Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
@ Zwiertje: een oud klasgenoot heeft vroeger enkele jaren gewerkt bij Krefel en blijkbaar kan iedereen daar aan de slag die kan lezen en schrijven. In theorie geen probleem maar in de praktijk leidt dit meestal toch vooral problemen. Verkopen is ook een stiel en als men zijn stiel en zijn producten niet kent ... En een tv is nog altijd geen waspoeder.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Verleden jaar kocht ik er een scheerapparaat voor de verjaardag van mijn schoonzoon.
Mijn dochter en ik hebben er lang over gedaan om een keuze te maken, want mijn schoonzoon heeft héél veel last heeft van huidirritatie na het scheren.
Uiteindelijk kozen wij voor een model dat hij onder de douche kon gebruiken.
Het was het laatste exemplaar in de winkel en ik betaalde € 125.
De eerste keer dat mijn schoonzoon zijn geschenk onder de douche uitprobeerde, blokkeerde het al.
Het scheerresultaat was bovendien erbarmelijk met een rood aangezicht tot gevolg.
VDB wilde dit toestel niet verwisselen voor eentje dat dan wel onder de douche functioneerde.
Daar het om een gebruikt toestel ging, moest het eerst in reparatie gegeven worden.
Toen bleek dat wij in feite een kapot toestel gekregen hadden.
Oorspronkelijk wilde VDB enkel een aankoopbon geven en het heeft wat moeite gekost om de aankoopsom cash terug te krijgen.
Heel dit proces heeft een aantal weken geduurd en hierbij hebben wij uitgebreid kunnen kennismaken met de incompetentie van het VDB personeel.
Mijn schoonzoon heeft elders een scheerapparaat gevonden tegen minder dan de helft van de prijs die de klus klaart zonder huidirritaties!
Mijn dochter en ik hebben er lang over gedaan om een keuze te maken, want mijn schoonzoon heeft héél veel last heeft van huidirritatie na het scheren.
Uiteindelijk kozen wij voor een model dat hij onder de douche kon gebruiken.
Het was het laatste exemplaar in de winkel en ik betaalde € 125.
De eerste keer dat mijn schoonzoon zijn geschenk onder de douche uitprobeerde, blokkeerde het al.
Het scheerresultaat was bovendien erbarmelijk met een rood aangezicht tot gevolg.
VDB wilde dit toestel niet verwisselen voor eentje dat dan wel onder de douche functioneerde.
Daar het om een gebruikt toestel ging, moest het eerst in reparatie gegeven worden.
Toen bleek dat wij in feite een kapot toestel gekregen hadden.
Oorspronkelijk wilde VDB enkel een aankoopbon geven en het heeft wat moeite gekost om de aankoopsom cash terug te krijgen.
Heel dit proces heeft een aantal weken geduurd en hierbij hebben wij uitgebreid kunnen kennismaken met de incompetentie van het VDB personeel.
Mijn schoonzoon heeft elders een scheerapparaat gevonden tegen minder dan de helft van de prijs die de klus klaart zonder huidirritaties!
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
In hun reclame spreken ze over het verschil terugbetalen!Vaganzza schreef:Via hun website een aanvraag ingediend en kreeg zonder pardon een tegoedbon met het verschil in prijs.
Dat vind ik nog iets heel anders dan een tegoedbon....
@optibear: winkelpersoneel zit bij de slechtst betaalde jobs + weekend werk + avondwerk + ...
Ik denk niet dat ze veel eisen hebben te stellen aan hun personeel.
In mijn 'beginjaren', keek ik ook enkel naar de prijs. Maar ik ben daar redelijk snel van teruggekomen. Groter elektro-materiaal koop ik nu ook steevast bij de lokale speciaalzaak. Je betaalt misschien 50€ meer voor die wasmachine, maar je wordt niet in de steek gelaten als er iets fout loopt. Ik ben zo al 2 keer uit de nood geholpen aan zeer schappelijke prijzen.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Nog een leuke van VDB: de prijsaanpassing als een concurrent goedkoper is wordt zelden toegepast. In plaats van 'de rode prijs' zoals Colruyt nemen ze gewoon het artikel een tijdje uit de rekken totdat hun concurrent zijn prijs weer omhoog aanpast.
-
- Sr. Member
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 21 mar 2009
- Contacteer:
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Bij vandenborre wordt die terugbetaling wel consequent toegepast, het enige verschil is dat je er zelf moet achter vragen. Als je zelf met een andere reclamefolder afkomt betalen ze je het verschil gewoon. Dit was toch een tijdje geleden nog zo, heb het zelf een paar keer toegepast. Nu weet ik niet of ze vanaf nu enkel nog tegoedbonnen geven
Principe van de rode prijs van de Colruyt is ook niet heilig
Zelf al een paar keer meegemaakt dat bepaalde producten in een andere supermarkt, in vogelvlucht nog geen kilometer verwijderd, merkbaar goedkoper waren. Alhoewel ik moet vermelden dat ik heel tevreden ben over de Colruyt en Vandenborre trouwens ook 



Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Ook bij Colruyt betalen ze het verschil terug.
Ooit eens gemeld dat een bepaald product in dezelfde gemeente goedkoper verkocht werd: verschil werd terugbetaald.
Ooit eens gemeld dat een bepaald product in dezelfde gemeente goedkoper verkocht werd: verschil werd terugbetaald.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Veel gelijke produkten zal je toch niet vinden. Er zijn zoveel verschillende types dat de kans om hetzelfde toestel in verschillende winkels te vinden volgens mij heel klein is. Er schelen praktisch altijd slechts enkele letters of cijfers van het type produkt.JurgenG schreef:Nog een leuke van VDB: de prijsaanpassing als een concurrent goedkoper is wordt zelden toegepast. In plaats van 'de rode prijs' zoals Colruyt nemen ze gewoon het artikel een tijdje uit de rekken totdat hun concurrent zijn prijs weer omhoog aanpast.
Als je bv een strijkijzer vergelijkt, het eerste wat ik tegenkwam: Calor GV8460. Eens verder gekeken: Calor GV8461. Als ik deze toestellen vergelijk (http://www.vergelijk.be" onclick="window.open(this.href);return false;), dan is bij de eerste geen opwarmtijd van stoom ingevuld, bij de tweede wel. bij de eerste is de stoomdruk 5,5 bar t.o.v. 6 bar bij de andere. En dan is er bij de eerste een coating, terwijl bij de tweede dit niet is ingevuld.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Ik verdenk die grote ketens er soms zelf van dat ze 'speciale' reeksen voor hen laten maken.Filip3 schreef:Veel gelijke produkten zal je toch niet vinden.
Zo van: steek er een ander kleurtje van led in en noem het dan type XR2100pb in plaats van XR2100pa, ook al gaat het eigenlijk over hetzelfde toestel. Dan is het natuurlijk niet moeilijk om te garanderen dat je de laagste prijs aanbied: je bent namelijk de enige die dat type verkoopt.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Kleine suggestie: Aldi?
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Als je dicht bij Frankrijk woont ( of je bent er op vakantie ) dan kan het nuttig zijn om eens een NOZ-winkel op te zoeken. Ik Belgie bestaan ze niet. Adressen te vinden op het net.
De NOZ koopt faillissementen, overstocks enz op. Geen tweedehandsspullen maar allemaal nieuw ( niet vervallen maar wel een vervaldatum die dichtbij ligt ) en verkocht als in een grote rommelmarkt aan belachelijk lage prijzen: kleding, drank, boeken, speelgoed, etenswaren en noem maar op: ik zag er zelfs iemand met een motorboomzaag buiten stappen.
De NOZ koopt faillissementen, overstocks enz op. Geen tweedehandsspullen maar allemaal nieuw ( niet vervallen maar wel een vervaldatum die dichtbij ligt ) en verkocht als in een grote rommelmarkt aan belachelijk lage prijzen: kleding, drank, boeken, speelgoed, etenswaren en noem maar op: ik zag er zelfs iemand met een motorboomzaag buiten stappen.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Om even terug on topic te gaan, ik heb vandaag mijn bon van 40€ ontvangen,
dus min of meer tevreden.
dus min of meer tevreden.
- centiempje
- Hero Member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 10 okt 2013
- Contacteer:
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Winkelen bij VDB is een ramp, eeuwen wachten tot je geholpen wordt en ik had dan ook enkele weken terug de winkel afgezworen 'nooit meer, van zodra mijn tablet hersteld is, nooit meer'.
Zeg nooit nooit.
Krijg ik te horen dat mijn tablet een nieuw scherm nodig heeft (heeft nooit goed gewerkt, was 'maar' een ASUS, maar heb hem wel gebruikt voor 22 maanden), maar dat ze die niet meer kunnen verkrijgen. Ik krijg mijn geld terug in de vorm van een waardebon, het volledige bedrag. Oké, je kan zeggen, je moet je geld terugkrijgen, maar ze konden ook zeggen 'je hebt je tablet laten vallen want de lak is er af aan 1 hoek', ik zie het als 22 maanden een tablet gratis te mogen gebruiken.
Ideaal trouwens, want ik ga die bon zelfs niet gebruiken voor een tablet, eigenlijk gebruikte ik die amper en ben blij dat ik er vanaf ben. Ik ga me wel een smartphone kopen in de plaats
Zeg nooit nooit.
Krijg ik te horen dat mijn tablet een nieuw scherm nodig heeft (heeft nooit goed gewerkt, was 'maar' een ASUS, maar heb hem wel gebruikt voor 22 maanden), maar dat ze die niet meer kunnen verkrijgen. Ik krijg mijn geld terug in de vorm van een waardebon, het volledige bedrag. Oké, je kan zeggen, je moet je geld terugkrijgen, maar ze konden ook zeggen 'je hebt je tablet laten vallen want de lak is er af aan 1 hoek', ik zie het als 22 maanden een tablet gratis te mogen gebruiken.
Ideaal trouwens, want ik ga die bon zelfs niet gebruiken voor een tablet, eigenlijk gebruikte ik die amper en ben blij dat ik er vanaf ben. Ik ga me wel een smartphone kopen in de plaats

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
ik vind vdb de beste winkel eigenlijk.
Verkies hen boven een mediamarkt en al heel zeker boven coolblue!
via werk korting bij krefel, maar toch laat mij soms nog vangen door minderwaardige winkels als mm en coolblue.
Verkies hen boven een mediamarkt en al heel zeker boven coolblue!
via werk korting bij krefel, maar toch laat mij soms nog vangen door minderwaardige winkels als mm en coolblue.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
@centiempje,
Ik wil niet je pret vergallen, maar het is heel goed mogelijk dat ze je dan een smartphone geven waar nog muziek opstaat van de gebruiker die hem terug binnenbracht.
Er zijn een massa verhalen van mensen die bijv. een nieuwe stofzuiger kochten bij VdB, en dat dan de zak al vol stof bleek te zitten. Die worden niet even terug naar het bedrijf in kwestie gestuurd ter controle, maar worden in de winkel gewoon aan een volgende koper ervan meegegeven.
Ik wilde er onlangs een simpel oplaadkabeltje kopen. De prijs was €18,50 . Op het Internet vond ik hetzelfde kabeltje terug voor nog geen €2,00 . En neen, dat was niet in China.
Van het 'grote' VdB van vroeger, schiet maar een schim meer over.
Ik wil niet je pret vergallen, maar het is heel goed mogelijk dat ze je dan een smartphone geven waar nog muziek opstaat van de gebruiker die hem terug binnenbracht.
Er zijn een massa verhalen van mensen die bijv. een nieuwe stofzuiger kochten bij VdB, en dat dan de zak al vol stof bleek te zitten. Die worden niet even terug naar het bedrijf in kwestie gestuurd ter controle, maar worden in de winkel gewoon aan een volgende koper ervan meegegeven.
Ik wilde er onlangs een simpel oplaadkabeltje kopen. De prijs was €18,50 . Op het Internet vond ik hetzelfde kabeltje terug voor nog geen €2,00 . En neen, dat was niet in China.
Van het 'grote' VdB van vroeger, schiet maar een schim meer over.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Wij kopen onze elektrische apparaten ofwel van Aldi (Medion) ofwel van Proline, het budgetmerk van Vanden Borre.
Eigenlijk van beide nog niet echt te klagen gehad.
De ene winkel van Vanden Borre is wel de andere niet. Het verschil qua mentaliteit bij het personeel is soms gigantisch groot.
@Pisa
De meeste kabels kan je heel goedkoop in Action vinden.
Eigenlijk van beide nog niet echt te klagen gehad.
De ene winkel van Vanden Borre is wel de andere niet. Het verschil qua mentaliteit bij het personeel is soms gigantisch groot.
@Pisa
De meeste kabels kan je heel goedkoop in Action vinden.