Prijsstijging bij ING brandverzekering ?
- Frank de Rijken
- Newbie
- Contacteer:
Prijsstijging bij ING brandverzekering ?
Ik heb een brandverzekering bij ING non-life Belgium en kreeg een brief waarin ze de premie met exact 19,5% doen stijgen.
Hun uitleg is " We hebben de algemene voorwaarden aangepast...om u optimale dekking te bieden...zwaar onweer, wateroverlast, blikseminslagen, rukwinden hagel en diefstallen deden het aantal schades sterk toenemen... dus passen we de ons tarief aan..."
Resultaat, een tariefstijging van maar eventjes 19,5% Alstublief , Dank U Wel
Ik krijg de mogelijkheid om uit te stappen als ik niet akkoord ben, maar dan stijgt mijn lopende lening op het huis (extra korting als ik de verzekering ook bij ING nam.)
Kunnen ze zomaar eenzijdig hun polis (contract) wijzigen zonder mijn toestemming
Is het normaal dat er buiten de ABEX-index nog eens een serieuze stijging aangerekend wordt
Ik zou beter de huur die ik vraag van die woning, koppelen aan het verzekeringstarief, want die mannen gebruiken een veeel betere index.
Hun uitleg is " We hebben de algemene voorwaarden aangepast...om u optimale dekking te bieden...zwaar onweer, wateroverlast, blikseminslagen, rukwinden hagel en diefstallen deden het aantal schades sterk toenemen... dus passen we de ons tarief aan..."
Resultaat, een tariefstijging van maar eventjes 19,5% Alstublief , Dank U Wel
Ik krijg de mogelijkheid om uit te stappen als ik niet akkoord ben, maar dan stijgt mijn lopende lening op het huis (extra korting als ik de verzekering ook bij ING nam.)
Kunnen ze zomaar eenzijdig hun polis (contract) wijzigen zonder mijn toestemming

Is het normaal dat er buiten de ABEX-index nog eens een serieuze stijging aangerekend wordt

Ik zou beter de huur die ik vraag van die woning, koppelen aan het verzekeringstarief, want die mannen gebruiken een veeel betere index.

Re: Prijsstijging bij ING brandverzekering ?
Tja, als ge u met handen en voeten bindt aan een bank...
Bijna elke maatschappij verhoogt de premies bovenop de abexindex met ongeveer 5 %.
Als ge niet van een hollander gekloot zijt, tis teken dat hij het vergeten is
Bijna elke maatschappij verhoogt de premies bovenop de abexindex met ongeveer 5 %.
Als ge niet van een hollander gekloot zijt, tis teken dat hij het vergeten is

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja da kunnen de banken goed ze, vanalles koppelen aan uw hypothecair krediet om wa rentekorting te krijgen.
Nu ja ze winnen da terug door dure verzekeringen aan te smeren zoals brand en schuldsaldo.
En als men wil veranderen ben je je rentekorting kwijt,echt schandalig!
Is da eigenlijk geen koppelverkoop,mag da wel??
Nu ja ze winnen da terug door dure verzekeringen aan te smeren zoals brand en schuldsaldo.
Natuurlijk is dat geen koppelverkoop, je bent niet verplicht van alles te nemen bij diezelfde bank. Je mag gerust je brandverzekering en schuldsaldoverzekering elders nemen, als je akkoord gaat met de basistarief.dries944 schreef:Ja da kunnen de banken goed ze, vanalles koppelen aan uw hypothecair krediet om wa rentekorting te krijgen.
Als je naar de winkel gaat en je koopt 2 producten van hetzelfde merk, krijg je ook regelmatig korting - zonder koopverplichting.
Eens berekenen wat het verschil is als je je verzekering op een ander neemt?Frank de Rijken schreef:Ik heb een brandverzekering bij ING non-life Belgium en kreeg een brief waarin ze de premie met exact 19,5% doen stijgen.
Misschien dat je daar een beter tarief krijgt, en dat het opweegt tegen de stijging van je lening?
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo,
Meestal is gestipuleerd in het contract bij de hyp. lening dat er een brandverzekering dient te zijn. Dit kan je in jouw voordeel uitbaten en de dure polis 'downgraden' naar bijvoorbeeld enkel de dekking van de inboedel en de 'echte' brandverzekering van het huis elders en goedkoper laten verzekeren. Zo is aan de kortingsvoorwaarde voor rentevoet van de lening voldaan en heb je toch een goedkopere verzekering bij de verzekeraar van jouw keuze!
Met vriendelijke groeten.
Meestal is gestipuleerd in het contract bij de hyp. lening dat er een brandverzekering dient te zijn. Dit kan je in jouw voordeel uitbaten en de dure polis 'downgraden' naar bijvoorbeeld enkel de dekking van de inboedel en de 'echte' brandverzekering van het huis elders en goedkoper laten verzekeren. Zo is aan de kortingsvoorwaarde voor rentevoet van de lening voldaan en heb je toch een goedkopere verzekering bij de verzekeraar van jouw keuze!
Met vriendelijke groeten.
Er staat dat je het gebouw moet verzekeren (is ook logisch). De inhoud kan je dan in principe elders plaatsen maar zou ik niet aanraden (schadegevallen met schade aan zowel inhoud als gebouw -> 2 x vrijstelling, twee aangiftes, twee experts, ...).
[quote="Frank de Rijken"]Ik heb een brandverzekering bij ING non-life Belgium en kreeg een brief waarin ze de premie met exact 19,5% doen stijgen.
staat dat er wel degelijk in ?
denk dat ge weg kunt zonder aanpassing lening
dus contract eens goed lezen kan helpen.
Estate Guru believer.
- Frank de Rijken
- Newbie
- Contacteer:
Ja, Dat staat er inderdaad letterlijk in te lezen, en ik weet dat we dat in de tijd ook zo besproken hebbenplatin schreef:Frank de Rijken schreef:Ik heb een brandverzekering bij ING non-life Belgium en kreeg een brief waarin ze de premie met exact 19,5% doen stijgen.
Eigenlijk is dit een geval voor de ombudsman van de banken of test-aankoop.
Ik heb al gelezen van een soortgelijk geval waarbij het mogelijk was voor hat slachtoffer om de verzekering elders te nemen, zonder dat de rentevergoeding toegepast werd. Herinner mij wel niet of het een "commerciele geste" was van de bank of een uitspraak van een rechtbank.
Zo kan men morgen de premie verdrievoudigen ...
Ik heb al gelezen van een soortgelijk geval waarbij het mogelijk was voor hat slachtoffer om de verzekering elders te nemen, zonder dat de rentevergoeding toegepast werd. Herinner mij wel niet of het een "commerciele geste" was van de bank of een uitspraak van een rechtbank.
Zo kan men morgen de premie verdrievoudigen ...
Dacht dat dit " koppelverkoop " is, ,en door de wet verboden is gesteld,maar via het europees hof is tenietgedaan of iets in die aard.
Koppelverkoop is als dit veralgemeend zou worden. Dus als ze bvb affiches zouden hangen met de melding dat er tariefkorting is als men ook de verzekering bij de bank neemt.
Als dit persoonlijk besproken wordt, betreft dit een gewone onderhandeling en is er geen sprake van koppelverkoop.
M.i. is dit geen geval voor de ombudsdienst. De leningsaktes van verschillende banken die ik al te lezen kreeg, staat duidelijk vermeld dat er een korting is van bvb 0,5% op voorwaarde dat de brand en schuldsaldoverzekering ook bij bank x wordt onderschreven, en dat die korting wegvalt indien aan die voorwaarde niet meer voldaan is.
Ik vind als dit zo duidelijk vermeld staat, dat je achteraf ook niet moet afkomen dat je dit schandalig vindt. Dan moet je dit in de eerste plaats niet zo afsluiten.
Als dit persoonlijk besproken wordt, betreft dit een gewone onderhandeling en is er geen sprake van koppelverkoop.
M.i. is dit geen geval voor de ombudsdienst. De leningsaktes van verschillende banken die ik al te lezen kreeg, staat duidelijk vermeld dat er een korting is van bvb 0,5% op voorwaarde dat de brand en schuldsaldoverzekering ook bij bank x wordt onderschreven, en dat die korting wegvalt indien aan die voorwaarde niet meer voldaan is.
Ik vind als dit zo duidelijk vermeld staat, dat je achteraf ook niet moet afkomen dat je dit schandalig vindt. Dan moet je dit in de eerste plaats niet zo afsluiten.
- Frank de Rijken
- Newbie
- Contacteer:
Afspraken zijn afspraken, dat is duidelijknuyttie schreef: Ik vind als dit zo duidelijk vermeld staat, dat je achteraf ook niet moet afkomen dat je dit schandalig vindt. Dan moet je dit in de eerste plaats niet zo afsluiten.
Maar jaarlijkse stijgingen van 19,5% vind ik niet normaal meer.
Ze zeggen dat je kan opzeggen, maar dan stijgt uw leningtarief
M.a.w. ze hebben mij bij mijn kl*ten.
zie het tweede bericht 

-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zat in hetzelfde geval met lening en brandverzekering bij Belfius. Door de slechte service qua brandverzekering bij een schadegeval ben ik beginnen kijken of het gras niet groener was bij een andere bank om de lening te laten herzien. Conclusie: nu (veel) goedkopere leningsherziening bij Crelan en verzekering bij onafhankelijke makelaar = 2 x gewonnen. Misschien eens interessant om deze piste te bekijken?