Credit Europe termijnrekening
TIP
Re: Credit Europe termijnrekening
Ja, die percentages zijn het jaarlijks rendement.
Hou er rekening mee dat dankzij, Di Rupo en Co de roerende voorheffing kan stijgen naar 20 % in plaats van 15 % nu.
Je rendement zakt dan naar 3.20 % netto op jaarbasis.
Ter vergelijking: De inflatie is 3.25 % op jaarbasis.
Je rendement zakt dan naar 3.20 % netto op jaarbasis.
Ter vergelijking: De inflatie is 3.25 % op jaarbasis.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nee, de stijging van de roerende voorheffing zal ook voor de lopende contracten zijn. Dat hebben we in het verleden nog al gezien bij de stijging van 10% naar 15%.
Maar toen de roerende voorheffing in één keer van 25% naar 10% zakte was dat natuurlijk enkel voor nieuwe contracten, de geldwolven.
-
- Full Member
- Contacteer:
Yaris schreef:Maar toen de roerende voorheffing in één keer van 25% naar 10% zakte was dat natuurlijk enkel voor nieuwe contracten, de geldwolven.
Zo zijn ze toch altijd !!!!
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb 1,5 maand geleden termijnrekeningen van 5 geopend bij OBK en Delta Lloyd aan 4 %. Moest ik dat geld nu beleggen en gezien de lage intresten op termijnrekeningen, zou ik opteren voor
1) Ecopower: verwacht jaarlijks dividend van 6%, tot 180 euro zijn dividenden vrij van roerende voorheffing, maar daarentegen staat je geld 6 jaar vast en kan je max 12500 euro beleggen
2) Groenkracht: sedert hun oprichting werd er ook telkens 6% bruto dividend uitgekeerd, je geld staat min 3 jaar vast en je kan onbeperkt beleggen, ook tot 180 euro zijn dividenden vrij van roerende voorheffing
N.B. Voor de 2 krijg je MAXIMUM 6% en zij beslissen ieder jaar hoeveel % ze zullen uitkeren, maar tot nu toe hebben ze elke keer 6% uitgekeerd
1) Ecopower: verwacht jaarlijks dividend van 6%, tot 180 euro zijn dividenden vrij van roerende voorheffing, maar daarentegen staat je geld 6 jaar vast en kan je max 12500 euro beleggen
2) Groenkracht: sedert hun oprichting werd er ook telkens 6% bruto dividend uitgekeerd, je geld staat min 3 jaar vast en je kan onbeperkt beleggen, ook tot 180 euro zijn dividenden vrij van roerende voorheffing
N.B. Voor de 2 krijg je MAXIMUM 6% en zij beslissen ieder jaar hoeveel % ze zullen uitkeren, maar tot nu toe hebben ze elke keer 6% uitgekeerd
-
- VIP member
- Contacteer:
Dat weet niemand. Ik weet alleen dat het bv vorig jaar en twee jaar terug ook werd afgeraden een termijnrek te openen op bv 5 of 8 jaar, omdat de rente zou stijgen (hoopte/zei men).DeJos schreef:Dus eigenlijk op dit moment geen goede zet op een termijnrekening van 5 jaar te openen?
Nu, twee jaar later is de rente gedaald en hebben de mensen die bv ingetekend hebben aan 4,25% op 8 jaar een goede zet gedaan (as we speak).
Ik bedoel maar, zoals anderen reeds zeiden, dat wie blijft wachten op een 'goede' rentevoet geld verliest.
De kans is heel groot dat de FED en de ECB de rente héél laag gaan houden omdat anders de overheden (rentesneeuwbal) en de banken de boeken mogen neerleggen bij wijze van spreken.
Als je niets beters vindt dan is m.i. een termijnrekening van 5 jaar aan 4% bruto beter dan een spaarekening waarvan de interest op ieder ogenblik kan wijzigen en de getrouwheidspremie ieder jaar kan dalen. Want pijlsnel de hoogte in gaan zullen ze zeker niet. En als je je geld 5 jaar kunt missen, tja. Neemt niet weg dat je toch steeds goed moet nadenken en overwegen of er geen andere mogelijkheden zijn zoals die groene dividenten of lopende obligaties die uitgekeerd worden binnen 5 à 6 jaar. Maar zoals altijd : niet al je geld in hetzelfde potje steken.
Euhm, ik weet niet of je het weet, maar ecopower, beauvent, ... hebben heus wel meer als 1 windmolenDeJos schreef: Ivm de inleg in groene energie > Hier ben je nooit zeker van je rendement. Als zo een bedrijf problemen zou krijgen. Ik zeg maar iets: Windmolen volledig defect. Dan ga je waarschijnlijk alles kwijt zijn?

Zo variabel zijn hun inkomsten niet hoor
1 aandeel, dat doe je toch niet als investering? 250 euro gaan investeren is amper de moeite waard. Dan zet je beter alles gewoon op termijn of spaarrekening.DeJos schreef: Echter heb ik de bedrijven Ecopower, Groenkracht en Beauvent opgezocht en dit lijkt me wel interesseant om bijvoorbeeld 1 aandeel te kopen.
Maar je hebt gelijk dat coöperatieve AANDELEN geen kapitaalsgarantie hebben. Als je 100% zeker wilt zijn, er niet in investeren dus.
Ik geloof wel in al dat groene gedoe.
Die molens bijvoorbeeld.
Je ziet er meer en meer.
Het zal lange procedures om ze te zetten.
Ze worden desubsidieerd met de certificaten, en de energie wordt aan een juiste prijs verkocht.
Verder zijnhet kleine bedrijven, met weinig volk.
Misschien over 10 jaar is het vet van de soep, maar nu zie ik hier een opportuniteit.
Beleg overal een klein bedrag.
Die molens bijvoorbeeld.
Je ziet er meer en meer.
Het zal lange procedures om ze te zetten.
Ze worden desubsidieerd met de certificaten, en de energie wordt aan een juiste prijs verkocht.
Verder zijnhet kleine bedrijven, met weinig volk.
Misschien over 10 jaar is het vet van de soep, maar nu zie ik hier een opportuniteit.
Beleg overal een klein bedrag.