Goud en zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud en zilver
Met een kilo en de cash ervoor loop ik liever niet op straat dus koop ik normaal bij een bank, maar ik zou munten overwegen (als goud echt door z'n dak gaat zal de premie hierop ook nog eens stijgen).
Ik heb onlangs ook voor vrij grote bedragen zelfs online gekocht bij silvermountain.nl (hebben goud en zilver). Duurde wel 3 weken voor levering.
Ik heb onlangs ook voor vrij grote bedragen zelfs online gekocht bij silvermountain.nl (hebben goud en zilver). Duurde wel 3 weken voor levering.
Aankoop via een bank is mogelijk ofwel rechtstreeks via erkende goudhandelaars zoals gold4ex (vroegere Munters).
http://www.gold4ex.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij aankoop via een grootbank zal je iets meer betalen dan de prijs die op gold4ex staat. Reden hiervoor is de kostprijs voor transport door Group4.
Bij verkoop identiek hetzelfde.
http://www.gold4ex.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij aankoop via een grootbank zal je iets meer betalen dan de prijs die op gold4ex staat. Reden hiervoor is de kostprijs voor transport door Group4.
Bij verkoop identiek hetzelfde.
@ goldbug
Wat bedoel je met die premie?
Wat bedoel je met die premie?
"De premie is het verschil (in %) tussen de “spot” prijs van een stuk en de aan- en verkoopprijs. De “spot” prijs is de intrinsieke waarde van het muntstuk, dus de goudwaarde die het bevat berekend op basis van de koers van het metaal op de internationale markten."
(bron: Munten-penningen-info.be)
(bron: Munten-penningen-info.be)
Ik heb mij laten vertellen dat palladium het nieuwe goud is, ttz als grondstof dan, niet zozeer als belegging.
ik kocht altijd bij munters maar twee jaar geleden ben ik voor het eerst bij plaatselijke dexia beginnen kopen omdat ik geen zin had om zover te rijden , en wat bleek , ze waren goedkoper (waarschijnlijk omdat ik de bediende onmiddellijk vroeg om de prijs vast te leggen en ze geen benul had van premies blijkbaar , ze begon zelfs over BTW die ik zou moeten bijbetalen ), nu lopen de prijzen echter gelijk met munters .
Voor goud bij munters moet je naar het tweede verdiep , het staat heel goed aangegeven en ze zijn heel correct .
wel beter om nu nog even te wachten met aankopen . kruit opsparen
ivm palladium, er is geen markt voor
Voor goud bij munters moet je naar het tweede verdiep , het staat heel goed aangegeven en ze zijn heel correct .
wel beter om nu nog even te wachten met aankopen . kruit opsparen
ivm palladium, er is geen markt voor
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij heeft Dexia steeds All-in prijzen gehanteerd er werd nooit over premies gesproken. De premie zal er wel geweest zijn hoor _Andi_, ze zullen het er alleen niet over gehad hebben. Waarom is het ook nodig om de klanten erop te wijzen dat er kosten zijn hé.
De mensen horen dat niet graag.
Bij aankoop van meer dan 1kg werd de prijs vroeger vastgelegd door 'n telefoontje naar "de vloer", voor minder werd steeds de "fix" genomen. Of het nu zo nog is (hogere en volatievere goudprijs) weet ik niet. Ik heb m'n "gerief". (Dat zei boer Sjarel ook en reed de beerkar van het erf
)

Bij aankoop van meer dan 1kg werd de prijs vroeger vastgelegd door 'n telefoontje naar "de vloer", voor minder werd steeds de "fix" genomen. Of het nu zo nog is (hogere en volatievere goudprijs) weet ik niet. Ik heb m'n "gerief". (Dat zei boer Sjarel ook en reed de beerkar van het erf

als ik me goed herinner was het toen zo dat ik toen bij Munters kon verkopen met een premie van 5% en dat ik toen bij dexia gelijk mijn nieuwe munten bestelde aan een premie van 3% ! en die stond toen op 7% ofzo bij munters . ik heb dat maar ene keer voorgehad maar ik heb er wel van geprofiteerd door een hele hoop maples tegelijk te verkopen bij munters en aan te kopen bij dexia . Het was toen dat de premies uit de bol gingen , is erna niet meer zo erg voorgevallen , die premies geven trouwens ook goed de schaarste weer bij de bulliondealers . het is mogelijk dat die 3% ingecalculeert was in de prijs zoals je zei maar ik heb altijd de spotprijs en de prijs van het ander kantoor mee als ik binnenstap bij een bank en kan makkelijk de premie afleiden .
wat ik toen voorhad is echter maar ene keer voorgevallen , sedertdien lopen de prijzen mee met munters .
wat ik toen voorhad is echter maar ene keer voorgevallen , sedertdien lopen de prijzen mee met munters .
Ondertussen heeft de moderator zo vriendelijk geweest mijn account terug te openen , waarvoor dank .
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik had je reactie gelezen over je account (het aantal posts achter je naam stond toen op "2") Mogelijk worden de eerste posts nog eerst gelezen en bij goedkeuring pas geplaatst (anti-spam)
Nu ook een diamanten ETF: http://www.indexuniverse.com/hot-topics ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Papieren diamanten
De vraag is of die wel effectief "fysically backed" zijn (zoals in het artikel vermeld wordt), en als ze dat zijn of het dan geen geleasde diamanten zijn.
En nog iets: de waarde van 'n diamant wordt bepaald door de 4C's:
Ik zou zeggen: ga altijd voor "the real thing", fysiek dus. Het probleem met diamanten is steeds dat je 'n kenner moet zijn om de waarde te kunnen bepalen en waar je door gelijk wie in het ootje kan genomen worden, voor veel geld.

De vraag is of die wel effectief "fysically backed" zijn (zoals in het artikel vermeld wordt), en als ze dat zijn of het dan geen geleasde diamanten zijn.
En nog iets: de waarde van 'n diamant wordt bepaald door de 4C's:
- CARAT: het gewicht van een diamant
COLOUR: de kleur van de diamant; hoe witter hoe beter
CLARITY: de zuiverheid van een diamant; hoe minder insluitsels hoe beter
CUT: beoordeling van de vorm en de afwerking van de diamant; een diamant moet evenwichtige vormen hebben zodat het licht natuurlijk loopt
Ik zou zeggen: ga altijd voor "the real thing", fysiek dus. Het probleem met diamanten is steeds dat je 'n kenner moet zijn om de waarde te kunnen bepalen en waar je door gelijk wie in het ootje kan genomen worden, voor veel geld.