Lenen met twee vrienden
TIP
Lenen met twee vrienden
Hey,
Wij, 2 vrienden, hadden graag samen een apartement gekocht en vroegen ons nu af hoe dat zat met de lening.
Gaat dat onder de vorm van 1 lening? Waarbij de 1 aansprakelijk is voor de andere zijn deel? Of zijn er dat steeds 2?
Moet dat bij dezelfde bank?
Wat met de kosten?
Andere tips & tricks?
Alvast bedankt!
Wij, 2 vrienden, hadden graag samen een apartement gekocht en vroegen ons nu af hoe dat zat met de lening.
Gaat dat onder de vorm van 1 lening? Waarbij de 1 aansprakelijk is voor de andere zijn deel? Of zijn er dat steeds 2?
Moet dat bij dezelfde bank?
Wat met de kosten?
Andere tips & tricks?
Alvast bedankt!
Re: Lenen met twee vrienden
Lijkt mij hetzelfde als voor een feitelijk samenwonend koppel. Dus eigenlijk 2 alleenstaanden die samen gaan wonen.
In mijn geval 1 lening + 1 gemeenschappelijke rekening waarop het nodige geld voor de aflossing op gestort moet worden. Er is mij toen toch niet gemeld dat hier iets speciaal voor moest gebeuren.
Alleen bij notaris is een papier opgesteld mbt nalatenschap.
In mijn geval 1 lening + 1 gemeenschappelijke rekening waarop het nodige geld voor de aflossing op gestort moet worden. Er is mij toen toch niet gemeld dat hier iets speciaal voor moest gebeuren.
Alleen bij notaris is een papier opgesteld mbt nalatenschap.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
wat als één van de partijen zijn aflossingen niet kan nakomen? kan de andere partij er verantwoordelijk voor worden gesteld? kan de andere partij uit het huis worden gezet?
wetende dat dit een oud topic is zou ik toch graag jullie help vragen.
wie weet meer? wie heeft er ervaring mee?
wat als één van de partijen zijn aflossingen niet kan nakomen? kan de andere partij er verantwoordelijk voor worden gesteld? kan de andere partij uit het huis worden gezet?
wetende dat dit een oud topic is zou ik toch graag jullie help vragen.
wie weet meer? wie heeft er ervaring mee?
Misschien stel je die vraag beter op het Juridisch forum, daar zie je veel van dat soort vragen langskomen.
Je laat beter deze zaken noteren bij een notaris... wat ingeval van overlijden, mistoestanden of uit elkaar gaan...
Zo'n zaken kunnen van 2 vrienden vijanden maken.
Ik had zelf vroeger een BVBA samen met één vriend... je beseft maar na enkele maanden of 1 jaar werking dat je vooraf veel meer op papier had moeten zetten....
Je goed informeren.... doen!!!!!!
Zo'n zaken kunnen van 2 vrienden vijanden maken.
Ik had zelf vroeger een BVBA samen met één vriend... je beseft maar na enkele maanden of 1 jaar werking dat je vooraf veel meer op papier had moeten zetten....
Je goed informeren.... doen!!!!!!