printer
Re: printer
Wat is duurzamer papier of digitaal?
Wordt een digitale krant dagelijks meer dan 30 minuten gelezen, dan is de footprint ervan hoger dan die van een gedrukte papieren krant. Bovendien zijn voor de productie van het digitale apparaat chemicaliën en schaarse metalen nodig. Die metalen worden vaak gewonnen in landen waar de milieubescherming gebrekkig is.
Wordt een digitale krant dagelijks meer dan 30 minuten gelezen, dan is de footprint ervan hoger dan die van een gedrukte papieren krant. Bovendien zijn voor de productie van het digitale apparaat chemicaliën en schaarse metalen nodig. Die metalen worden vaak gewonnen in landen waar de milieubescherming gebrekkig is.
Daarop voortbordurend:
- voor de productie van printers, papier en inkt zijn ook machines nodig
- inkt is milieu-onvriendelijk
- verbranding van papier is milieu-onvriendelijk
- een gedrukte papieren krant moet iedere dag opnieuw vervoerd worden naar tal van krantenwinkels en postkantoren: benzineverbruik, CO2-uitstoot
Laatst gewijzigd door Yaris op 8 januari 2023, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Kunnen we het er op houden dat iedereen dat voor zichzelf mag beslissen of hij een printer wil of niet ?
Eigenlijk moet er daar niet over gezeverd worden.
Iedereen mag zijn eigen beslissing nemen : ja of neen.
Eigenlijk moet er daar niet over gezeverd worden.
Iedereen mag zijn eigen beslissing nemen : ja of neen.
Klopt, en sommige profiteren liever van een familielid, buur of werkgever. Dat is ook niet nieuw onder de zon. Walk on.
Die geeft ook wel wat maar niet wat je denkt...
Het is gewoon makkelijk om te kunnen printen wanneer nodig en wanneer je wil of er aan denkt.
Een auto is ook vaak overbodig. Een fiets.. Een droogkast..
Als ik alles wat niet levensnoodzakelijk in mijn leven niet had gekocht was ik nu een pak rijker maar minder comfortabel tevreden.
Het is gewoon makkelijk om te kunnen printen wanneer nodig en wanneer je wil of er aan denkt.
Een auto is ook vaak overbodig. Een fiets.. Een droogkast..
Als ik alles wat niet levensnoodzakelijk in mijn leven niet had gekocht was ik nu een pak rijker maar minder comfortabel tevreden.