Precedent in Cyprus
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Precedent in Cyprus
Stel je voor dat de FSB Van Rompuy zijn flosj moest afsnijden en in de mond stoppen... Zou iemand het verschil zien?insider schreef:voila de zaak is van de baan : http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 130321_009" onclick="window.open(this.href);return false;
1 telefoontje van Poetin naar .... zal volstaan hebben om deze hold up te verijdelen .... kwestie van de juiste "snaar" te beroeren zeker !
-- quote verwijderd door webmaster, u hoeft niet te quoten op iets dat er net boven staat--
ik denk niet dat ze een groot mes zullen moeten meebrengen ! LOL !
ik denk niet dat ze een groot mes zullen moeten meebrengen ! LOL !
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Moet geweldig plezant zijn om elke dag die ATM te gaan leegplunderen om het maximaal op te halen bedrag op te vragen. Pffff
Ik stel me dan de vraag: moet je dan je kaart nog insteken?
Als je daar elke dag staat dan moet die terminal je toch al beginnen kennen?
Schept dat een band? 
Intussen begint het ginds al vrij aardig uit de hand te lopen.
Ik stel me dan de vraag: moet je dan je kaart nog insteken?
Intussen begint het ginds al vrij aardig uit de hand te lopen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Als je van Cyprus naar het vasteland zwemt kom je in Syrië. Daar vallen dagelijks gemiddeld 10 doden. Dat zijn er bijna meer dan de rij mensen die in Cyprus geld uit de muur proberen te halen.
Je ziet meer journalisten en mensen die de boel filmen dan wat anders.
Je ziet meer journalisten en mensen die de boel filmen dan wat anders.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Klopt maar Cyprus is voor de media zoveel interessanter, er kan besmettingsgevaar zijn naar Europa en de rest van de wereld waarbij het om CENTEN gaat hé. Mensenlevens zijn al meer dan een decennium niet meer zo interessant voor de kijkcijfers. Als we vroeger al de beelden zagen van hongerige kinderen in Ethiopië zapten we gewoon naar 'n commerciële zender om daar een reclameblok mee te pikken van 'n nieuw soort roomijs of een nieuw wasproduct. De massagraven die her-en-der in Bosnië nog eens opduiken krijgen niet eens meer de aandacht van de media. Het enige dat telt is ... GELD! 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
1. Oorlogen, hongersnood en andere rampen teisteren de mensheid al vele duizenden jaren en dat zal wschl nooit veranderen.
Het grote verschil met vroeger is dat door radio, Tv, Internet en zovele andere elektronische toestanden de hele wereld een virtueel dorp is geworden.
Elke dag worden wij ongevraagd met allerlei rampzalig nieuws geconfronteerd, willen of niet.
Ik kan daarmee leven maar ... ik voel me niet verantwoordelijk (dat ben ik trouwens niet) voor de sektarische moordorgieen in bvb Syrie, Irak, enz... Dat ze hun problemen daar zelf oplossen!
Het duivelse evenwel in onze Westerse wereld is, dat media en allerlei drukkingsgroeoen uit binnen- en buitenland ons blijven bestoken met als uiteindelijk doel, geld uit onze zakken te kloppen door op ons gemoed in te werken en op onze (volgens dezelfden) verantwoordelijkheid te wijzen. Welnu, ik pas daarvoor!
Als de wereldverbeteraars aller landen iets aan het lot van bvb een Sahel-bewoner willen doen, hou ik ze niet tegen. Ik zou zelfs zeggen, ga maar, hoe eerder hoe liever met jouw geld en laat mij verder met rust!
2.In deze draad wordt nu al dagenlang gelamenteerd. Allerlei doemsceniaro's passeerden hier de revue. Zelfs de goudfanaten konden het weer niet laten om hun door weinig kennis gehinderde profetieen op ons (nog niet geinfecteerden) af te vuren.
Intussen is het stof aan het neerdwarrelen en wordt stilaan duidelijk dat a. het spaargeld de dans ontspringt en b. de Euro in Cyprus overeind blijft.
Next please
Het grote verschil met vroeger is dat door radio, Tv, Internet en zovele andere elektronische toestanden de hele wereld een virtueel dorp is geworden.
Elke dag worden wij ongevraagd met allerlei rampzalig nieuws geconfronteerd, willen of niet.
Ik kan daarmee leven maar ... ik voel me niet verantwoordelijk (dat ben ik trouwens niet) voor de sektarische moordorgieen in bvb Syrie, Irak, enz... Dat ze hun problemen daar zelf oplossen!
Het duivelse evenwel in onze Westerse wereld is, dat media en allerlei drukkingsgroeoen uit binnen- en buitenland ons blijven bestoken met als uiteindelijk doel, geld uit onze zakken te kloppen door op ons gemoed in te werken en op onze (volgens dezelfden) verantwoordelijkheid te wijzen. Welnu, ik pas daarvoor!
Als de wereldverbeteraars aller landen iets aan het lot van bvb een Sahel-bewoner willen doen, hou ik ze niet tegen. Ik zou zelfs zeggen, ga maar, hoe eerder hoe liever met jouw geld en laat mij verder met rust!
2.In deze draad wordt nu al dagenlang gelamenteerd. Allerlei doemsceniaro's passeerden hier de revue. Zelfs de goudfanaten konden het weer niet laten om hun door weinig kennis gehinderde profetieen op ons (nog niet geinfecteerden) af te vuren.
Intussen is het stof aan het neerdwarrelen en wordt stilaan duidelijk dat a. het spaargeld de dans ontspringt en b. de Euro in Cyprus overeind blijft.
Next please
Laatst gewijzigd door vlo op 22 maart 2013, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
...en c. Dat het zaadje van wantrouwen geplant is
D. Dat een (europees) land zonder digitaal banksysteem binnen de week terug naar de jaren 50 is en de economie haast stilvalt.
En E. Dat dat ''waardeloze'' goud toch maar mooi van pas komt.
Next? Slovenië. Volgende week: Slovenie
D. Dat een (europees) land zonder digitaal banksysteem binnen de week terug naar de jaren 50 is en de economie haast stilvalt.
En E. Dat dat ''waardeloze'' goud toch maar mooi van pas komt.
Next? Slovenië. Volgende week: Slovenie
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Eigenlijk liever niet al vrees ik dat het toch niet gaat ophouden, in de landen waar het "goed" zou gaan blijkt dat de tekorten toch steeds naar boven moeten bijgesteld worden en de groeiprognoses naar beneden moeten worden bijgesteld, keer op keer.vlo schreef:Next please
Dat wantrouwen is idd een immens probleem dat dringend moet aangepakt worden...
Daarom denk ik (hoop ik) dat we voor de heropening van de Cypriotische banken een heel stevig signaal van "Europa" kunnen verwachten.
Daarom denk ik (hoop ik) dat we voor de heropening van de Cypriotische banken een heel stevig signaal van "Europa" kunnen verwachten.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Mijn gok is dat de banken in Cyprus niet voor Paasmaandag opengaan. Natuurlijk komt er zoveel mogelijk geruststellend nieuws naar buiten om de boel te sussen.
Wat mij een beetje verbaast is dat er weinig in het nieuws komt over de paniek bij de buitenlandse filialen van de Cypriotische banken. De Bank of Cyprus heeft een groot netwerk in Griekenland. De meeste Cypriotische banken hebben ook afdelingen in het VK, Oekraïne, de kanaaleilanden en Rusland. Al deze afdelingen kunnen worden gebruikt om liquiditeiten naar hun Cypriotische moeder te voorzien. Deze kennen bijna een jaar een depositovlucht.
De enige die de boel kan stabiliseren is de ECB. Haar taak is niet om de roebel te stabiliseren. Zelfs al komt Cyprus naar boven met de gevraagde miljarden dan kan Cyprus als land nog niet de volledige balans van haar banken dekken.
Wat mij een beetje verbaast is dat er weinig in het nieuws komt over de paniek bij de buitenlandse filialen van de Cypriotische banken. De Bank of Cyprus heeft een groot netwerk in Griekenland. De meeste Cypriotische banken hebben ook afdelingen in het VK, Oekraïne, de kanaaleilanden en Rusland. Al deze afdelingen kunnen worden gebruikt om liquiditeiten naar hun Cypriotische moeder te voorzien. Deze kennen bijna een jaar een depositovlucht.
De enige die de boel kan stabiliseren is de ECB. Haar taak is niet om de roebel te stabiliseren. Zelfs al komt Cyprus naar boven met de gevraagde miljarden dan kan Cyprus als land nog niet de volledige balans van haar banken dekken.
Paasmaandag is in Cyprus pas op 6 mei want Orthodox Pasen valt dit jaar op 5 mei 2013.Stier schreef:Mijn gok is dat de banken in Cyprus niet voor Paasmaandag opengaan...
mijn gok is dat Europa bakzeil zal halen ! Ze gaan verschillende redenen verzinnen om niet te doen wat ze wilden doen : de geldkraan dichtdraaien voor Cyprus. Indien ze dat alsnog zouden doen gaat Cyprus uit de EU en valt het hele kaartenhuisje in elkaar. De Russen speculeren op dit scenario om Cyprus tegen een soldenprijs binnen hun invloedssfeer te brengen en laten hen daaarom nog wat bengelen.
Het wordt hier dus een spelletje (bluf)poker.
We hebben hier al enkele gokjes van spaargidsers genoteerd. En zowel de Russen, die trojka en Cyprus menen over zeer goede kaarten te beschikken en hebben alvast hun inzet verhoogd. Enkel spijtig dat dit spelletje wel eens in de geschiedenisboeken kan komen...
We hebben hier al enkele gokjes van spaargidsers genoteerd. En zowel de Russen, die trojka en Cyprus menen over zeer goede kaarten te beschikken en hebben alvast hun inzet verhoogd. Enkel spijtig dat dit spelletje wel eens in de geschiedenisboeken kan komen...
Volgens mij heeft de regering in Cyprus opzettelijk voorgesteld om ook <100K rekeningen te treffen op zo protest bij de bevolking te bekomen, en uiteindelijk niets te moeten doen op dit vlak (bankrekeningen afschuimen).
Als ze met de 5,x miljard komen zal de ECB doen wat nodig is om de Cypryotische banken te redden (=een paar nullen meer in een compterbestand, zo simpel is het). Daar is het probleem van de wereldwijde staatsschulden (VS, Japan, UK en de meeste Europese landen) natuurlijk niet mee opgelost.
Als ze met de 5,x miljard komen zal de ECB doen wat nodig is om de Cypryotische banken te redden (=een paar nullen meer in een compterbestand, zo simpel is het). Daar is het probleem van de wereldwijde staatsschulden (VS, Japan, UK en de meeste Europese landen) natuurlijk niet mee opgelost.
Gisteren nog gehoord dat we beter af waren met Turkije in de EU. Waarom niet Papoea-Nieuw-Guinea, daar groeit de economie nog harder? Er wonen "enkele" turken in Nederland en het kot is te klein. Wie pas echt problemen wil moet maar voor Turkije gaan.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.