Dividendrendement, waar te vinden?
TIP
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Dividendrendement, waar te vinden?
Als het over een buitenlands aandeel gaat betaal je twee keer roerende voorheffing ja: een keer in het land van herkomst en één keer in België.
Je kan in sommige gevallen een deel van deze dubbele belasting recupereren, maar daarvoor heb je wat documenten van je bank/broker (Binckbank dus in dit geval) nodig. Moet je bij hen eens achter vragen.
Je kan in sommige gevallen een deel van deze dubbele belasting recupereren, maar daarvoor heb je wat documenten van je bank/broker (Binckbank dus in dit geval) nodig. Moet je bij hen eens achter vragen.
GDF Suez is een Frans aandeel. Je betaalt dus 25% Franse RV en vervolgens 25% Belgische RV.
Azo bedankt voor info ik dacht dat er enkel Belgische bedrijven in bel 20 zaten. Zoals u kunt zien gaat hier niet over spectaculaire bedragen , ik ben maar beginnende belegger die wat wil bijleren.
Als je een effectenrekening in het buitenland opent (USA bv) betaal je enkel de 25% franse voorheffing.robokat schreef:GDF Suez is een Frans aandeel. Je betaalt dus 25% Franse RV en vervolgens 25% Belgische RV.
Er zullen niet veel lijsten zijn die het up to date dividendrendement geven.
Om de eenvoudige reden dat dit
1) veronderstelt dat het toekomstig dividend gekend is. Maar dit is een deel vd winst. Zou mooi zijn mocht maanden op voorhand geweten zijn wat de winst gaat zijn, wist ik meteen welke aandelen te kopen.
2) het rendement berekend wordt tov de koers vh aandeel, maar deze schommelt.
Enfin, de papieren versie van De Tijd zal één van uw beste opties zijn, en verder beursduivel, maar dan wel per aandeel wat klikwerk. Zo doe ik het. Fortuneo heeft ook een redelijk goeie site, qua grafieken dan, zonder te moeten inloggen kan je daar redelijk veel mee.
Om de eenvoudige reden dat dit
1) veronderstelt dat het toekomstig dividend gekend is. Maar dit is een deel vd winst. Zou mooi zijn mocht maanden op voorhand geweten zijn wat de winst gaat zijn, wist ik meteen welke aandelen te kopen.
2) het rendement berekend wordt tov de koers vh aandeel, maar deze schommelt.
Enfin, de papieren versie van De Tijd zal één van uw beste opties zijn, en verder beursduivel, maar dan wel per aandeel wat klikwerk. Zo doe ik het. Fortuneo heeft ook een redelijk goeie site, qua grafieken dan, zonder te moeten inloggen kan je daar redelijk veel mee.