BKCP tak21 bijkomende stortingen
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
BKCP tak21 bijkomende stortingen
Hallo,
wij hebben een bkcp expansion tak 21 gestart januari 2009, gewaarborgd 3,75% voor 8j 1 dag.
Nu is mijn vraag, indien wij bijkomende stortingen doen, geld dezelfde rentevoet? En staan die bijkomende vast voor opnieuw 8j 1d of voor de resterende 6j?
En algemeen, is het dan niet interessanter om bijstortingen te doen ipv een nieuwe te starten met de huidige lagere intrestvoeten?
alvast bedankt
wij hebben een bkcp expansion tak 21 gestart januari 2009, gewaarborgd 3,75% voor 8j 1 dag.
Nu is mijn vraag, indien wij bijkomende stortingen doen, geld dezelfde rentevoet? En staan die bijkomende vast voor opnieuw 8j 1d of voor de resterende 6j?
En algemeen, is het dan niet interessanter om bijstortingen te doen ipv een nieuwe te starten met de huidige lagere intrestvoeten?
alvast bedankt
Re: BKCP tak21 bijkomende stortingen
Bijstorten gebeurt altijd aan de geldende rentevoet van dat ogenblik. Nu is dat dus 2,75%.
[ edit: mijn opmerking dat een contract van 8 j + 1 dag niet interessant is, is niet van toepassing op BKCP gezien ze het contract stilzwijgend verlengen zonder kosten, zoals hieronder aangegeven. Bij andere banken, die wel een contract van exact 8 j + 1 d aanbieden, is dergelijke formule niet interessant.]
En je kan ook overwegen om dit bij een andere maatschappij te doen, om te spreiden.
[ edit: mijn opmerking dat een contract van 8 j + 1 dag niet interessant is, is niet van toepassing op BKCP gezien ze het contract stilzwijgend verlengen zonder kosten, zoals hieronder aangegeven. Bij andere banken, die wel een contract van exact 8 j + 1 d aanbieden, is dergelijke formule niet interessant.]
En je kan ook overwegen om dit bij een andere maatschappij te doen, om te spreiden.
Laatst gewijzigd door robokat op 24 juni 2011, 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: BKCP tak21 bijkomende stortingen
looptijd is altijd 8 jaar en 1 maand en wordt stilzwijgend verlengd. Zodat dit contract toch 30 jaar loopt en je geen kosten opnieuw hebt na 8 jaar en 1 maand zie info fiche (dit is mij ook zo uitgelegd in het BKCP kantoor)
Minimale looptijd : minimale looptijd 8 jaar en 1 maand. Aan het einde van deze looptijd wordt het contract
elk jaar stilzwijgend verlengd, tenzij het uitdrukkelijk wordt opgezegd.
o Maximale looptijd : maximale looptijd 30 jaar.
o Indien de verzekerde voor de einddatum van het contract overlijdt : betaalt de verzekeraar de
begunstigde(n) een kapitaal uit dat gelijk is aan de wiskundige provisie bepaald in het kader van het
onderhavige contract op het moment van het overlijden.
Minimale looptijd : minimale looptijd 8 jaar en 1 maand. Aan het einde van deze looptijd wordt het contract
elk jaar stilzwijgend verlengd, tenzij het uitdrukkelijk wordt opgezegd.
o Maximale looptijd : maximale looptijd 30 jaar.
o Indien de verzekerde voor de einddatum van het contract overlijdt : betaalt de verzekeraar de
begunstigde(n) een kapitaal uit dat gelijk is aan de wiskundige provisie bepaald in het kader van het
onderhavige contract op het moment van het overlijden.