Precedent in Cyprus
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Re: Precedent in Cyprus
't is een beetje dubbel: wat met banken die méér rente geven dan andere banken (hier ook genoeg voorbeelden in België) en waarvan we weten dat ze het geld integraal doorsluizen naar (in dit geval) Nederland.
Enerzijds weten die spaarders dat ze meer risico lopen, anderzijds zeggen ze: "foert, de garantieregeling is er tot 100K dus ook bij die bank die méér rente geeft".
En kan je ze ongelijk geven? Het is aan de toezichthouder om ervoor te zorgen dat de banken safe zijn, niet aan de consument (ook al weet die laatste dat een bankje dat 1% méér geeft dan andere banken mss toch au fond minder safe is).
Enerzijds weten die spaarders dat ze meer risico lopen, anderzijds zeggen ze: "foert, de garantieregeling is er tot 100K dus ook bij die bank die méér rente geeft".
En kan je ze ongelijk geven? Het is aan de toezichthouder om ervoor te zorgen dat de banken safe zijn, niet aan de consument (ook al weet die laatste dat een bankje dat 1% méér geeft dan andere banken mss toch au fond minder safe is).
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Dijsselbloem zat verveeld te kijken in z'n stoel en wist helemaal niet in welke richting hij z'n blik moest wenden bij de vraag:radixconvertor schreef:Slovenië is next
"Waar ga je nu naartoe? Slovenië, Malta, ..." bij Pauw en Witteman.
Dat ING (NL) een blootstelling van 1 miljard € had aan Cyprus wist-ie wel. Een antwoord of hoe de Cyprioten het deel ging terugbetalen dat Nederland had bijgedragen aan de 10 miljard € -nadat ze nu met de Trojka ook de Cypriotische economie de nek om gedraaid hadden- moest hij bijster blijven... "We kunnen de afbetaling ook altijd uitstellen in de tijd".
Diegene met meer dan 100K€ die belast worden zijn dan nog de "gelukkigen" in het andere geval (in sommige gevallen is dit 30 à 40 miljard bij de Russen) wordt dan plots het bedrag boven de 100K€ van de één op de andere dag omgezet in waardeloze bankaandelen(Laiki).frank schreef:Cyprus, land waar men tot onlangs nog 5% rente kreeg op je spaarrekening, terwijl we hier amper 2 % krijgen. Dat het op termijn dan fout gaat is normaal. Dat spaarders dan moeten inleveren (door bv hogere RV etc) ook. Maar dat plots 30% van je vermogen boven de 100K wordt aangeslagen = pure diefstal.
Voor België heeft Leterme destijds al een blauwdruk voor een Belgische noodredding op papier gezet, ... we hebben spaargeld genoeg bij de burgers.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Dat ideetje van VDL voor een volkslening (met als doel financieren van sociale projecten zoals scholenbouw, rusthuizen en ziekenhuizen) is eigenlijk al een vorm van confiscatie: men vraagt burgers geld te geven om hun eigen voorzieningen te bouwen, en ondertussen kan de regering die budgetten voor zorg verminderen in de begroting. Voorzieningen die eigenlijk de taak zijn van de overheid en niet van de burger.
En de burger snapte het niet en tekende in
Dat is idd ook altijd grappig. Bij Dexia zei Reynders dat we alles zouden terugverdienen via dividenden en latere meerwaarde
En bij de lening aan Griekenland gingen we er ook aan verdienen.
Helaas zijn al die reddingsplannen weggegooid geld in een bodemloze put in de hoop dat het ooit eens stopt en dat de ontlener zelf niet ten onder gaat. Red uw buur om zelf te blijven leven.
En de burger snapte het niet en tekende in
Spruitekop schreef:Een antwoord of hoe de Cyprioten het deel ging terugbetalen dat Nederland had bijgedragen aan de 10 miljard € -nadat ze nu met de Trojka ook de Cypriotische economie de nek om gedraaid hadden- moest hij bijster blijven... "We kunnen de afbetaling ook altijd uitstellen in de tijd".
.
Dat is idd ook altijd grappig. Bij Dexia zei Reynders dat we alles zouden terugverdienen via dividenden en latere meerwaarde
En bij de lening aan Griekenland gingen we er ook aan verdienen.
Helaas zijn al die reddingsplannen weggegooid geld in een bodemloze put in de hoop dat het ooit eens stopt en dat de ontlener zelf niet ten onder gaat. Red uw buur om zelf te blijven leven.
Laatst gewijzigd door Frisse Freddy op 25 maart 2013, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het inpakpapier geeft nu eenmaal aan of het een valentijnsgeschenk is of een kerstgeschenk.Frisse Freddy schreef:En de burger snapte het niet en tekende in
In ieder geval is het een vergiftigd geschenk.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/25/ban ... nog-dicht/" onclick="window.open(this.href);return false;
De run-on-the-bank wordt nog een beetje uitgesteld door alle banken in Cyprus langer gesloten te houden.
De run-on-the-bank wordt nog een beetje uitgesteld door alle banken in Cyprus langer gesloten te houden.
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Ik begrijp niet wat er mis is met het feit dat een land als Cyprus tot zoveel spaargeld heeft in zijn banken dat tot 7-8 maal het BNP bedraagt. Gisteren hoorde ik ook dat bv Luxemburg en Malta ook moeten oppassen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Bij Pauw en Witteman werd gezegd dat de Cypriotische banken op donderdag zouden open gaan (kregen ze mee in een communiqué van de centrale bank) Dijsselbloem leek erg verrast en kon dit bevestigen noch ontkennen.
Beste mensen het lijkt mij toch heel duidelijk wat mij/ons te doen staat hé! Ik heb gisteren mijn cash geld opgevraagd .....
diegenen die denken dat België gaat ontsnappen AAN DEZE REGELRECHTE DIEFSTAL is verkeerd. Onze politici hebben hun ogen gericht op onze spaarcenten !!!! Het verhaal doet me denken aan de Joden tijdens WO II : de meesten zaten gewoon te wachten tot de Duitsers ook hen kwamen weghalen .... ipv pro actief te vluchten voor het dreigende gevaar .... laat jullie niet in slaap wiegen hé !
diegenen die denken dat België gaat ontsnappen AAN DEZE REGELRECHTE DIEFSTAL is verkeerd. Onze politici hebben hun ogen gericht op onze spaarcenten !!!! Het verhaal doet me denken aan de Joden tijdens WO II : de meesten zaten gewoon te wachten tot de Duitsers ook hen kwamen weghalen .... ipv pro actief te vluchten voor het dreigende gevaar .... laat jullie niet in slaap wiegen hé !
van blauwdruk gesproken : Dijsselbloem BEWEERT vandaag dat hij het Engelse woord daarvoor NIET kende .... komaan zeg : wie wordt hier voor de gek gehoudenSpruitekop schreef:Dijsselbloem zat verveeld te kijken in z'n stoel en wist helemaal niet in welke richting hij z'n blik moest wenden bij de vraag:radixconvertor schreef:Slovenië is next
"Waar ga je nu naartoe? Slovenië, Malta, ..." bij Pauw en Witteman.
Dat ING (NL) een blootstelling van 1 miljard € had aan Cyprus wist-ie wel. Een antwoord of hoe de Cyprioten het deel ging terugbetalen dat Nederland had bijgedragen aan de 10 miljard € -nadat ze nu met de Trojka ook de Cypriotische economie de nek om gedraaid hadden- moest hij bijster blijven... "We kunnen de afbetaling ook altijd uitstellen in de tijd".
Diegene met meer dan 100K€ die belast worden zijn dan nog de "gelukkigen" in het andere geval (in sommige gevallen is dit 30 à 40 miljard bij de Russen) wordt dan plots het bedrag boven de 100K€ van de één op de andere dag omgezet in waardeloze bankaandelen(Laiki).frank schreef:Cyprus, land waar men tot onlangs nog 5% rente kreeg op je spaarrekening, terwijl we hier amper 2 % krijgen. Dat het op termijn dan fout gaat is normaal. Dat spaarders dan moeten inleveren (door bv hogere RV etc) ook. Maar dat plots 30% van je vermogen boven de 100K wordt aangeslagen = pure diefstal.
Voor België heeft Leterme destijds al een blauwdruk voor een Belgische noodredding op papier gezet, ... we hebben spaargeld genoeg bij de burgers.
idd !Stier schreef:http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/25/ban ... nog-dicht/
@Insider, begrijp je reactie, maar de cash poortjes zijn ook vrij goed gedicht. Voor dagdagelijkse aankopen is mss een cash buffer niet slecht, maar wat ga je doen met een grote som cash thuis? Als je die ergens wil gebruiken (aankoop wagen, huis,...) zullen ze je dan wel treffen.
Jeffer : ik denk er sterk aan om nog meer in Noorse Kronen te gaan beleggen. Ik weiger mij te laten plunderen ! Desnoods ga ik ermee naar de hoeren : dan heb ik er tenminste nog plezier aan gehad !Jeffer schreef:@Insider, begrijp je reactie, maar de cash poortjes zijn ook vrij goed gedicht. Voor dagdagelijkse aankopen is mss een cash buffer niet slecht, maar wat ga je doen met een grote som cash thuis? Als je die ergens wil gebruiken (aankoop wagen, huis,...) zullen ze je dan wel treffen.
@insider, ik deel zeker je bezorgheid hoor en ik weiger me ook te laten plunderen. Gewoon aan het kijken naar de beste oplossing. NOK is idd een optie, het enige dat me tegen houdt is dat Noorwegen relatief klein is en mss niet afgezonderd genoeg van de EU om een euro implosie te weerstaan...
Spreiden maar zeker: goud, zilver, USD, NOK,aandelen,...
Spreiden maar zeker: goud, zilver, USD, NOK,aandelen,...
of een goede offshore zoeken !
Men is gewoon schaamteloos bezig ons te bestelen ! en dan te bedenken dat we moeten gaan kiezen voor die gasten volgend jaar ...
Men is gewoon schaamteloos bezig ons te bestelen ! en dan te bedenken dat we moeten gaan kiezen voor die gasten volgend jaar ...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Vrachwagens met cash hebben intussen de Cypriotische banken voorzien van miljarden €'s. (Bron: NOS-nieuws)