"Pronostiek" rentes onder nieuwe spaarregeling
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
"Pronostiek" rentes onder nieuwe spaarregeling
Wat verwachten jullie dat de banken die op dit ogenblik hoogrentende spaarrekeningen (meer dan 3% basisrente) aanbieden gaan doen?
Dit is alvast mijn "pronostiek":
3 + 1,5: CE, BMBP, DHB, DB
3 + 1: Argenta
3 + 0,75: Ethias, Record, OBK, ING, CBC, ABN Amro, Rabobank
2,75 + 0,75: Dexia, Fortis, Fintro, Goffin, Delta Lloyd, Citibank
Dit is alvast mijn "pronostiek":
3 + 1,5: CE, BMBP, DHB, DB
3 + 1: Argenta
3 + 0,75: Ethias, Record, OBK, ING, CBC, ABN Amro, Rabobank
2,75 + 0,75: Dexia, Fortis, Fintro, Goffin, Delta Lloyd, Citibank
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 9 januari 2009, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: "Pronostiek" rentes onder nieuwe spaarregeling
Ik denk dat het koffiedik kijken is tot na half maart.
Met de huidige ECB rentevoet is 3% basisinterest het wettelijke max. Naar alle waarschijnlijkheid gaat deze nog naar beneden gaan (misschien nog wel voor 1 April). Ik denk dat de banken afwachten ...(en wij met hen ...).
In uw lijstje zou ik nog DB (deutsche Bank) toeveoegen met 3+1,5. (het actuele max met de huidige ECB rente ...)
Met de huidige ECB rentevoet is 3% basisinterest het wettelijke max. Naar alle waarschijnlijkheid gaat deze nog naar beneden gaan (misschien nog wel voor 1 April). Ik denk dat de banken afwachten ...(en wij met hen ...).
In uw lijstje zou ik nog DB (deutsche Bank) toeveoegen met 3+1,5. (het actuele max met de huidige ECB rente ...)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad DB was ik vergeten. Bedankt om te melden.
0.75 % premie is geen optie volgens het KB. Het is ofwel 0.7% of 0.8%
De topaabieders zullen waarschijnlijk BMPB, DHB en CE zijn. Dit zijn volgens mij de enige die tegen April een basisrente van 3% gaan houden. Misschien ook ING en Rabobank.be. De andere aanbieders van 3% zullen waarschijnlijk enkel promo-acties zijn alla DB, Record, Axa, ....
Alle rentes gaan omlaag. We moeten daar niet rouwig om zijn, het is gewoon een wereldwijd fenomeen. De naft is tenslotte ook al een stuk goedkoper geworden.
De basis ECB rente is op dit moment 2.50%. 3% is de marginale rente. Om tegen 2.5% te kunnen lenen moeten banken wel onderpand geven. Doordat bij de meeste banken zowat heel hun inboedel pand staat zijn ze verplicht van meer rente te betalen om liquiditeiten vast te krijgen, zelfs als ze bij de NBB of de ECB aankloppen.
Daarmee dat banken zo krampachting het spaartegoed willen behouden of veroveren. Ze zijn bereid om meer interest te geven op spaarboekjes dan gezond is als ze er maar extra liquiditeiten mee binnenhalen.
De topaabieders zullen waarschijnlijk BMPB, DHB en CE zijn. Dit zijn volgens mij de enige die tegen April een basisrente van 3% gaan houden. Misschien ook ING en Rabobank.be. De andere aanbieders van 3% zullen waarschijnlijk enkel promo-acties zijn alla DB, Record, Axa, ....
Alle rentes gaan omlaag. We moeten daar niet rouwig om zijn, het is gewoon een wereldwijd fenomeen. De naft is tenslotte ook al een stuk goedkoper geworden.
De basis ECB rente is op dit moment 2.50%. 3% is de marginale rente. Om tegen 2.5% te kunnen lenen moeten banken wel onderpand geven. Doordat bij de meeste banken zowat heel hun inboedel pand staat zijn ze verplicht van meer rente te betalen om liquiditeiten vast te krijgen, zelfs als ze bij de NBB of de ECB aankloppen.
Daarmee dat banken zo krampachting het spaartegoed willen behouden of veroveren. Ze zijn bereid om meer interest te geven op spaarboekjes dan gezond is als ze er maar extra liquiditeiten mee binnenhalen.
Laatst gewijzigd door Stier op 9 januari 2009, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Neen er wordt een afronding gemaakt naar het lagere tiende procent. De banken mogen wel 0,75% geven.Stier schreef: 0.75 % premie is geen optie volgens het KB. Het is ofwel 0.7% of 0.8%
Bv. als een bank 3% basis geeft dan moet ze minstens 0,7% en mag ze max. 1,5% getrouw geven. Dus 3% + 0,75% is een optie.
Ik heb het KB nog eens gelezen. Het inderdaad zoals je zegt. Ik had het verkeerd geïnterpreteerd.Vaganzza schreef:Neen er wordt een afronding gemaakt naar het lagere tiende procent. De banken mogen wel 0,75% geven.Stier schreef: 0.75 % premie is geen optie volgens het KB. Het is ofwel 0.7% of 0.8%
Bv. als een bank 3% basis geeft dan moet ze minstens 0,7% en mag ze max. 1,5% getrouw geven. Dus 3% + 0,75% is een optie.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
allé, een voorspellingske doen:
3 + 1: CE, BMBP, DHB, DB
3 + 0,75: Ethias, Record, OBK, ING, CBC, ABN Amro, Rabobank, Argenta
2,50 + 0,75: Dexia, Fortis, Fintro, Goffin, Delta Lloyd, Citibank
3 + 1: CE, BMBP, DHB, DB
3 + 0,75: Ethias, Record, OBK, ING, CBC, ABN Amro, Rabobank, Argenta
2,50 + 0,75: Dexia, Fortis, Fintro, Goffin, Delta Lloyd, Citibank
Over DB:
DB intensiv plus: 3+1
DB e-sacing account: 3 + 1,5
Waiting for the financial meltdown...
De DB Intensiv Plus geeft nu al nog maar slechts 2.25% + 0.75%. De hogere rentes die DB geeft op DB Intensive Plus zijn maar de eerste 12 maanden geldig en als de wet het toestaat.Roeland schreef: Over DB:
Daar zit logica achter. De Intensiv Plus rekening is een gewone spaarrekening die je ook in hun kantoren kan openen. De DB-e-spaar is , denk ik, enkel een internetspaarrekening en die zullen altijd wel nog wat meer krijgen.Roeland schreef: Over DB:
Ik denk eraan zo'n e-spaar te openen , maar laat de rest nog staan aangezien we nog niet weten wat vanaf 1 april met de bestaande spaargelden.
kmis wel ergens kbc, of zie ik nu scheel? :-)
denk dat die bij fortis gaat staan...
denk dat die bij fortis gaat staan...
Ik heb toch al 1 juist met mijn pronostiek: BMPB 
Vanaf 2 februari zijn dit de nieuwe rentevoeten op de BMPBTop.be rekening van Banca Monte Paschi Belgio
Basisrente 3,00% (voorheen 4,25%)
Getrouwheidspremie 1,50 %(voorheen 1%)
Aangroeipremie 0,00 % (voorheen 1%)
Vanaf 2 februari zijn dit de nieuwe rentevoeten op de BMPBTop.be rekening van Banca Monte Paschi Belgio
Basisrente 3,00% (voorheen 4,25%)
Getrouwheidspremie 1,50 %(voorheen 1%)
Aangroeipremie 0,00 % (voorheen 1%)
-
yves
Raar dat de aangroeipremie 0 % is, dus de eerste 6 maanden enkel 3% basisrente op nieuwe stortingen?
De aangroeipremie valt toch weg he vanaf 1 april, logisch dat die nu al op 0 komt te staan.
Al had ik wel gehoopt dat BMPB eerst nog een tussenstop ging maken naar 3,75% ofzo en vanaf april 3%
Al had ik wel gehoopt dat BMPB eerst nog een tussenstop ging maken naar 3,75% ofzo en vanaf april 3%
Laat ons hopen dat BMPB de rente nog een tijdje op 3% + 1.5% kan houden. De nieuwe spaarregeling gaat pas in op 1 april.Vaganzza schreef: Ik heb toch al 1 juist met mijn pronostiek: BMPB![]()