Probiotica
Probiotica
Zelf hang ik nogal vast aan probiotica. Niet alleen voor preventieve maar ook voor curatieve doeleinden.
Die spullen zijn echter pokkeduur.
Weet iemand hoe je dit goedkoper kan oplossen of aankopen ? Welk merk ? Welk product bevat veel van de nodige bacterien ?
Die spullen zijn echter pokkeduur.
Weet iemand hoe je dit goedkoper kan oplossen of aankopen ? Welk merk ? Welk product bevat veel van de nodige bacterien ?
Re: Probiotica
Levende (zelfgemaakte?) yoghurt? Kefir? Kombucha?
Afhankelijk van de probiotica die je zoekt zou je eens kunnen kijken of dat genre producten (zelf te maken) voldoet aan je wensen...
Afhankelijk van de probiotica die je zoekt zou je eens kunnen kijken of dat genre producten (zelf te maken) voldoet aan je wensen...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb er al over gedacht om een flesje actimel een paar dagen op kamertemperatuur te laten staan maar dat zal wellicht niet voldoende zijn..
Van een yoghurt pot, 2 eetlepels in 1 liter melk doen, en omroeren. Bewaren rond de 40°, (chaufage radiator) eventueel afdekken. De volgende dag zal uw yoghurt klaar zijn. Dit kunt ge meermaals herhalen van uw zelfgemaakte yoghurt.
Thanks.. daar heb ik eens iets over gezien op tv. Je kan met één pot yoghurt op die manier altijd yoghurt blijven bijmaken door de bacterien zich te laten vermenigvuldigen. Ik hoop dat je op die manier ook Griekse yoghurt kan maken. Dat moet wel op te zoeken zijn.
Inderdaad. Als je Griekse yoghurt wil moet je hem volgens mij nog zeven o.i.d.
Als je aan yoghurt'bloempjes' kan geraken is het ook interessant om daarvan te starten. Kan je ook eens proberen om vb. waterkefir te maken door de yoghurtbloempjes in water met citroensap & rietsuiker te laten fermenteren.
Als je aan yoghurt'bloempjes' kan geraken is het ook interessant om daarvan te starten. Kan je ook eens proberen om vb. waterkefir te maken door de yoghurtbloempjes in water met citroensap & rietsuiker te laten fermenteren.