Betaling Hypothecair krediet te vroeg van rekening
Betaling Hypothecair krediet te vroeg van rekening
Hallo,
Ik heb een hypothecair krediet bij Delta Lloyd Bank en de vervaldag is telkens de eerste dag van de maand.
Ik merk vandaag dat de maandelijkse afbetaling reeds van mijn rekening is met als transactiedatum 1/8 (we zijn vandaag nog steeds 30/07). Maandag 1 augustus is ook gewoon een werkdag en geen feestdag.
Ik heb hier verschillende vragen over:
- Waarom gaat het geld vroeger van mijn rekening dan de vervaldag?
- Waarom verschilt de transactiedatum van de werkelijke datum?
Ik heb een hypothecair krediet bij Delta Lloyd Bank en de vervaldag is telkens de eerste dag van de maand.
Ik merk vandaag dat de maandelijkse afbetaling reeds van mijn rekening is met als transactiedatum 1/8 (we zijn vandaag nog steeds 30/07). Maandag 1 augustus is ook gewoon een werkdag en geen feestdag.
Ik heb hier verschillende vragen over:
- Waarom gaat het geld vroeger van mijn rekening dan de vervaldag?
- Waarom verschilt de transactiedatum van de werkelijke datum?
Re: Betaling Hypothecair krediet te vroeg van rekening
Hallo,
Juist hetzelfde aan de hand bij dezelfde bank, vrijdagavond kijken we op webbanking, geld genoeg op de rekening.
Zaterdag ga ik zelf een grasmachine kopen , iets daarna gaat mijn vrouw de wekelijkse inkopen doen met als resultaat rekening ontoereikend. Toen gekeken op de bank en wat blijkt die plezante mannen hebben de lening er gewoon al afgehaald op 30/07 !!!!
Gevolg nu heb ik geld moeten afhalen met VISA (kosten) terug moeten rijden naar de winkel (kosten) . Nu vraag ik mij af of dit eigenlijk allemaal zomaar kan en mag, want ik had zelf nog de kans om zaterdag of zondag mijn rekening bij te vullen en dan waren deze KOSTEN niet nodig geweest.
Juist hetzelfde aan de hand bij dezelfde bank, vrijdagavond kijken we op webbanking, geld genoeg op de rekening.
Zaterdag ga ik zelf een grasmachine kopen , iets daarna gaat mijn vrouw de wekelijkse inkopen doen met als resultaat rekening ontoereikend. Toen gekeken op de bank en wat blijkt die plezante mannen hebben de lening er gewoon al afgehaald op 30/07 !!!!
Gevolg nu heb ik geld moeten afhalen met VISA (kosten) terug moeten rijden naar de winkel (kosten) . Nu vraag ik mij af of dit eigenlijk allemaal zomaar kan en mag, want ik had zelf nog de kans om zaterdag of zondag mijn rekening bij te vullen en dan waren deze KOSTEN niet nodig geweest.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
het gebeurt ook bij de giromemo's : DL bekijkt het saldo vd vorige werkdag en voert de giromemo enkel uit als er voldoende saldo op de rek is. In het geval van ontoereikend saldo wordt gewoon de giromemo GESCHRAPT en worden er hiervoor €10,00 kosten aangerekend !!! DL begrijpt dus blijkbaar niet dat het invullen van een giromemodatum nu juist betekent dat deze giro niet vroeger dan die datum mag uitgevoerd worden. En DL schrapt de giromemo al een werkdag op voorhand ! Dus zonder rekening te houden met bedragen die die dag nog moeten binnenkomen, wat op zich een ander probleem is want dat duurt daar ook zeeeeeeeer lang.
Als ik dat zo lees kun je beter geen rekening hebben bij Delta Lloyd Bank.
- Delta Lloyd
- Woordvoerder

- Contacteer:
Besten,
Ik heb de inhoud uw 'posts' geverifieerd en het klopt dat vrijdagavond de verrichtingen voor het weekend worden gedaan. Aan de oorsprong ligt de bezorgdheid om alle betalingen tijdig bij de begunstigde te krijgen en betalingsachterstanden (met de onaangename gevolgen er aan verbonden) te vermijden.
Ik heb de verantwoordelijke productmanager gevraagd te onderzoeken hoe ongewenste situaties zoals u die schets in de toekomst kunnen vermeden worden.
Ik hoop op redelijke termijn u hierover een bericht te kunnen sturen.
Jef Vandenbergh
Verantw. Corp. Communicatie
Delta Lloyd Bank.
Ik heb de inhoud uw 'posts' geverifieerd en het klopt dat vrijdagavond de verrichtingen voor het weekend worden gedaan. Aan de oorsprong ligt de bezorgdheid om alle betalingen tijdig bij de begunstigde te krijgen en betalingsachterstanden (met de onaangename gevolgen er aan verbonden) te vermijden.
Ik heb de verantwoordelijke productmanager gevraagd te onderzoeken hoe ongewenste situaties zoals u die schets in de toekomst kunnen vermeden worden.
Jef Vandenbergh
Delta Lloyd Bank.
Hallo,
Gemakkelijk antwoord nu leg je de onaangename gevolgen gewoon bij je klant !!!!
Wij draaien nu op voor uw zo gezegde voorzichtigheid.
Bepaal liefst nog altijd zelf wat met mijn eigen geld gebeurt en wanneer.
Zeer bezorgde klant
Mvg Ceyssens Ernie
Gemakkelijk antwoord nu leg je de onaangename gevolgen gewoon bij je klant !!!!
Wij draaien nu op voor uw zo gezegde voorzichtigheid.
Bepaal liefst nog altijd zelf wat met mijn eigen geld gebeurt en wanneer.
Zeer bezorgde klant
Mvg Ceyssens Ernie
Ik vind niet dat het de bank is die moet beslissen voor de klant om voor 'ongewenste verrassingen' te staan. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat er de 1e geld op staat, want dan gaat het eraf.Delta Lloyd schreef:Besten,
Jef Vandenbergh
Delta Lloyd Bank.
Trouwens de 1e in augustus was een werkdag (maandag), dus helemaal niet logisch dat er reeds in het weekend verwerkt wordt. Als je die lijn doortrekt zou de bank dus eigenlijk altijd een dag voor de 1e de verrichtingen doen want het moet op tijd bij de begunstige komen. Waarom kan dit niet gewoon op een werkdag (de 1e gebeuren)? Een hyp krediet is een interne verrichting bij de bank. Van klantrekening naar de rekening van de bank zelf toch? Dus haal je het de 1e smorgens ervan, dan staat het er savonds toch al wel op bij de begunstigde mag ik hopen?
Een domiciliering aan de bank gaat er altijd af, ook als er geen geld op staat (in tegenstelling tot andere domicilieringen). Waarom zou dat geld niet op tijd aankomen bij de begunstigde?
Als de 1e van de maand in een weekend valt, dan gaat dat geld er bij mijn dexia voor mijn hyp krediet pas af op de maandag, wel met valuta van de 1e van de maand, maar ze halen het dus niet vroeger af. Of er dan geld op staat of niet, is niet het probleem van de bank, het gaat er toch af. Integendeel, het is de klant die maar moet zien dat er de 1e geld op staat (wat mij logisch lijkt). Als de 1e dus in een weekend valt dan zorg ik dat de vrijdag voldoende op staat. Als de 1e een weekdag is zorg ik dat er die dag net voldoende bij komt.