Precedent in Cyprus
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Precedent in Cyprus
Op een forum verdienen mensen van alle slag een plek onder de zon. Sommigen dwepen met fondsen, anderen met goud (en/of) zilver, nog andere met banken zoals bvb. Rabobank of Moneyou. Als je wil stellen dat we fanatiekelingen kunnen missen mag je die stelling alvast op jouw rekening schrijven.christofgh schreef:Ik denk dat we fanatiekers zoals hem hier kunnen missen. Hij is de oorzaak van het afhaken van enkele mensen.
Ook dinsdag wordt blijkbaar een bankholiday in Cyprus. Zoveel "holidays", die mannen hebben daar precies iets te vieren.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Als er vanaf morgen een echte bankrun losbarst dan zullen die Europese bobo's niets anders kunnen dan die maatregelen, die ze willen nemen in Cyprus, gewoon terug in te slikken. Een bankrun in Europa kan niet anders dan slecht aflopen voor het ganse monetair systeem. En als je nu cash, spaargeld, effecten, vastgoed of edele metalen bezit,het zal totale chaos worden. Ze zullen, mijns inziens, iets anders moeten verzinnen voor/in Cyprus.
-
- VIP member
- Contacteer:
In België zou dat alvast geen enkel probleem vormen. Zolang je de belg z'n pint, het frietje en de voetbal niet afneemt mag je met hem doen wat hij wil.
Wedden dat je dezelfde maatregel in ons eigen land kan doen zonder dat er een kat op straat komt?
Wedden dat je dezelfde maatregel in ons eigen land kan doen zonder dat er een kat op straat komt?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
We zijn inderdaad brave mensen Frisse Freddy, we maken ons niet zo snel moe om naar Brussel te gaan betogen.
Ze zullen wel cash genoeg laten overvliegen naar Cyprus, Italië en Spanje. D'er zal geen limiet meer staan op de afhalingen woensdag aanstaande (want dinsdag is het intussen ook al een bankholiday geworden) en als die d'er is dan zal ze hoog genoeg zijn om de mensen te laten twijfelen aan hun intenties.Pukkie007 schreef:Als er vanaf morgen een echte bankrun losbarst dan zullen die Europese bobo's niets anders kunnen dan die maatregelen, die ze willen nemen in Cyprus, gewoon terug in te slikken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Klopt niet Freddy. Want in uw rijtje van pint, friet en voetbal hoort ook het spaargeld thuis.
Als je Strikje persoonlijk kent, zeg hem dan maar dat hij dat idee van in Cyprus hier beter niet uitprobeert. Aan die honderden miljarden €'s spaartegoeden moet je echt niet proberen te raken. Wedden Freddy?
Als je Strikje persoonlijk kent, zeg hem dan maar dat hij dat idee van in Cyprus hier beter niet uitprobeert. Aan die honderden miljarden €'s spaartegoeden moet je echt niet proberen te raken. Wedden Freddy?
-
- VIP member
- Contacteer:
Anderzijds, als men 10% fiatgeld bijdrukt, steelt men eigenlijk ook 10% van je spaargeld.
Maar dat valt minder op.
Maar dat valt minder op.
².christofgh schreef:Volgens onze beleggerspaarder ging het goud nu al verdubbeld zijn in waarde, hij is maanden vermist geweest omdat de goudprijs zakte ipv steeg.
Ik denk dat we fanatiekers zoals hem hier kunnen missen. Hij is de oorzaak van het afhaken van enkele mensen.
Ik was daarnet begonnen aan een reactie, maar ik heb ze niet gepost, wat baten kaars en bril, etc.
Ik wil daar nog één zin over kwijt, en dan beperk ik me weer tot het "lurken" op deze site. (Immers, zolang men de regel niet terugdraait dat je vrij je posts kan verwijderen (*), is dat mijn vorm van "protest".)
(*): (wat het geval was toen ik hier registreerde, dus een voorbeeld van hoe onze regering werkt: spelregels veranderen als match al bezig is - van de regering pikt men het niet en komt men hier morren, maar van de webmaster moet je dat blijkbaar wél pikken.)
Maar bon. Eén zin dus nog, een Franse spreuk, en wie het schoentje past trekke het aan. Voor de overigheid ben ik bereikbaar via mail of PM indien men van gedachten wil wisselen:
Si tous les dégoutés s'en vont, il n'y a plus que les dégoutants qui restent
Op het vtm-journaal gezien : er staan er al verschillenden klaar met hun bulldozer voor de bank om met "harde hand" hun centjes proberen terug te halen.
Wie weet sluiten ze de banken in Cyprus wel een heel jaar ipv enkele dagen , om de confrontatie uit te stellen ?
Wie weet sluiten ze de banken in Cyprus wel een heel jaar ipv enkele dagen , om de confrontatie uit te stellen ?
Betalingsverkeer is volledig opgeschort.
Normaal was het volledige bedrag (enkel de taks was geblokkeerd) volledig vrij beschikbaar.
Ik denk dat de Russen massaal hun geld aan het overschrijven waren.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 7_00507179" onclick="window.open(this.href);return false;
Normaal was het volledige bedrag (enkel de taks was geblokkeerd) volledig vrij beschikbaar.
Ik denk dat de Russen massaal hun geld aan het overschrijven waren.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 7_00507179" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad Paul, de beelden zijn al van gisteren. Het heeft weinig zin alles af te breken, het maakt de boel enkel maar slechter.
Dat komt echt niet goed, zijn we de komende week vertrokken om de 'Titanic'='Euro' te zien zinken?
-
- VIP member
- Contacteer:
Zou wel een goed ideetje zijn voor onze regering:
Binnenkort krijgt iedereen vakantiegeld. Misschien een idee om de eerste 1000 euro vakantiegeld verplicht uit te betalen onder de vorm van een eeuwigdurende staatsbon met een rente van 3%, en elk jaar worden er 1000 uitgeloot en uitbetaald.
De miljarden zijn zo gevonden
Binnenkort krijgt iedereen vakantiegeld. Misschien een idee om de eerste 1000 euro vakantiegeld verplicht uit te betalen onder de vorm van een eeuwigdurende staatsbon met een rente van 3%, en elk jaar worden er 1000 uitgeloot en uitbetaald.
De miljarden zijn zo gevonden

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Intussen is het in de Mainstream media weer een rondje NV/A-bashen en nu wordt dit weer ten berde gebracht met de problematiek in Cyprus. De Europees Commissielid voor de Handel zou beter zwijgen, het was zijn partij die de stekker uittrok. 
Intussen is de Eur/USD van 1.3075 (sluitkoers vrijdag) geopend op $1.2915

Intussen is de Eur/USD van 1.3075 (sluitkoers vrijdag) geopend op $1.2915
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Goudprijs met 2% gestegen in 2 dagen tijd!!!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
+2.20% in €, +0.80% in $ in 2 minuten tijd (onmiddellijk bij opening van de markt) maar dat maakt de zaak niet. 
Intussen heeft de president Anastasiades van Cyprus gezegd dat hij het plan wil aanpassen zodat de kleine spaarder minder getroffen wordt.
Hij zou een belasting heffen van 3.5% (ipv 6.75%) voor de bedragen tot 100.000€ en het percentage voor de bedragen boven de 100.000€ optrekken van 9,9% naar 12.5%.
De Russen zullen tevreden zijn.

Intussen heeft de president Anastasiades van Cyprus gezegd dat hij het plan wil aanpassen zodat de kleine spaarder minder getroffen wordt.
Hij zou een belasting heffen van 3.5% (ipv 6.75%) voor de bedragen tot 100.000€ en het percentage voor de bedragen boven de 100.000€ optrekken van 9,9% naar 12.5%.
De Russen zullen tevreden zijn.