Bedankt voor de vele interessante weetjes en tips die ik hier mogen lezen heb tot nu toe.
Nu is er nog een vraag bij mij opgekomen door het lezen van al jullie weetjes. Hoe zit het met
de erfenisrechten. Ons huidige situatie is als volgt wij hebben 1 gemeenschappelijke zichtrekening,
elk 1 persoonlijk zichtrekening en elk persoonlijke spaarboekjes en een gemeenschappelijke geblokkeerde
rekening voor de huurwaarborg. Wij gaan officieel samenwonend zijn. Is het dan zo dat enkel de zichtrekening
en de geblokkeerde spaarrekening (huurwaarborg) die op beide namen staat van belang zijn voor de erfenis of
worden de spaarboeken die op de eigennaam staan dan ook in de erfenis gebracht?
Hopelijk kunnen jullie mij met deze vraag ook goed helpen
Nu is er nog een vraag bij mij opgekomen door het lezen van al jullie weetjes. Hoe zit het met
de erfenisrechten. Ons huidige situatie is als volgt wij hebben 1 gemeenschappelijke zichtrekening,
elk 1 persoonlijk zichtrekening en elk persoonlijke spaarboekjes en een gemeenschappelijke geblokkeerde
rekening voor de huurwaarborg. Wij gaan officieel samenwonend zijn. Is het dan zo dat enkel de zichtrekening
en de geblokkeerde spaarrekening (huurwaarborg) die op beide namen staat van belang zijn voor de erfenis of
worden de spaarboeken die op de eigennaam staan dan ook in de erfenis gebracht?
Hopelijk kunnen jullie mij met deze vraag ook goed helpen
Re: sparen voor een huis
De bank weet zeer zeker dat we niet gedomicilieerd zijn op hetzelfde adres.
De 2 x 1770 vrijstelling ga ik zeker nog eens verder opzoeken, die mondelinge bevestiging is voor mij niet meer voldoende.
Wil het graag ergens zwart op wit op papier (als er iemand meer info heeft hierover?). We willen namelijk niet nog een keer voor onaangename verrassingen komen te staan!
Dat is toch iets waar de bank(bediende) toen te kort is geschoten in onze ogen, ze hadden ons hierover beter kunnen informeren!
Nu ja, wij waren toen misschien nog een beetje te goedgelovig. Eén positieve noot, met vallen en opstaan leren we uit onze fouten!
De 2 x 1770 vrijstelling ga ik zeker nog eens verder opzoeken, die mondelinge bevestiging is voor mij niet meer voldoende.
Wil het graag ergens zwart op wit op papier (als er iemand meer info heeft hierover?). We willen namelijk niet nog een keer voor onaangename verrassingen komen te staan!
Dat is toch iets waar de bank(bediende) toen te kort is geschoten in onze ogen, ze hadden ons hierover beter kunnen informeren!
Nu ja, wij waren toen misschien nog een beetje te goedgelovig. Eén positieve noot, met vallen en opstaan leren we uit onze fouten!