rendement integrale 786 van 2010
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: rendement integrale 786 van 2010
Heel juist. Als je er al op hebt ingetekend wees dan tevreden met je 3,25% en wees een realist (met kleine r).Realist schreef:Integrale één van de betere op de markt (momenteel).
Voor een klein bedrag misschien een aanrader als je niet op winstdeelname rekent (en volgen er wel nog is dit extra meegenomen).
Maar een deeltje dat je kan missen opzijzetten aan 3,25 % (minus kosten) lijkt me toch nog altijd aanvaardbaar.
Van geen enkele belegging mag je verwachten dat het geld gaat binnenstromen.
Als je eerlijk en klantvriendelijk bent zeg je: "Dit jaar wordt enkel de gegarandeerde rente uitbetaald. Er wordt geen bonus uitgekeerd." Dat is transparante taal.Yaris schreef:De informatie van Integrale is correct: "Rendementen uit het verleden (netto): 3,98 % op de gemiddelde reserve van 2010".
Je moet natuurlijk wel weten wat dat gemiddelde betekent, namelijk dat er mensen zijn die 4,75% krijgen en anderen die maar 3,25% krijgen.
Ik dacht echt dat Integrale zo'n no-nonsens instelling was zoals Rabobank er één is. Mis dus.
Robokat heeft hier zeer uitvoerig beschreven waarop je moet letten bij de keuze van een Tak 21-product.
Kheb even de informatieplichtfiche bekeken. Staat er inderdaad zeer misleidend op.Yaris schreef:De informatie van Integrale is correct: "Rendementen uit het verleden (netto): 3,98 % op de gemiddelde reserve van 2010".
Je moet natuurlijk wel weten wat dat gemiddelde betekent, namelijk dat er mensen zijn die 4,75% krijgen en anderen die maar 3,25% krijgen.
Andere maatschappijen geven per gewaarborgde intrestvoet het totaalrendement, wat veel eerlijker is dan wat integrale doet.
Ik zit nog nergens bij.
Maar met de stijging van de roerende voorheffing van 15 naar 20% worden Tak 21 spaarverzekeringen ineens een heel stuk aantrekkelijker.
Maar met de stijging van de roerende voorheffing van 15 naar 20% worden Tak 21 spaarverzekeringen ineens een heel stuk aantrekkelijker.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik vrees dat zelfs tak21 producten niet zullen ontsappen aan deze extra belastingen. Probleem is dat het bij tak21 om een verzekering gaat en niet om een belegging, en daar moeten ze nog iets op vinden, maar geen paniek, ze zijn er mee bezig.Yaris schreef:Ik zit nog nergens bij.
Hector schreef:Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik vrees dat zelfs tak21 producten niet zullen ontsappen aan deze extra belastingen. Probleem is dat het bij tak21 om een verzekering gaat en niet om een belegging, en daar moeten ze nog iets op vinden, maar geen paniek, ze zijn er mee bezig.Yaris schreef:Ik zit nog nergens bij.
Gewoon de taks van 1,1% naar bv 5% optrekken
Hopelijk lezen de ministers hier op spaargids niet mee in het geniep
Nope, dat doen de medewerkens van hun studiediensten welpaul schreef:Hopelijk lezen de ministers hier op spaargids niet mee in het geniep
Paul zal ze eens op ideeën brengen.
Mogelijks heeft men een hypothecaire lening waardoor men voor dit belastingsvoordeel niet meer in aanmerking komt.DeJos schreef:Dus jij laat op dit moment het jaarlijkse belastingsvoordeel liggen? En dit is 30%??Yaris schreef:Ik zit nog nergens bij.
In het ander geval zou ik dit voordeel toch ook niet laten liggen alhoewel het op lange termijn bekeken, rekening houdende met de eindbelasting, toch moeilijk te berekenen valt hoe groot dit voordeel nu precies is.
Ik heb net een ontnuchterend telefonisch gesprek gehad met iemand van Integrale (tel. 03/216.40.80)
Ik stond op het punt een niet onbelangrijk bedrag te storten, doch berekende dat voor nieuwe inschrijvers de 3,25% eigenlijk slechts 2,976% gegarandeerd bedraagt na 8 jaren omwille van de 1,1% taks + 1% inschrijvingskost.
Mijn voorstel was om deze taks en inschrijvingskost voor nieuwe inschrijvers te laten vallen, als compensatie voor het feit dat nieuwe inschrijvers de eerstvolgende jaren niet moeten rekenen op een bonus.
De heer in kwestie antwoordde dat integrale eigenlijk helemaal niet geinteresseerd is in het afsluiten van individuele Tak21 contracten, zelfs niet als het bedrag 200 000 of 300 000 EUR bedraagt. Dat brengt teveel administratie met zich mee. Zij concentreren zich eigenlijk enkel op bedrijven, waar ze dan bijvoorbeeld 500 personen ineens kunnen aansluiten.
Nieuwe inschrijvers moeten inderdaad niet rekenen op een bonus in de eerstvolgende jaren, omdat europa hen verplicht hun financiele basis te versterken.
De reclame die bijvoorbeeld Rabobank of anderen maken voor integrale is volledig buiten de medewerking van Integrale zelf.
Ik stond op het punt een niet onbelangrijk bedrag te storten, doch berekende dat voor nieuwe inschrijvers de 3,25% eigenlijk slechts 2,976% gegarandeerd bedraagt na 8 jaren omwille van de 1,1% taks + 1% inschrijvingskost.
Mijn voorstel was om deze taks en inschrijvingskost voor nieuwe inschrijvers te laten vallen, als compensatie voor het feit dat nieuwe inschrijvers de eerstvolgende jaren niet moeten rekenen op een bonus.
De heer in kwestie antwoordde dat integrale eigenlijk helemaal niet geinteresseerd is in het afsluiten van individuele Tak21 contracten, zelfs niet als het bedrag 200 000 of 300 000 EUR bedraagt. Dat brengt teveel administratie met zich mee. Zij concentreren zich eigenlijk enkel op bedrijven, waar ze dan bijvoorbeeld 500 personen ineens kunnen aansluiten.
Nieuwe inschrijvers moeten inderdaad niet rekenen op een bonus in de eerstvolgende jaren, omdat europa hen verplicht hun financiele basis te versterken.
De reclame die bijvoorbeeld Rabobank of anderen maken voor integrale is volledig buiten de medewerking van Integrale zelf.
-
webmaster
we hebben ook eens geïnformeerd bij Integrale
https://www.spaargids.be/sparen/integra ... e-786.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/integra ... e-786.html" onclick="window.open(this.href);return false;