rendement integrale 786 van 2010
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: rendement integrale 786 van 2010
Ik voel mij zweer waar in 't zak gezet.
Ik had nu eens het gevoel van bij een deftige maatschappij terecht te zijn gekomen die zijn winsten niet moet uitkeren aan de aandeelhouders en pats het is weer van dat. Ik heb nu zelfs minder dan bij Ethias waar ik 3,3 en 3,6 krijg. Gezien de taks die je moet betalen en instapkosten en de lange termijn die je moeten wachten noem ik dat zeer pover.
En de communicatie van integrale is zeer misleidend.
Erg dan nog dat Rabobank dit product ook verkoopt als "pareltje"
Ik had nu eens het gevoel van bij een deftige maatschappij terecht te zijn gekomen die zijn winsten niet moet uitkeren aan de aandeelhouders en pats het is weer van dat. Ik heb nu zelfs minder dan bij Ethias waar ik 3,3 en 3,6 krijg. Gezien de taks die je moet betalen en instapkosten en de lange termijn die je moeten wachten noem ik dat zeer pover.
En de communicatie van integrale is zeer misleidend.
Erg dan nog dat Rabobank dit product ook verkoopt als "pareltje"
Dat van die taks en instapkosten en de lange termijn wist je op voorhand.
Alhoewel 3,25% momenteel een goed rendement is, is het misschien niet opportuun om je geld tegen die vergoeding voor 8 jaar vast te zetten in deze periode van stijgende rente.
Ik denk dat ik zelf nog maar een paar jaar ga wachten en eventueel dan intekenen als de rente dan hoog staat.
Alhoewel 3,25% momenteel een goed rendement is, is het misschien niet opportuun om je geld tegen die vergoeding voor 8 jaar vast te zetten in deze periode van stijgende rente.
Ik denk dat ik zelf nog maar een paar jaar ga wachten en eventueel dan intekenen als de rente dan hoog staat.
Vorig jaar heb ik hierover nog een reactie geplaatst, maar ja, iedereen moet zelf zijn huiswerk maken.
Re: tak 21: tips om te kiezen
door Hector » 4 September 2010, 15:34
Voor nieuw geld, valt er niet te onderhandelen over de instapkosten bij Integrale.
Maar, toch niet te snel handelen. Indien de lange termijrente nog enkele jaren zo laag zou blijven, dan komen ze daar volgens mij wel in de problemen. Het gemiddeld uitgekeerde rendement op de gehele portefeuille bedroeg voor 2009 4,29 %. Dit gemiddelde zullen ze niet snel kunnen verlagen, daar ze met veel contracten zitten die 4,75% garanderen. Ik zou niet weten, hoe of waar ze momenteel, op een veilige manier aan die 4,75% kunnen geraken. Volgens mij gaat dit ten koste gaan van de nieuwe contracten, die geen bonus meer zullen moeten verwachten.
Re: tak 21: tips om te kiezen
door Hector » 4 September 2010, 15:34
Voor nieuw geld, valt er niet te onderhandelen over de instapkosten bij Integrale.
Maar, toch niet te snel handelen. Indien de lange termijrente nog enkele jaren zo laag zou blijven, dan komen ze daar volgens mij wel in de problemen. Het gemiddeld uitgekeerde rendement op de gehele portefeuille bedroeg voor 2009 4,29 %. Dit gemiddelde zullen ze niet snel kunnen verlagen, daar ze met veel contracten zitten die 4,75% garanderen. Ik zou niet weten, hoe of waar ze momenteel, op een veilige manier aan die 4,75% kunnen geraken. Volgens mij gaat dit ten koste gaan van de nieuwe contracten, die geen bonus meer zullen moeten verwachten.
Een termijnrekening op 8 jaar bij Rabobank brengt momenteel netto 3,36% op zonder taks en instapkosten. Dus als Integrale 786 nog een aantal jaren geen bonussen uitkeert en de roerende voorheffing niet stijgt kun je evengoed daarin beleggen.
En wat als de volgende regering die naarstig op zoek is naar inkomsten ontdekt dat op spaarverzekeringen nog geen roerende voorheffing wordt ingehouden?
En wat als de volgende regering die naarstig op zoek is naar inkomsten ontdekt dat op spaarverzekeringen nog geen roerende voorheffing wordt ingehouden?
-
webmaster
enkele berichten verwijderd, gelieve on topic te blijven aub
of mijn opmerking in februari over dat van mercator:
"als ik zie dat je instapkosten moet betalen en slechts 2,75 % intrest gegarandeerd + misschien beetje winst, en 8 jaar moet laten staan,
wat is daar dan zo goed aan?"
viewtopic.php?f=5&t=4161&p=85164&hilit=mercator#p85164" onclick="window.open(this.href);return false;
"als ik zie dat je instapkosten moet betalen en slechts 2,75 % intrest gegarandeerd + misschien beetje winst, en 8 jaar moet laten staan,
wat is daar dan zo goed aan?"
viewtopic.php?f=5&t=4161&p=85164&hilit=mercator#p85164" onclick="window.open(this.href);return false;
De mensen lezen iets over vrijstelling van roerende voorheffing en mogelijke winstdeelname en dat maakt hen meteen zo enthousiast dat ze de nadelen niet meer zien.
Een spaarverzekering is goed als je aan een hoge interest kunt intekenen maar aan een lage interest is het niet zo voordelig.
Een spaarverzekering is goed als je aan een hoge interest kunt intekenen maar aan een lage interest is het niet zo voordelig.
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
zelfs termijnrekeningen op 4 jaar (3,53 %) en 5 jaar (4%) zijn interessanter.
Wat zijn dan nog de voordelen van integrale 786?
-
Franscoppy
- Full Member

- Contacteer:
geen RV na 8 jaar in tegenstelling tot termijnrekeningen of kasbons en toch 3,98% opgebracht vorig jaar.deenigekeuze schreef:zelfs termijnrekeningen op 4 jaar (3,53 %) en 5 jaar (4%) zijn interessanter.
Die 3,98% is een gemiddelde, zie de eerdere berichten in dit draadje.
Hector schreef:Voor alle duidelijkheid, er is geen bonus voor contracten afgesloten na 2005!
Nieuwe contracten krijgen enkel de gewaarborgde rente van 3,25% en geen 3,98%.
Dit is nu juist het probleem! Mensen denken dat ze bij Integrale 3,98% krijgen, maar dat is niet zo. Je krijgt enkel je gewaarborgde rente.Franscoppy schreef:geen RV na 8 jaar in tegenstelling tot termijnrekeningen of kasbons en toch 3,98% opgebracht vorig jaar.deenigekeuze schreef:zelfs termijnrekeningen op 4 jaar (3,53 %) en 5 jaar (4%) zijn interessanter.
-
Franscoppy
- Full Member

- Contacteer:
tja, wie moet je dan kiezen, zeker in het kader van fiscaal langetermijnsparen...
Ik denk dat er geen twijfel is om dit te doen als je de mogelijkheid hebt omwille van het fiscale voordeel.
Maar veel keuze is er toch ook niet.
Ik denk dat er geen twijfel is om dit te doen als je de mogelijkheid hebt omwille van het fiscale voordeel.
Maar veel keuze is er toch ook niet.
Op de informatieplichtfiche moet dit toch duidelijk vermeld staan, niet ?Hector schreef:Dit is nu juist het probleem! Mensen denken dat ze bij Integrale 3,98% krijgen, maar dat is niet zo. Je krijgt enkel je gewaarborgde rente.Franscoppy schreef:
geen RV na 8 jaar in tegenstelling tot termijnrekeningen of kasbons en toch 3,98% opgebracht vorig jaar.
De informatie van Integrale is correct: "Rendementen uit het verleden (netto): 3,98 % op de gemiddelde reserve van 2010".
Je moet natuurlijk wel weten wat dat gemiddelde betekent, namelijk dat er mensen zijn die 4,75% krijgen en anderen die maar 3,25% krijgen.
Je moet natuurlijk wel weten wat dat gemiddelde betekent, namelijk dat er mensen zijn die 4,75% krijgen en anderen die maar 3,25% krijgen.
Beste,
Integrale één van de betere op de markt (momenteel).
Voor een klein bedrag misschien een aanrader als je niet op winstdeelname rekent (en volgen er wel nog is dit extra meegenomen).
Termijnrekeningen en Tak21-rekeningen op 8 jaar zijn ongeveer even interessant denk ik.
Maar een deeltje dat je kan missen opzijzetten aan 3,25 % (minus kosten) lijkt me toch nog altijd aanvaardbaar want je kan nooit weten dat men ons blijft pluimen met die lage rentevoeten.
Denk dat Yaris - Robokat en vele andere op spaargids momenteel zoveel mogelijk centjes liquide houden want de intresten hebben meer ruimte om te stijgen dan te dalen en de banken moeten binnen enkele jaren hun Bazel-normen halen en ze kunnen niet blijvend de rente zo artificieel laag houden dus ... is de kans groot dat dat de rentes binnenkort stijgen.
Met hoge inflatie kan niemand zich momenteel afdoende indekken tegen tijdelijk kapitaalverlies zodus ...
Mvg.
Realistje
Integrale één van de betere op de markt (momenteel).
Voor een klein bedrag misschien een aanrader als je niet op winstdeelname rekent (en volgen er wel nog is dit extra meegenomen).
Termijnrekeningen en Tak21-rekeningen op 8 jaar zijn ongeveer even interessant denk ik.
Maar een deeltje dat je kan missen opzijzetten aan 3,25 % (minus kosten) lijkt me toch nog altijd aanvaardbaar want je kan nooit weten dat men ons blijft pluimen met die lage rentevoeten.
Denk dat Yaris - Robokat en vele andere op spaargids momenteel zoveel mogelijk centjes liquide houden want de intresten hebben meer ruimte om te stijgen dan te dalen en de banken moeten binnen enkele jaren hun Bazel-normen halen en ze kunnen niet blijvend de rente zo artificieel laag houden dus ... is de kans groot dat dat de rentes binnenkort stijgen.
Met hoge inflatie kan niemand zich momenteel afdoende indekken tegen tijdelijk kapitaalverlies zodus ...
Mvg.
Realistje