problemen debetkaart Belfius
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
problemen debetkaart Belfius
Zijn er hier nog mensen die problemen hebben met hun bankkaart van Belfius?
Sinds enkele dagen kan onze zoon geen betalingen meer doen aan de kassa van de plaatselijke supermarkt, terwijl er genoeg geld op zijn zichtrekening staat.
Geld afhalen aan de bankautomaat van Belfius- kan wél nog.
In de supermarkt bevestigen de kassabedienden dat ook bij andere klanten hun kaart "geweigerd" werd.
Na telefonisch contact met de hoofdzetel in Brussel én persoonlijk aan het loket van het plaatselijk kantoor, werd gezegd dat die functie als "niet geactiveerd" op de kaart stond.
Beiden zeggen dat dit intussen aangepast werd en dat het de dag nadien zou werken.
Maar tot op deze voormiddag lukt het nog altijd niet om te betalen met de kaart.
Sinds enkele dagen kan onze zoon geen betalingen meer doen aan de kassa van de plaatselijke supermarkt, terwijl er genoeg geld op zijn zichtrekening staat.
Geld afhalen aan de bankautomaat van Belfius- kan wél nog.
In de supermarkt bevestigen de kassabedienden dat ook bij andere klanten hun kaart "geweigerd" werd.
Na telefonisch contact met de hoofdzetel in Brussel én persoonlijk aan het loket van het plaatselijk kantoor, werd gezegd dat die functie als "niet geactiveerd" op de kaart stond.
Beiden zeggen dat dit intussen aangepast werd en dat het de dag nadien zou werken.
Maar tot op deze voormiddag lukt het nog altijd niet om te betalen met de kaart.
Re: problemen debetkaart Belfius
Het zou kunnen dat je misschien eerst je kaart met die nieuwe functie moet activeren aan een Belfius bankautomaat door deze er in te steken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: problemen debetkaart Belfius
Geen problemen gehad met mijn Belfius kaart in de supermarkt hier.
Het zal dan toch geen algemeen probleem geweest zijn.
De meeste eigenschappen van de kaart kan je ook instellen via de website en je homebanking dienst van Belfius, ook al heeft dat bij hen een andere naam die me even ontsnapt.
Zelfs via de telefoon kan je tegenwoordig op je mobile banking app het meeste instellen en veranderen.. Maar dan moet je soms wel diep in de menustructuur bladeren.
Het zal dan toch geen algemeen probleem geweest zijn.
De meeste eigenschappen van de kaart kan je ook instellen via de website en je homebanking dienst van Belfius, ook al heeft dat bij hen een andere naam die me even ontsnapt.
Zelfs via de telefoon kan je tegenwoordig op je mobile banking app het meeste instellen en veranderen.. Maar dan moet je soms wel diep in de menustructuur bladeren.
Re: problemen debetkaart Belfius
Dank voor de tip, waarvan wij niet wisten dat dit bestaat.
Intussen geprobeerd via deze weg maar: "U bent niet gemachtigd tot, enz..."
Vanmorgen opnieuw geprobeerd om de kaart te gebruiken; dit keer niet in de supermarkt maar elders, en het lukt nog steeds niet.
Deze namiddag dus nog eens naar het loket.
Re: problemen debetkaart Belfius
is het opgelost ?
Re: problemen debetkaart Belfius
Nog geen oplossing.
Om niet tevergeefs te moeten langsgaan, heb Ik voor alle zekerheid eerst vrijdagvoormiddag nog eens gebeld naar het plaatselijk kantoor. Daar zegden ze dat ze er mee bezig waren en dat dit via het hoofdkantoor in Brussel moest geregeld worden, waardoor er vertraging opgelopen werd.
Maar ik had verleden maandag zélf al naar Brussel gebeld en daar werd mij toen bevestigd dat die functie onmiddellijk op actief gezet werd en waarschijnlijk de dag nadien zou werken. Volgens het plaatselijk kantoor zou de medewerker in Brussel die ik aan de lijn had, niet bevoegd zijn om dit te doen.
Er werd mij ook gezegd dat het geen zin had om zelf naar Brussel te bellen, omdat dan op den duur niemand meer wist "wie er zich met wat" bezighoudt en dat dit alleen maar verwarring zou veroorzaken.
Men zou mij terugbellen zodra alles in orde is, maar dat is tot nu toe niet gebeurd en daar het intussen weekend is, zal ik dus nog moeten geduld hebben tot maandag.
Maar ik denk dat ik dan mijn geduld eens zou kunnen verliezen...!
Om niet tevergeefs te moeten langsgaan, heb Ik voor alle zekerheid eerst vrijdagvoormiddag nog eens gebeld naar het plaatselijk kantoor. Daar zegden ze dat ze er mee bezig waren en dat dit via het hoofdkantoor in Brussel moest geregeld worden, waardoor er vertraging opgelopen werd.
Maar ik had verleden maandag zélf al naar Brussel gebeld en daar werd mij toen bevestigd dat die functie onmiddellijk op actief gezet werd en waarschijnlijk de dag nadien zou werken. Volgens het plaatselijk kantoor zou de medewerker in Brussel die ik aan de lijn had, niet bevoegd zijn om dit te doen.
Er werd mij ook gezegd dat het geen zin had om zelf naar Brussel te bellen, omdat dan op den duur niemand meer wist "wie er zich met wat" bezighoudt en dat dit alleen maar verwarring zou veroorzaken.
Men zou mij terugbellen zodra alles in orde is, maar dat is tot nu toe niet gebeurd en daar het intussen weekend is, zal ik dus nog moeten geduld hebben tot maandag.
Maar ik denk dat ik dan mijn geduld eens zou kunnen verliezen...!
Re: problemen debetkaart Belfius
In de loop van verleden week, werd het probleem met de debetkaart eindelijk opgelost.
Het plaatselijk kantoor had ons intussen al laten weten dat het vermoedelijk te maken had met het feit dat onze (stief)zoon 'onder bewindvoering' staat.
Afhankelijk van wat in het vonnis van de vrederechter staat, wordt aan die mensen een aantal financiële beperkingen opgelegd. De banken moeten hiermee rekening houden, maar in dit geval is er blijkbaar één en ander fout gelopen.
En wat ik zelf ook nog niet wist op het ogenblik dat ik dit topic opende: onlangs had hij een nieuwe bankkaart moeten aanvragen omdat de chip uit zijn oude kaart gevallen was.
Op zijn nieuwe bankkaart werd blijkbaar (onterecht) die bewuste functie niet geactiveerd, waardoor hij alleen nog maar geldopnames kon doen aan een bankautomaat en geen betalingen meer kon doen in de supermarkt, het station, enz...
Dit werd dus nu rechtgezet in het hoofdkantoor in Brussel.
Het plaatselijk kantoor had ons intussen al laten weten dat het vermoedelijk te maken had met het feit dat onze (stief)zoon 'onder bewindvoering' staat.
Afhankelijk van wat in het vonnis van de vrederechter staat, wordt aan die mensen een aantal financiële beperkingen opgelegd. De banken moeten hiermee rekening houden, maar in dit geval is er blijkbaar één en ander fout gelopen.
En wat ik zelf ook nog niet wist op het ogenblik dat ik dit topic opende: onlangs had hij een nieuwe bankkaart moeten aanvragen omdat de chip uit zijn oude kaart gevallen was.
Op zijn nieuwe bankkaart werd blijkbaar (onterecht) die bewuste functie niet geactiveerd, waardoor hij alleen nog maar geldopnames kon doen aan een bankautomaat en geen betalingen meer kon doen in de supermarkt, het station, enz...
Dit werd dus nu rechtgezet in het hoofdkantoor in Brussel.