programmasparen
TIP
programmasparen
Ik doe al een geruime tijd aan "Fund Savings Plan" ( verandert van naam en wordt Fund Investment Plan). Daar ik echter een fonds wens aan te kopen dat blijkbaar niet te verkrijgen is bij Keytrade bank (Franklin Templeton India A k LU0231205187) kwam ik bij het geprogrammeerde beleggen van de Deutsche Bank terecht. Er staat duidelijk vermeld dat er geen instapkosten zijn. Over ev andere kosten (beheer, sluiting, storting, ...) wordt niet gesproken. Iemand enige wijsheid en/of ervaring hieromtrent? Of zijn er andere mogeljkheden om gespreid met een min aan kosten dit fonds aan te schaffen?
Re: programmasparen
Ik zit in 1 fonds bij DB met geprogrammeerd beleggen.
Ik zie geen specifieke kosten, en ik ga er ook vanuit dat je hiervoor geen bewaarloon betaalt.
Vrij flexibel vind ik toch, want alhoewel je in principe moet zien dat je maandelijks 100 euro kan vrijmaken, kan je online zelf kiezen om dat stop te zetten, of zelfs voor een periode te onderbreken, en nadien terug te hernemen.
Ik zie geen specifieke kosten, en ik ga er ook vanuit dat je hiervoor geen bewaarloon betaalt.
Vrij flexibel vind ik toch, want alhoewel je in principe moet zien dat je maandelijks 100 euro kan vrijmaken, kan je online zelf kiezen om dat stop te zetten, of zelfs voor een periode te onderbreken, en nadien terug te hernemen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: programmasparen
Bij DB heb je in feite enkel de kost van de effectenrekening aan 8 euro per fonds per jaar, max. 80 euro.
Voor de rest zijn er geen limitaties aan geprogrammeerd beleggen bij DB, je kan de fondsen altijd terug verkopen zonder kosten (behalve indien je gebruik maakte van de 100 euro promo, dan moet je de minimale duur respecteren).
Je maakt bij DB geen mix van fondsen zoals bij Keytrade, maar je doet per individueel fonds aan geprogrammeerd beleggen, dus veel flexibeler om daar iets aan te veranderen. En de kwaliteit van de beschikbare fondsen is veel hoger dan de middelmatige fondsen bij Keytrade.
Enkel spijtig dus dat ze een relatief hoge kost op de effectenrekening hebben.
Voor de rest zijn er geen limitaties aan geprogrammeerd beleggen bij DB, je kan de fondsen altijd terug verkopen zonder kosten (behalve indien je gebruik maakte van de 100 euro promo, dan moet je de minimale duur respecteren).
Je maakt bij DB geen mix van fondsen zoals bij Keytrade, maar je doet per individueel fonds aan geprogrammeerd beleggen, dus veel flexibeler om daar iets aan te veranderen. En de kwaliteit van de beschikbare fondsen is veel hoger dan de middelmatige fondsen bij Keytrade.
Enkel spijtig dus dat ze een relatief hoge kost op de effectenrekening hebben.