Premiere in Belgie : Sparen bij Beobank is betalend!!!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Premiere in Belgie : Sparen bij Beobank is betalend!!!
Andere Beobank-spaarders zouden een voorbeeld moeten nemen aan jou.Barakaboma schreef: ↑11 januari 2023, 10:51 Gudrun, ik heb gisteren mijn spaarrekening bij Beobank afgesloten. Ik heb mijn mening hen gegeven.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Newbie
- Contacteer:
Contact gehad met de klantendienst omdat bij mij Euro 15 bankkosten in rekening waren gebracht. Volgens de "Essentiele spaardersinformatie Klassieke spaarrekening": "Jaarlijkse afrekening: 15 euro. Gratis indien het gemiddelde maandelijkse saldo groter dan of gelijk is aan 500 euro". Had zelf in de eerste volle maand na het openen van de spaarrekening een gemiddeld spaarbedrag minder dan 500 Euro, voor elk van de andere maanden in 2022 meer dan 500 Euro, en voor alle maanden samen gemiddeld ook meer dan 500 Euro. Email gestuurd met vraag om opheldering en als antwoord gekregen dat bankkosten in rekening waren gebracht omdat het saldo in de eerste volle maand minder dan 500 Euro was. Maar dan zou de spaardersinformatie moeten vermelden "Gratis indien het gemiddelde maandelijkse saldo IN ELKE MAAND groter dan of gelijk is aan 500 euro". Het probleem is niet dat Beobank kosten in rekening brengt, het probleem is dat willens of wetens klanten niet volledig worden geinformeerd. Beste is om contact op te nemen met hun klantendienst mochten, ten onrechte, bankkosten in rekening zijn gebracht en om restitutie vragen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Banker1234, ik ben totaal akkoord met je. Ik heb hun website grondig gelezen zoveel verschillende documenten & reglementen gedeeld in 2 periode VOOR 01/02/2023 en NA 01/02/2023 want ze passen de rente maar in februari! En dit gewoon voor een arme 0,25% basis rente alhoewel ze 1,50% minstens krijgen van de BCE! Banken verdienen wel van deze spreidstand! Arme spaarder...banker1234 schreef: ↑11 januari 2023, 11:11 Contact gehad met de klantendienst omdat bij mij Euro 15 bankkosten in rekening waren gebracht. Volgens de "Essentiele spaardersinformatie Klassieke spaarrekening": "Jaarlijkse afrekening: 15 euro. Gratis indien het gemiddelde maandelijkse saldo groter dan of gelijk is aan 500 euro". Had zelf in de eerste volle maand na het openen van de spaarrekening een gemiddeld spaarbedrag minder dan 500 Euro, voor elk van de andere maanden in 2022 meer dan 500 Euro, en voor alle maanden samen gemiddeld ook meer dan 500 Euro. Email gestuurd met vraag om opheldering en als antwoord gekregen dat bankkosten in rekening waren gebracht omdat het saldo in de eerste volle maand minder dan 500 Euro was. Maar dan zou de spaardersinformatie moeten vermelden "Gratis indien het gemiddelde maandelijkse saldo IN ELKE MAAND groter dan of gelijk is aan 500 euro". Het probleem is niet dat Beobank kosten in rekening brengt, het probleem is dat willens of wetens klanten niet volledig worden geinformeerd. Beste is om contact op te nemen met hun klantendienst mochten, ten onrechte, bankkosten in rekening zijn gebracht en om restitutie vragen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat was die mening?Barakaboma schreef: ↑11 januari 2023, 10:51Gudrun, ik heb gisteren mijn spaarrekening bij Beobank afgesloten. Ik heb mijn mening hen gegeven.
Wat was hun antwoord?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mijn mening : cash is al lang niet meer belonend op zichtrekeningen maar nu op spaarrekeningen kosten berekenen is de druppel te veel. O,25% (vanaf) basisrente voor de consument alhoewel Beobank minstens 1,5% krijgt van de BCE. Toch is sparen een populair sport in Belgie (tegenover beleggen) ondanks inflatie. Ze zijn niet concurrentieel met zichtrekeningen (geen deals bvb zoals Argenta, CBC, ING) niet concurrentieel met spaarrekeningen (0,25% tegenover 0,75% basis rente bij Santander), ze zijn duur om te beleggen (instapkosten 2,5%). Dus wat is hun kracht? Krediet? Misschien, want ik ben bij hun voor een kredietkaart met cashback (tankeren bij Q8 of online-aankopen). Toch hebben ze mijn vriendien geweigerd een kredietkaart te geven omdat ze is afhankelijk van de DG Gehandicapt (geen garantie) alhoewel Belfius en Keytrade hebben haar zonder probleem een kredietkaart gegeven! Zelfs, voor mij, was het moeilijk om een kredietkaart te krijgen ondanks mijn patrimonium want ik ben FIRE.KomaanBeurs schreef: ↑11 januari 2023, 12:06Wat was die mening?Barakaboma schreef: ↑11 januari 2023, 10:51
Gudrun, ik heb gisteren mijn spaarrekening bij Beobank afgesloten. Ik heb mijn mening hen gegeven.
Wat was hun antwoord?
Hun aantwoord, een beleefd glimlach toch met begrip,
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Er is natuurlijk het argument dat zij dankzij hun voorwaarden een kleinere kans op een faillissement hebben. Plus ze zitten online.Barakaboma schreef: ↑11 januari 2023, 13:13Mijn mening : cash is al lang niet meer belonend op zichtrekeningen maar nu op spaarrekeningen kosten berekenen is de druppel te veel. O,25% (vanaf) basisrente voor de consument alhoewel Beobank minstens 1,5% krijgt van de BCE. Toch is sparen een populair sport in Belgie (tegenover beleggen) ondanks inflatie. Ze zijn niet concurrentieel met zichtrekeningen (geen deals bvb zoals Argenta, CBC, ING) niet concurrentieel met spaarrekeningen (0,25% tegenover 0,75% basis rente bij Santander), ze zijn duur om te beleggen (instapkosten 2,5%). Dus wat is hun kracht? Krediet? Misschien, want ik ben bij hun voor een kredietkaart met cashback (tankeren bij Q8 of online-aankopen). Toch hebben ze mijn vriendien geweigerd een kredietkaart te geven omdat ze is afhankelijk van de DG Gehandicapt (geen garantie) alhoewel Belfius en Keytrade hebben haar zonder probleem een kredietkaart gegeven! Zelfs, voor mij, was het moeilijk om een kredietkaart te krijgen ondanks mijn patrimonium want ik ben FIRE.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
LOL KomaanBeursKomaanBeurs schreef: ↑11 januari 2023, 13:21Er is natuurlijk het argument dat zij dankzij hun voorwaarden een kleinere kans op een faillissement hebben. Plus ze zitten online.Barakaboma schreef: ↑11 januari 2023, 13:13
Mijn mening : cash is al lang niet meer belonend op zichtrekeningen maar nu op spaarrekeningen kosten berekenen is de druppel te veel. O,25% (vanaf) basisrente voor de consument alhoewel Beobank minstens 1,5% krijgt van de BCE. Toch is sparen een populair sport in Belgie (tegenover beleggen) ondanks inflatie. Ze zijn niet concurrentieel met zichtrekeningen (geen deals bvb zoals Argenta, CBC, ING) niet concurrentieel met spaarrekeningen (0,25% tegenover 0,75% basis rente bij Santander), ze zijn duur om te beleggen (instapkosten 2,5%). Dus wat is hun kracht? Krediet? Misschien, want ik ben bij hun voor een kredietkaart met cashback (tankeren bij Q8 of online-aankopen). Toch hebben ze mijn vriendien geweigerd een kredietkaart te geven omdat ze is afhankelijk van de DG Gehandicapt (geen garantie) alhoewel Belfius en Keytrade hebben haar zonder probleem een kredietkaart gegeven! Zelfs, voor mij, was het moeilijk om een kredietkaart te krijgen ondanks mijn patrimonium want ik ben FIRE.

Jij verstaat mijn post niet. Is Yaris een bank? Ik dacht eerder een Toyota

Zou het kunnen dat jij degene bent die het niet helemaal begrijpt? De discussie gaat hier over Beobank. Als Beobank ervoor kiest om bepaalde marktsegmenten niet te bedienen, dan mag Beobank dat. Of dat commercieel verstandig is, is natuurlijk een andere kwestie.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Niks premiere in BE - gewoon niks nieuws onder zon.
Bij Citibank (het vroegere BEO Bank) hanteerde men ook zo'n systeem om "kleine"" klanten te laten betalen. Men is die liever kwijt dan rijk.
Bij Citibank (het vroegere BEO Bank) hanteerde men ook zo'n systeem om "kleine"" klanten te laten betalen. Men is die liever kwijt dan rijk.