aandelentax 50%: wat doen als die erdoor komt
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
aandelentax 50%: wat doen als die erdoor komt
Wat gaan jullie doen indien de Di Rupo tax, van 50% op aandelenwinst, erdoor komt.
Minder frequent aandelen verhandelen? Of juist meer? Of via een buitenlands kanaal ?
Minder frequent aandelen verhandelen? Of juist meer? Of via een buitenlands kanaal ?
Re: aandelentax 50%
Als Di Rupo die meerwaardetaks invoert, wie gaat dan nog aandelen kopen?
Hij zorgt er dan wel voor dat de economie om zeep gaat! En wat dan pipo 'strik'
Hij zorgt er dan wel voor dat de economie om zeep gaat! En wat dan pipo 'strik'

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gezien beurscrashes tegenwoordig met tussenpozen van minder dan 8 jaar optreden, wordt beleggen in aandelen zinloos indien je ze minstens zo lang moet bijhouden voor je die taks kan ontlopen.
Grote beleggers zullen wel alternatieven vinden. Kleine beleggers in individuele aandelen zullen in België totaal verdwijnen. Daarmee komt dan ook een einde aan bedrijven met Belgische verankering ??
Grote vraag is of het voorstel ook van toepassing zal zijn op aandelenfondsen. Dan is het hek helemaal van de dam.
Grote beleggers zullen wel alternatieven vinden. Kleine beleggers in individuele aandelen zullen in België totaal verdwijnen. Daarmee komt dan ook een einde aan bedrijven met Belgische verankering ??
Grote vraag is of het voorstel ook van toepassing zal zijn op aandelenfondsen. Dan is het hek helemaal van de dam.
Robokat, aandelenfondsen kunnen ook meerwaarden genereren hé!
Pak de poen show hé !
Ik denk toch niet dat alle partijen dat zomaar gaan slikken hoor!
Pak de poen show hé !
Ik denk toch niet dat alle partijen dat zomaar gaan slikken hoor!
Als de meerwaarde tax ZOU komen op individuele aandelen, dan is het heel logisch dat ze ook komt op aandelenfondsen. Indien niet dan zouden de banken nog meer gouden zaken doen aan hun aandelenfondsen en zouden de individuele aandelen niet meer door particulieren gekocht/verkocht worden.robokat schreef:Gezien beurscrashes tegenwoordig met tussenpozen van minder dan 8 jaar optreden, wordt beleggen in aandelen zinloos indien je ze minstens zo lang moet bijhouden voor je die taks kan ontlopen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: aandelentax 50%: wat doen als die erdoor komt
Het "probleem" is alleen dat er (helaas?) wel een draagvlak is voor een aandelentaks. Veel mensen hebben het idee dat het kapitalisme (de uitwassen) de oorzaak zijn van de huidige problemen en aandelen passen in dat plaatje.
Ik ben voor een aandelentaks, maar zeker niet voor die belachelijk hoge 50% en zeker niet omdat je je verliezen alleen in mindering kan brengen van je eventuele winsten (hoe belachelijk).
En als men kapitaal meer gaat belasten moet men (imo) belasting op arbeid evenredig verlagen. Maar het zal weer én meer belasting op arbeid zijn én meer taks op kapitaal.
Ik ben voor een aandelentaks, maar zeker niet voor die belachelijk hoge 50% en zeker niet omdat je je verliezen alleen in mindering kan brengen van je eventuele winsten (hoe belachelijk).
En als men kapitaal meer gaat belasten moet men (imo) belasting op arbeid evenredig verlagen. Maar het zal weer én meer belasting op arbeid zijn én meer taks op kapitaal.
Re: aandelentax 50%: wat doen als die erdoor komt
*** Overbodig citaat verwijderd door de moderator. Lees hier waarom. ***
Ik vrees dat je, in dit geval 200%, gelijk gaat hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=41oqeEgx_m0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vrees dat je, in dit geval 200%, gelijk gaat hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=41oqeEgx_m0" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.