Emissions-Zéro: iemand al dividend gehad?
TIP
Emissions-Zéro: iemand al dividend gehad?
Hallo,
Ik heb wat geld geplaatst bij Groenkracht, Ecopower en Emissions-Zéro. Bij de eerste 2 heb ik 6% dividend gekregen. Bij Emissions-Zéro tot nu toe nog niets. Heeft iemand ervaring met deze laatste? Iemand al dividend gehad?
Alvast bedankt.
Jnn
Ik heb wat geld geplaatst bij Groenkracht, Ecopower en Emissions-Zéro. Bij de eerste 2 heb ik 6% dividend gekregen. Bij Emissions-Zéro tot nu toe nog niets. Heeft iemand ervaring met deze laatste? Iemand al dividend gehad?
Alvast bedankt.
Jnn
Re: Emissions-Zéro: iemand al dividend gehad?
Ik heb daar ooit eens een mail naartoe gestuurd waarin me mij meldde dat er geen dividend wordt uitgekeerd. Ik ben er dan ook niet ingestapt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik denk dat dat verkeerd is. Ze zijn eindelijk bezig met hun site ook in het Nederlands te zetten. Misschien dat ik er zelf op instap binnenkort.keppe schreef:Ik heb daar ooit eens een mail naartoe gestuurd waarin me mij meldde dat er geen dividend wordt uitgekeerd. Ik ben er dan ook niet ingestapt.
Op de site staat: De verwachte opbrengst is maximaal 6% netto, dit is gelijk aan het wettelijke maximum. (tot 180 euro dividend per persoon is vrij van voorheffing).
Wanneer het dividend uitgekeerd wordt, vind ik niet direct terug op de site. Een mailtje sturen lijkt me het best.
Maximaam maar hebben ze in de vorige jaren al effectief iets uitgekeerd? Ik vind niet direct iets op hun site daarover.Maarten schreef:Ik denk dat dat verkeerd is. Ze zijn eindelijk bezig met hun site ook in het Nederlands te zetten. Misschien dat ik er zelf op instap binnenkort.keppe schreef:Ik heb daar ooit eens een mail naartoe gestuurd waarin me mij meldde dat er geen dividend wordt uitgekeerd. Ik ben er dan ook niet ingestapt.
Op de site staat: De verwachte opbrengst is maximaal 6% netto, dit is gelijk aan het wettelijke maximum. (tot 180 euro dividend per persoon is vrij van voorheffing).
Wanneer het dividend uitgekeerd wordt, vind ik niet direct terug op de site. Een mailtje sturen lijkt me het best.
-
Yvan
Neen.BartVW schreef:Maximaam maar hebben ze in de vorige jaren al effectief iets uitgekeerd? Ik vind niet direct iets op hun site daarover.
Test-aankoop Invest 26/01/2011:
"In de kinderschoenen
– Emissions-Zero (http://www.emissions-zero.be" onclick="window.open(this.href);return false;), dat zijn goedkeuring kreeg eind 2007, heeft nog als hoofddoelstelling het ophalen van kapitaal. Tegen eind 2011 wil het 5,5 miljoen euro hebben opgehaald waarmee het 10 windmolens, vooral in Henegouwen, kan financieren. Eind augustus had het reeds 1,45 miljoen euro op zijn rekeningen staan en op 22 oktober 2010 werd de eerste windmolen in gebruik genomen.
...
Wie in deze coöperatieven wil beleggen kan dus (voorlopig) hooguit rekenen op voordelen in natura (zoals kortingen op energie). Voor een eerste dividend kan het nog enkele jaren wachten zijn.
...".
Amai, dat is ook een dikke bummer voor de aandeelhouders. Op zo'n manier kunnen ze toch niet verwachten veel kapitaal binnen te halen.Yvan schreef:Neen.BartVW schreef:Maximaam maar hebben ze in de vorige jaren al effectief iets uitgekeerd? Ik vind niet direct iets op hun site daarover.
Test-aankoop Invest 26/01/2011:
"In de kinderschoenen
– Emissions-Zero (http://www.emissions-zero.be" onclick="window.open(this.href);return false;), dat zijn goedkeuring kreeg eind 2007, heeft nog als hoofddoelstelling het ophalen van kapitaal. Tegen eind 2011 wil het 5,5 miljoen euro hebben opgehaald waarmee het 10 windmolens, vooral in Henegouwen, kan financieren. Eind augustus had het reeds 1,45 miljoen euro op zijn rekeningen staan en op 22 oktober 2010 werd de eerste windmolen in gebruik genomen.
...
Wie in deze coöperatieven wil beleggen kan dus (voorlopig) hooguit rekenen op voordelen in natura (zoals kortingen op energie). Voor een eerste dividend kan het nog enkele jaren wachten zijn.
...".
Zo had ik het dus ook doorgekregen vandaar mijn keuze om niet in te stappen. 
Je had dus helemaal gelijkkeppe schreef:Zo had ik het dus ook doorgekregen vandaar mijn keuze om niet in te stappen.
Wel straf dat er op hun site letterlijk staat "De verwachte opbrengst is maximaal 6% netto, dit is gelijk aan het wettelijke maximum."
Valt dat dan niet onder de noemer: het misleiden van klanten?
zou je zo kunnen aannemen. Ik meldde ook maar wat in de mail stond die ik hen stuurde.
-
Yvan
Er staat toch "...De verwachte opbrengst is maximaal 6% netto, ..."?Maarten schreef:Je had dus helemaal gelijkkeppe schreef:Zo had ik het dus ook doorgekregen vandaar mijn keuze om niet in te stappen.![]()
Wel straf dat er op hun site letterlijk staat "De verwachte opbrengst is maximaal 6% netto, dit is gelijk aan het wettelijke maximum."
Een misleiding kan je dat toch niet noemen: wie investeert wordt toch geacht zich te informeren. Het opzoeken van de dividend- situatie van E-Z heeft me slechts enkele seconden gekost via google, middels de zoekterm "emissions-zéro dividend".
De tekst die ik gekopieerd heb staat hier: http://www.test-aankoop.be/invest/recen ... 821234.htm. Hij is ook voor niet-leden zichtbaar.
Ik kan me voorstellen dat velen niet echt geïnteresseerd zijn in het beleggen in een CV die (nog) geen dividend uitkeert, maar er is ook die categorie die belegt in dergelijke initiatieven, niet vanuit rendementsoverwegingen, maar eerder vanuit een meer ideologische visie i.v.m. ondernemen, economie, handel, energie... Ik neem aan dat de factor opbrengst daar iets minder zwaar doorweegt.
Overigens denk ik dat dit typische lange-termijn beleggingen zijn. Dat er de eerste jaren geen dividend is wordt dan wel goedgemaakt als er later een deftig dividend wordt uitbetaald.
Ik zou er ook niet mijn ganse en hebben en houden instoppen (als dat al zou kunnen), maar ter diversificatie binnen het postje "coöperatieven", zal ik waarschijnlijk toch enkele deelbewijzen kopen. Voor de langere termijn, wat voor mij 12 - 15 jaar is.
Waarom spreken ze over een maximale opbrengst als er al jaren niets wordt uitgekeerd? Dat ze dat dan op hun site zetten.Yvan schreef:Er staat toch "...De verwachte opbrengst is maximaal 6% netto, ..."?Maarten schreef: Je had dus helemaal gelijk![]()
Een misleiding kan je dat toch niet noemen: wie investeert wordt toch geacht zich te informeren. Het opzoeken van de dividend- situatie van E-Z heeft me slechts enkele seconden gekost via google, middels de zoekterm "emissions-zéro dividend".
De tekst die ik gekopieerd heb staat hier: http://www.test-aankoop.be/invest/recen ... 821234.htm. Hij is ook voor niet-leden zichtbaar.
Ik kan me voorstellen dat velen niet echt geïnteresseerd zijn in het beleggen in een CV die (nog) geen dividend uitkeert, maar er is ook die categorie die belegt in dergelijke initiatieven, niet vanuit rendementsoverwegingen, maar eerder vanuit een meer ideologische visie i.v.m. ondernemen, economie, handel, energie... Ik neem aan dat de factor opbrengst daar iets minder zwaar doorweegt.
Overigens denk ik dat dit typische lange-termijn beleggingen zijn. Dat er de eerste jaren geen dividend is wordt dan wel goedgemaakt als er later een deftig dividend wordt uitbetaald.
Ik zou er ook niet mijn ganse en hebben en houden instoppen (als dat al zou kunnen), maar ter diversificatie binnen het postje "coöperatieven", zal ik waarschijnlijk toch enkele deelbewijzen kopen. Voor de langere termijn, wat voor mij 12 - 15 jaar is.
Trouwens als je 10 jaar je geld erop laat staan en gedurende 4 jaar ontvang je 0 dividend, kan je gemiddelde al maximaal maar 3,6% zijn. En het is trouwens sterk te betwijfel of ze van het ene op het andere jaar dan direct 6% gaan geven.
Ideologie ok, maar wie wilt er geld steken in iets risicovol als er voor jezelf niets noemenswaardigs postiefs aan verbonden is.
-
Yvan
6% is het maximum dat dergelijke CV's MOGEN uitkeren.Maarten schreef: Waarom spreken ze over een maximale opbrengst als er al jaren niets wordt uitgekeerd? Dat ze dat dan op hun site zetten.
Trouwens als je 10 jaar je geld erop laat staan en gedurende 4 jaar ontvang je 0 dividend, kan je gemiddelde al maximaal maar 3,6% zijn. En het is trouwens sterk te betwijfel of ze van het ene op het andere jaar dan direct 6% gaan geven.
Ideologie ok, maar wie wilt er geld steken in iets risicovol als er voor jezelf niets noemenswaardigs postiefs aan verbonden is.
Ik lees op hun site dat ze 6% dividend gaan betalen over 2013. Eindelijk...