private vermogensbeheerders
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Florentino
- Newbie

- Contacteer:
private vermogensbeheerders
Heeft er iemand ervaringen met private vermogensbeheerders (vb capital@work enz..) ? Naar het schijnt rekenen zij relatief minder kosten aan dan bv een bank en geven zij een deugdelijker rendement. Hebben jullie weet van een minimale inleg die deze dienstverleners hanteren ? vormen ij een alternatief voor de banken ?
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Re: private vermogensbeheerders
In elke geval opgelet met de zogenaamde family offices zoals BFO en optima.
Zoek in google het optima artikel in de tijd.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 3-3096.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu niet alle family offices zijn over dezelfde kam te scheren zo zijn er ook die werken met goeie vermogensbeheerders.
Verder moet je ook een verschil maken tussen vermogens beheerders en juridisch advies(vb successie, fiscus). Ik zou de 2 apart houden moest ik van U zijn.
Zoek in google het optima artikel in de tijd.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 3-3096.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu niet alle family offices zijn over dezelfde kam te scheren zo zijn er ook die werken met goeie vermogensbeheerders.
Verder moet je ook een verschil maken tussen vermogens beheerders en juridisch advies(vb successie, fiscus). Ik zou de 2 apart houden moest ik van U zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Dat laatste lijkt uitstekend advies.
Momenteel zit er nog te weinig in de pocket voor een vermogensbeheerder. Vraag me af hoe je dat zoekt. Even in de Gouden Gids zoeken en die mens direct al je spaarcenten geven... Zelfs met de nodige adelbrieven zou ik niet op mijn gemak zijn.
Momenteel zit er nog te weinig in de pocket voor een vermogensbeheerder. Vraag me af hoe je dat zoekt. Even in de Gouden Gids zoeken en die mens direct al je spaarcenten geven... Zelfs met de nodige adelbrieven zou ik niet op mijn gemak zijn.
Al die zo goed zijn waarom beheren die dan het kapitaal van een ander?
Ik vertrouw, misschien ten onrechte hoor, die private vermogensbeheerders niet !
-
pattataolivia
- Sr. Member

De vermogensbegeerders komen als paddestoelen uit de grond gekropen! Wat ze doen kan iedereen. Elke mens met enig vermogen is in staat een bovengemiddeld rendement te halen op zijn kapitaal. Ik vind het zelfs beangstigend dat mensen hun eigen spaargeld zomaar in handen geven van beheerders.
'United in diversity' - E.U.
@ patta, aan dat vermogensbeheer moet dan toch veel geld te verdienen zijn hé ?
Wat dan met de winst van de klant ? Nihil ?
Wat dan met de winst van de klant ? Nihil ?
Waarom zo negatief doen over vermogensbeheer. Er is een markt voor. Ik kan mij heel goed voorstellen dat veel rijke ondernemers hun prive gelden overlaten aan een vermogensbeheerder. Zij hebben ander werk.
Zo ook voor veel ander grootverdieners, buiten hun werk hebben ze ook nog hun gezin en hobby's. Niet iedereen heeft dezelfde interesses, en dezelfde mogelijkheden.
Het is ook maar sinds mijn pensionnering dat ik daar meer mee bezig ben. Internet stond dan nog op een zeer lag pitje, trouwens het was nog intranet voor mij op het werk.
Zo ook voor veel ander grootverdieners, buiten hun werk hebben ze ook nog hun gezin en hobby's. Niet iedereen heeft dezelfde interesses, en dezelfde mogelijkheden.
Het is ook maar sinds mijn pensionnering dat ik daar meer mee bezig ben. Internet stond dan nog op een zeer lag pitje, trouwens het was nog intranet voor mij op het werk.
Lowietje, jij hebt blijkbaar nog veel vertrouwen in het advies van een bank, ik niet !
Ik zou mijn vermogen, als ik dat had, niet in handen durven geven van een bank !
Ik zou mijn vermogen, als ik dat had, niet in handen durven geven van een bank !
Nog enen die zegt dat zijn geld in een sok zit zeker. waarschijnlijk geld verloren door een belegging die werd aangeraden door een bank ?evita schreef:Lowietje, jij hebt blijkbaar nog veel vertrouwen in het advies van een bank, ik niet !
Ik zei alleen waarom zo negatief doen over vermogensbeheer. Maar blijkbaar hebt U geen enkele ondervinding daarover, zoals U laat blijken.Ik zou mijn vermogen, als ik dat had, niet in handen durven geven van een bank !
Trouwens vermogensbeheer moet helemaal niet bij een bank te zijn. Dat van die sok vond ik goed.
Ik stel vast dat er nogal wat gebasht wordt op vermogensbeheer in het algemeen en dat aangeboden door banken in het bijzonder!
Zelf heb ik een aantal jaren geleden tot mijn volle tevredenheid gebruik gemaakt van "Private Banking" aangeboden door Fortis...
Het minimaal te beheren kapitaal was toen niet zo groot; ik denk 250.000 Euro (kan ook 500.000 geweest zijn).
Misschien is het zelf niet bezitten van zo'n kapitaaltje voldoende reden voor sommigen om hier wat geringschattend over te doen?
Zelf heb ik een aantal jaren geleden tot mijn volle tevredenheid gebruik gemaakt van "Private Banking" aangeboden door Fortis...
Het minimaal te beheren kapitaal was toen niet zo groot; ik denk 250.000 Euro (kan ook 500.000 geweest zijn).
Misschien is het zelf niet bezitten van zo'n kapitaaltje voldoende reden voor sommigen om hier wat geringschattend over te doen?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Jij hebt blijkbaar positieve ervaringen met vermogensbeheer, vertel ! We kunnen nog wat info gebruiken!lowietje schreef:Ik zei alleen waarom zo negatief doen over vermogensbeheer. Maar blijkbaar hebt U geen enkele ondervinding daarover, zoals U laat blijken.Ik zou mijn vermogen, als ik dat had, niet in handen durven geven van een bank !
Trouwens vermogensbeheer moet helemaal niet bij een bank te zijn. Dat van die sok vond ik goed.
vlo schreef:Ik stel vast dat er nogal wat gebasht wordt op vermogensbeheer in het algemeen en dat aangeboden door banken in het bijzonder!
Tot voor enkele jaren geleden kon je gewoon niet missen met de beurs, die bleef maar stijgen. Een gorilla kon het ook.
Een private vermogensbeheerder zou moeten crashes zien aankomen maar dat kunnen ze niet en dus zijn ze niks waard.
-
pattataolivia
- Sr. Member

@Evita
U heeft gelijk, vermogensbeheerfirma's maken grote winsten. Zes maanden terug ben ik langs geweest bij ING Private Banking. Een teleurstellende ervaring. Die mensen deden alsof ik achterlijk was, alsof "vermogen beheren" een kunst is die slechts een enkeling kan beoefenen.
Niets is minder waar. Wie een fortuin kan verdienen, is meestal ook in staat dat goed te beheren. Verstandige keuze van aandelen, obligaties, kasbons, en de cash op hoogrenderende spaarboekjes geven meestal een globaal rendement dat hoger is dan vermogensbeheer.
U heeft gelijk, vermogensbeheerfirma's maken grote winsten. Zes maanden terug ben ik langs geweest bij ING Private Banking. Een teleurstellende ervaring. Die mensen deden alsof ik achterlijk was, alsof "vermogen beheren" een kunst is die slechts een enkeling kan beoefenen.
Niets is minder waar. Wie een fortuin kan verdienen, is meestal ook in staat dat goed te beheren. Verstandige keuze van aandelen, obligaties, kasbons, en de cash op hoogrenderende spaarboekjes geven meestal een globaal rendement dat hoger is dan vermogensbeheer.
'United in diversity' - E.U.