"Pronostiek" rentes onder nieuwe spaarregeling
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: "Pronostiek" rentes onder nieuwe spaarregeling
Als ik het goed begrijp, begint toch gewoon meteen de getrouwheidspremie te lopen?yves schreef: Raar dat de aangroeipremie 0 % is, dus de eerste 6 maanden enkel 3% basisrente op nieuwe stortingen?
Voor iemand die stort in februari is het duidelijk.lotty schreef:Als ik het goed begrijp, begint toch gewoon meteen de getrouwheidspremie te lopen?yves schreef: Raar dat de aangroeipremie 0 % is, dus de eerste 6 maanden enkel 3% basisrente op nieuwe stortingen?
Iets minder duidelijk is het voor bvb de rente die erbij is gekomen. Als je dit bedrag gewoon laat staan, wat is dan de impact voor de premies.
Op termijn van 1 jaar:
Met de oude regeling kreeg je dan 6 maanden aangroeipremie en de overige 6 maanden de getrouwheidspremie.
Nieuwe regeling:
1 maand aangroei ??
11 maanden getrouwheidspremie ??
Van mijn pronostiek zal misschien alleen CE kloppen, voor de rest zal ik er helemaal naast zitten.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik had dus 1tje juist gegokt, nl CE. De rest had ik dus duidelijk overschatLanius schreef: allé, een voorspellingske doen:
3 + 1: CE, BMBP, DHB, DB
3 + 0,75: Ethias, Record, OBK, ING, CBC, ABN Amro, Rabobank, Argenta
2,50 + 0,75: Dexia, Fortis, Fintro, Goffin, Delta Lloyd, Citibank
begrijp niet goed dat jullie zeggen DB 3+1% als ze nu reeds zeggen dat ze naar 2,25% + 075% gaan van 1 april of zie ik dat verkeerd?
tweede vraag gaan de banken hun intrestvoet kunnen wijzigen in het jaar?
1. Die voorspelling is gedaan vóór DB dat bekendmaakte. Daarom heet het ook een "voorspelling". Dat bewijst nog maar eens dat er veel kan veranderen op korte tijd...Dré schreef: begrijp niet goed dat jullie zeggen DB 3+1% als ze nu reeds zeggen dat ze naar 2,25% + 075% gaan van 1 april of zie ik dat verkeerd?
2. De banken kunnen ten alle tijden hun intrestvoet veranderen. De getrouwheidspremie is dan wel gewaarborgd vanaf datum van het begin van de periode + 1 jaar. De basisrente daarentegen is niet gewaarborgd.
Volgens mij kan de basisrente elke 6 maand herzien worden. Of ben ik verkeerd?
De maximale basisrente kan 2 keer per jaar herzien worden (momenteel 3%). Deze herziening kan gebeuren op 1 januari en 1 juli. Dit afhankelijk hoe de rente van de ECB staat op respectievelijk 10 december en 10 juni.Tope schreef: Volgens mij kan de basisrente elke 6 maand herzien worden. Of ben ik verkeerd?
De basisrente die de banken geven kan elke dag veranderen.
Ook ING verrast mij enorm met die 2,40 + 0,60%!
@ Vaganza : Is de rente van e-spaar argenta al gekend ?
Neen, officieel nog niet. Er gaan stemmen van leden op het forum die reeds informeerden bij Argenta dat ze naar 2 + 0,5 zouden gaan. Maar het blijft wachten op de officiële versie. Wie weet veranderen ze nog van strategie door wat ze nu weten met ING en Fortis... Ook op Dexia blijft het maar wachten...alegria schreef: @ Vaganza : Is de rente van e-spaar argenta al gekend ?
Voor het moment zie ik dat naast een paar, waar ik nooit zou sparen, Fortis en DB goed standhouden en zelfs de top vormen.
Argenta zal inderdaad waarschijnlijk naar het niveau van Rabobank zakken. De klassieke strategie, met hogere intrestjes aanlokken ... en van de volgende dag mag je goed de "verkorte tarieflijst" in het oog beginnen houden.
Argenta zal inderdaad waarschijnlijk naar het niveau van Rabobank zakken. De klassieke strategie, met hogere intrestjes aanlokken ... en van de volgende dag mag je goed de "verkorte tarieflijst" in het oog beginnen houden.
Inderdaad. Ik begin mij de laatste maanden te ergeren aan het laat bekend maken van de rentes bij argenta en het proberen te lokken van spaargelden door heel tijdelijk hogere rentes te geven en daarna dan flink te dalen.rob schreef: Argenta zal inderdaad waarschijnlijk naar het niveau van Rabobank zakken. De klassieke strategie, met hogere intrestjes aanlokken ... en van de volgende dag mag je goed de "verkorte tarieflijst" in het oog beginnen houden.
Rabobank is in dat opzicht (tijdige communicatie naar de klanten toe) zonder twijfel een van de beste banken!
Argenta wacht inderdaad de laatste 2 werkdagen van de maand af om hun nieuwe spaarrentes bekend te maken.
Triestig vind ik dat
En dan is er ook nog kbc : op 26 maart kreeg ik per post het bericht dat hun rente aangepast werd naar 1,5% + 0,75% op 15 maart !!!
Dus neem ik aan dat ik tegen 15 april van kbc zal vernemen hoeveel (of beter hoe weinig) ze op 1 april zullen geven.
(gelukkig is mijn spaargeld daar allang weg en heb ik spaargids.be voor up-to-date info)
Triestig vind ik dat
En dan is er ook nog kbc : op 26 maart kreeg ik per post het bericht dat hun rente aangepast werd naar 1,5% + 0,75% op 15 maart !!!
Dus neem ik aan dat ik tegen 15 april van kbc zal vernemen hoeveel (of beter hoe weinig) ze op 1 april zullen geven.
(gelukkig is mijn spaargeld daar allang weg en heb ik spaargids.be voor up-to-date info)
Argenta mocht inderdaad wel wat vroeger hun rente bekend maken, maar, misschien valt het daarom wel nog mee, rekening houdende met wat de concurrentie doet.
Ondertussen kunnen ze misschien hun gamma in rekeningen uitmesten, want ze hebben straks nog meer nieuwe rekeningen dan nieuwe klanten.
Ondertussen kunnen ze misschien hun gamma in rekeningen uitmesten, want ze hebben straks nog meer nieuwe rekeningen dan nieuwe klanten.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co