stoppen pensioenspaarfonds - openen pensioenspaarverzekering
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
stoppen pensioenspaarfonds - openen pensioenspaarverzekering
Ik ben nu al 10 jaar bezig met Dexia Dynamic pensioenfonds , rendement -0.5%.
Ik zou willen stoppen met dit pensioenfonds en overstappen naar pensioenspaarverzekering .
Is dit aan te raden , ben nu 47 jaar ?
Kan ik Dexia Dynamic ook overzetten naar bv Rabo en daar geen nieuwe stortingen in doen , enkel nog stortingen in de pensioenspaarverzekering ?
Ik zou willen stoppen met dit pensioenfonds en overstappen naar pensioenspaarverzekering .
Is dit aan te raden , ben nu 47 jaar ?
Kan ik Dexia Dynamic ook overzetten naar bv Rabo en daar geen nieuwe stortingen in doen , enkel nog stortingen in de pensioenspaarverzekering ?
Re: stoppen pensioenspaarfonds - openen pensioenspaarverzeke
Dat is zeker aan te raden.
Meestal wordt gezegd dat ja vanaf 50 beter een verzekering neemt.
Overzetten kost wel wat geld, dus is het beter het te laten staan en een nieuwe spaarverzekering te vinden (tip : hierop spraagids is een makelaar die weinig kosten aanrekent).
Hou er wel rekening mee dat je binnen een kalenderjaar je slechts 1 van de 2 kan inbrengen. Dus best starten vanaf volgend jaar.
Meestal wordt gezegd dat ja vanaf 50 beter een verzekering neemt.
Overzetten kost wel wat geld, dus is het beter het te laten staan en een nieuwe spaarverzekering te vinden (tip : hierop spraagids is een makelaar die weinig kosten aanrekent).
Hou er wel rekening mee dat je binnen een kalenderjaar je slechts 1 van de 2 kan inbrengen. Dus best starten vanaf volgend jaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: stoppen pensioenspaarfonds - openen pensioenspaarverzeke
Ik zou willen overstappen naar pensioenspaarverzekering Nateus Crystal. Goede keuze ?