Vallen alle tak21 onder Deposito Garamtie Stelsel?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Vallen alle tak21 onder Deposito Garamtie Stelsel?
Ik heb diverse tak21-contracten bij verschillende maatschappijen. Ik heb de volgende vragen:
1. vallen al deze verzekeringen tot euro 100.000,- onder het Deposito Garantie Stelsel?
2. geldt die grens van euro 100.000,- per contract of voor alle contracten tesamen?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
1. vallen al deze verzekeringen tot euro 100.000,- onder het Deposito Garantie Stelsel?
2. geldt die grens van euro 100.000,- per contract of voor alle contracten tesamen?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
Re: Vallen alle tak21 onder Deposito Garamtie Stelsel?
http://www.bijzonderbeschermingsfonds.be/nl/Intro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat valt onder de waarborg?
De bescherming geldt enkel voor individuele levensverzekerings-contracten met gewaarborgd rendement, onderworpen aan Belgisch recht en behorend tot tak 21.
Wat valt onder de waarborg?
De bescherming geldt enkel voor individuele levensverzekerings-contracten met gewaarborgd rendement, onderworpen aan Belgisch recht en behorend tot tak 21.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank Robokat.
Maar dan weet ik (eerlijk gezegd) nog steeds niet zeker wat wel/niet gegarandeerd is. Zijn onderstaande conclusies juist?
Vallen onder depositostelsel:
- KBC - Life Capital - gegarandeerd 3,25% - 3% - 2,75%
- BKCP Expansion - gegarandeerd 3,75 / 3,25 %
- Allianz - Invest for Life Secure - gegarandeerd 3,75%
- Credimo - CredoSecure - gegarandeerd 3,5%
Vallen niet onder depositostelsel:
- AG - Top Rendement Invest

Maar dan weet ik (eerlijk gezegd) nog steeds niet zeker wat wel/niet gegarandeerd is. Zijn onderstaande conclusies juist?
Vallen onder depositostelsel:
- KBC - Life Capital - gegarandeerd 3,25% - 3% - 2,75%
- BKCP Expansion - gegarandeerd 3,75 / 3,25 %
- Allianz - Invest for Life Secure - gegarandeerd 3,75%
- Credimo - CredoSecure - gegarandeerd 3,5%
Vallen niet onder depositostelsel:
- AG - Top Rendement Invest
De laatste valt er ook onder, hij heeft immers een gegarandeerd rendement van ... 0%.
Het klinkt vreemd, maar zo staat het in de infofiche en dat is fundamenteel verschillend van indien er staat "...zonder gegarandeerd rendement".
Wat niet gegarandeerd is, zijn bvb. tak23 en andere types levensverzekeringen.
BKCP valt wellicht niet onder het Belgische garantiestelsel. Ik veronderstel dat Frankrijk een gelijkaardig systeem heeft, maar ik ken de details niet.
Het klinkt vreemd, maar zo staat het in de infofiche en dat is fundamenteel verschillend van indien er staat "...zonder gegarandeerd rendement".
Wat niet gegarandeerd is, zijn bvb. tak23 en andere types levensverzekeringen.
BKCP valt wellicht niet onder het Belgische garantiestelsel. Ik veronderstel dat Frankrijk een gelijkaardig systeem heeft, maar ik ken de details niet.
BKCP Expansion = Frans (gegarandeerd 70.000 euro door Frankrijk)
Veel dank voor de info!