Verzekering witgoed en elektro
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Verzekering witgoed en elektro
sorry ik heb hier niet veel ervaring mee, maar ben wel aan het bouwen.
welke verzekering dekt het kapotgaan van je wasmachine??
welke verzekering dekt het kapotgaan van je wasmachine??
Re: Verzekering witgoed en elektro
Behalve als er brand i( over verbranding ) in die machine is, geen enkele verzekering
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er is een bepaalde winkel van multimedia en electro waar je bij de aanschaf van een apparaat een verzekering voor drie jaar voor dat ding kunt kopen. Maar die verzekering kost stukken van mensen, de kans dat er binnen de drie jaar iets kapot gaat is klein en het valt dan nog te bezien wat wel en niet onder de garantie valt. Niet aan te raden dus.
Bij de aankoop van een stofzuiger probeerden ze me ook een verzekering aan te smeren. Ik heb het niet gedaan en gelukkig maar want ik heb hem nu al langer dan drie jaar en nog niets mee voorgehad.
Bij de aankoop van een stofzuiger probeerden ze me ook een verzekering aan te smeren. Ik heb het niet gedaan en gelukkig maar want ik heb hem nu al langer dan drie jaar en nog niets mee voorgehad.
Bijna alle elektro-ketens proberen je nu dergelijke verzekeringen (garantie-verlengingen) te verkopen. Het beste is om deze stelselmatige NIET te kopen. Dit zal op lange termijn steeds het goedkoopste uitkomen.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Voor verzekeringen -en bij uitbreiding garantieverlenging, wat min of meer hetzelfde principe is- geldt er een eenvoudige vuistregel:
als de verzekering niet verplicht is (dus autoverzekering bvb buiten beschouwing), en je kan de eventuele schade indien nodig zelf betalen: neem geen verzekering ! De verzekeringspremie is immers gebaseerd op statistieken, maw gemiddeld gezien doe je geen voordeel.. Tel daarbij nog de kosten (verkoper of verzekeringsmakelaar werken ook niet gratis) en de winstmarge van de verzekeringsmaatschappij, en je weet dat je een slechte deal doet..
Maw: reisverzekering, bagageverzekering, witgoedverzekering,.. nee bedankt, tenzij je zeer krap bij kas zit en je bijgevolg geen enkel risico op een onverwachte uitgave wil lopen.
als de verzekering niet verplicht is (dus autoverzekering bvb buiten beschouwing), en je kan de eventuele schade indien nodig zelf betalen: neem geen verzekering ! De verzekeringspremie is immers gebaseerd op statistieken, maw gemiddeld gezien doe je geen voordeel.. Tel daarbij nog de kosten (verkoper of verzekeringsmakelaar werken ook niet gratis) en de winstmarge van de verzekeringsmaatschappij, en je weet dat je een slechte deal doet..
Maw: reisverzekering, bagageverzekering, witgoedverzekering,.. nee bedankt, tenzij je zeer krap bij kas zit en je bijgevolg geen enkel risico op een onverwachte uitgave wil lopen.
Als je wasmachine kapotgegaan is binnen de 2 jaar na aankoop, heb je recht op de wettelijke waarborg (garantie).
Hiervoor moet je met je aankoopbewijs (faktuur of kassaticket) naar de winkel waar je het gekocht hebt.
Als de machine kapot ging door je eigen schuld (verkeerd gebruik, of zo) dan telt de waarborg niet.
Als de machine al ouder is dan 2 jaar ook niet.
Als de machine kapotging doordat er in je huis brand geweest is, of door blikseminslag, of doordat er wateroverlast was, dan wordt de schade gedekt door je woningverzekering (brandverzekering). Wateroverlast kan zowel door overstroming wegens regen, als door een kapotte waterleiding.
Tegenwoordig bieden veel elektrozaken (vb. ook VDB) een verlenging van de wettelijke waarborg tot 5 jaar aan (dus 3 jaar langer dan de door de wet minimumwaarborg van 2 jaar).
Ik ben het er met vorige forumgebruikers over eens dat men daar beter geen geld aan geeft, want het is puur oplichterij.
Hiervoor moet je met je aankoopbewijs (faktuur of kassaticket) naar de winkel waar je het gekocht hebt.
Als de machine kapot ging door je eigen schuld (verkeerd gebruik, of zo) dan telt de waarborg niet.
Als de machine al ouder is dan 2 jaar ook niet.
Als de machine kapotging doordat er in je huis brand geweest is, of door blikseminslag, of doordat er wateroverlast was, dan wordt de schade gedekt door je woningverzekering (brandverzekering). Wateroverlast kan zowel door overstroming wegens regen, als door een kapotte waterleiding.
Tegenwoordig bieden veel elektrozaken (vb. ook VDB) een verlenging van de wettelijke waarborg tot 5 jaar aan (dus 3 jaar langer dan de door de wet minimumwaarborg van 2 jaar).
Ik ben het er met vorige forumgebruikers over eens dat men daar beter geen geld aan geeft, want het is puur oplichterij.
Wat die wettelijke garantie betreft:Nefertari schreef:Als je wasmachine kapotgegaan is binnen de 2 jaar na aankoop, heb je recht op de wettelijke waarborg (garantie).
Tijdens de 1e zes maanden wordt er vanuit gegaan dat de fout bij de levering al bestond. Het is dan aan de handelaar om te bewijzen dat dat eventueel niet zo was.
Na die zes maanden moet je als klant kunnen bewijzen dat de fout al bestond bij de levering.
Maw, na zes maanden ben je eigenlijk overgeleverd aan de goodwill van de handelaar.
Zie ook http://economie.fgov.be/nl/binaries/fol ... -36054.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
*** quote ingekort door mod. *** Lees hier waarom.Nefertari schreef: Tegenwoordig bieden veel elektrozaken (vb. ook VDB) een verlenging van de wettelijke waarborg tot 5 jaar aan (dus 3 jaar langer dan de door de wet minimumwaarborg van 2 jaar).
Men moet hier serieus mee opletten ! De meeste verzekeringen die men koopt zijn wel degelijk slecht voor een periode van 3 jaar en niet een bijkomende 3 jaar. Zo betaal je die hele som dus eigenlijk maar voor 1 jaar extra bovenop de wettelijke garantie.
Wat men wel meer en meer ziet is dat er bepaalde merken ( laten we bv. een Apple noemen ) deze wettelijke garantie niet wil respecteren en overal uitpakt met maar 1 jaar garantie en dan een verzekering verkoopt voor 3 jaar garantie.
Deze wanpraktijken zou men beter eens aan de kaak stellen, maar dan hoor je de politiek of bepaalde consumentenorganisaties amper of zelfs niet !
en elektriciteitsschade... (stroomstoot, kortsluiting)paul schreef:Behalve als er brand i( over verbranding ) in die machine is, geen enkele verzekering
Bij het voorbeeld dat ik gaf (VDB) gaat het wél over een totaal van 5 jaar : dus 3 jaar bovenop de wettelijke garantie van 2 jaar.cp1234 schreef:...De meeste verzekeringen die men koopt zijn wel degelijk slecht voor een periode van 3 jaar en niet een bijkomende 3 jaar. Zo betaal je die hele som dus eigenlijk maar voor 1 jaar extra bovenop de wettelijke garantie.
Recent kocht ik er een diepvriezer en de verkoper deed alle moeite van de wereld om mij 75 euro extra te laten betalen voor de "verlengde waarborg" die in feite onder een (verdekte) vorm van een verzekeringspolis wordt aangeboden.
Hij scheen zelfs méér geïntresseerd om die waarborg te verkopen dan de diepvriezer.
Hij is er zó dikwijls op teruggekomen, dat ik mij zou beklagen als ik het niet nam, dat ik hem uiteindelijk vroeg of de kwaliteit van dit toestel dan misschien niet te vertrouwen was.

Waarschijnlijk verdienen ze daar dus zéér dik op !