Pronostiek Rode Duivels
Re: Pronostiek Rode Duivels
Ik ken niets van voetbal, maar genoeg om te weten dat het corner is en dat Club Brugge gaat winnen met 5-0.
Ik ben ergens wel blij dat we na massaal experten in de virologie geworden te zijn, we plots weer allemaal voetbalkenners zijn.
Ik ben ergens wel blij dat we na massaal experten in de virologie geworden te zijn, we plots weer allemaal voetbalkenners zijn.
Portugal (1/8), Italië (1/4), Frankrijk (1/2) en dan een finale ... als we deze rondes overleven gaan we alleszins geen kleine kampioen zijn. Jammer dat we dus net als bij het wereldkampioenschap weeral in de sterkste tabelhelft zitten. Ik zie ons met veel moeite voorbij de Portugezen raken om dan tegen de Italianen te sneuvelen.
nu dat belachelijk gedoe van de UEFA over de regenboogleds...
> Jammer dat we dus net als bij het wereldkampioenschap weeral in de sterkste tabelhelft zitten.
Das toch goed, ze moeten van iedereen kunnen winnen.
> Jammer dat we dus net als bij het wereldkampioenschap weeral in de sterkste tabelhelft zitten.
Das toch goed, ze moeten van iedereen kunnen winnen.
Sport en politiek moeten gescheiden blijven. Dat vind ik een goed principe. Maar ze moeten dan wel consequent zijn dus ook niet knielen voor het begin van een wedstrijd.
Gelijke rechten is niet echt een politiek thema. Het overstijgt politiek en het had een mooi gebaar geweest. Wat hebben ze er nu mee bereikt? Niets. Dat vind ik ervan. En voorts wat leuteren dat er voetballers uit de kast moeten komen.
En die top is totaal niet consequent Yaris...
En die top is totaal niet consequent Yaris...
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is toch een goede zaak?
Als ze in dit stadium van een veronderstelde sterke tegenstander kunnen winnen kan het nadien alleen maar gemakkelijker worden.
Als alle komende tegenstanders even sterk zijn maakt het niet uit wanneer ze uiteindelijk verliezen of winnen.
Het enige dat telt is de uiteindelijke winnaar van de finale.
Als ze in dit stadium eruit vliegen zijn we* des te vlugger van de hysterie verlost en zal deze hopelijk ook iets kleiner zijn.
Dat is toch een win-win situatie?
Ter zijde, wat is een nationale Belgische voetbalploeg eigenlijk nog? Het zijn bijna allemaal broodspelers die in het buitenland werken en voor de gelegenheid en tijdelijk op dezelfde helft van het speelveld beginnen. Ook nog eens in het buitenland.
En van hun buitensporig loon laten ze liefst ook zo weinig mogelijk achter in het land waar ze voor uitkomen.
Het enige nationale dat er aan is zijn de dwazen van supporters die weer een alibi hebben om zich in groep in gekke kleren en kleuren half lazarus te drinken. Maar daar is iedere reden goed voor.
Maar ik ben er wel voor. De tijd dat ze elkaar daar bezig houden halen ze op een ander geen ongein uit.
* In getal de meerderheid van de mensen dus. Het is niet omdat de media tijdelijk iets uitvergroten dat het daarom de favoriete bezigheid van de meerderheid van de inwoners van een land is.
Je moet natuurlijk tegen iedereen kunnen winnen, maar nee ik vind onze tabelhelft niet goed. Of 't is te zeggen het hypothekeert serieus onze kansen. Tegen sterke tegenstanders moet je fysiek nog dieper gaan, heb je bovendien meer kans op schorsingen door gele kaarten of blessures en heb je logischerwijze ook meer kans om eruit te gaan. We hebben geen zo'n uitgebreide kern zoals Frankrijk bv. waar ze even 4 evenwaardige Debruynes kunnen plaatsen. Om te winnen moet je niet alleen de sterkste, maar vaak ook de slimste/gelukkigste zijn. Als een Debruyne bij ons uitvalt of bv. één van onze wingbacks (Meunier/Thorgan Hazard), dan is de spoeling al dun, om nog maar van de wisselmogelijkheden in de defensie te zwijgen. T. Hazard staat al met geel en Castagne is al gekwetst naar huis. 't zal niet met Chadli zijn dat we Europees kampioen gaan worden ...
Gemakkelijker? Als je al voorbij Portugal geraakt in de bakoven van Sevilla ... denk je dan dat het tegen Italië en later Frankrijk gemakkelijker wordt? Italië is altijd een lepe/ervaren ploeg waar het moeilijk tegen spelen is en Frankrijk is qua kern hors catégorie. De makkelijkste match wordt volgens mij nog de finale, als we daar geraken uiteraard!David_DeWa schreef: ↑24 juni 2021, 11:13 Als ze in dit stadium van een veronderstelde sterke tegenstander kunnen winnen kan het nadien alleen maar gemakkelijker worden.
"Ja, maar voetbal is nu eenmaal de populairste sport, de mensen willen dat zien" ... euh nee, voetbal is door de media de laatste 10 jaar opgehyped tot de populairste sport. Als je even aan google vraagt welke sporten er het meest beoefend worden dan zij het wandelen, fitness, joggen, wielrennen, zwemmen en dan pas voetbal, gevolgd door wintersport en tennis.David_DeWa schreef: ↑24 juni 2021, 11:13 Het is niet omdat de media tijdelijk iets uitvergroten dat het daarom de favoriete bezigheid van de meerderheid van de inwoners van een land is.
De tegenwerping zal nu zijn, 't is niet omdat je het zelf niet doet dat je het niet graag zou zien ... maar ook dat is subjectief. Ik geef het voorbeeld van "darts" ... een half jaar geleden kon je je niet voorstellen dat er darts op de Vlaemsche televisie zou getoond worden, intussen kunnen de winkels de verkoop van dartsborden nauwelijks bijhouden. Ik zeg je dat - als de media het zou willen - je van (bijna) iedere sport een televisiegebeuren kan maken. Op de BBC tonen ze snooker, curling, darts, ... hier hebben we voetbal en (veld)wielrennen. In the US of A is voetbal zelfs een marginaal gegeven op televisie.
Mocht voetbal teruggebracht worden tot zijn werkelijke proportie dan zouden die exuberante lonen en het bijhorend gekonkel en gefoefel misschien ook weer normale waarden aannemen.
Ik zou echt eens willen weten hoeveel % van de krantenlezers die eerste 15 bladzijden van de sportrubriek overslaan (ja, want daar staat alleen iets over voetbal).
En on-topic : "ze" liggen er uit tegen Portugal ... kunnen de Belgische vlaggen weer opgeborgen worden tot ze weer eens winnen tegen Gibraltar, Liechtenstein of Andorra.
Zeer nobel, maar over een paar jaar maakt het niet uit. Dan kijkt men enkel nog naar wie de winnaar was en niet naar "oh maar die heeft toch knap gespeeld in zijn voorrondes en tegen iedereen gewonnen".
In het interview met Dries Mertens zei die: de basis moet er uiteraard zijn maar het is ook ergens een beetje geluk hebben tijdens een match. Met een eenvoudig parkour naar de finale moet je het geluk niet teveel uitdagen.
Pronostiek (ik ken geen bal van voetbal overigens): we zitten met een goede ploeg maar finale zullen we niet halen (of het moet met zeer veel geluk zijn). Ook nog de vraag of onze spelers die sauna gewoon zijn (ik gok althans dat Portugal het warm Spaans weertje al beter gewoon is).
-
- Hero Member
- Contacteer:
De Bruyne is met 2 woorden. En Frankrijk heeft 0 De Bruynes. Ze hebben een sterk middenveld, ok, maar niet van kaliber KDB. Maar misschien ben je op het einde van de rit wel meer met een Kanté dan met een De Bruyne.Ardennois schreef: ↑24 juni 2021, 11:56Je moet natuurlijk tegen iedereen kunnen winnen, maar nee ik vind onze tabelhelft niet goed. Of 't is te zeggen het hypothekeert serieus onze kansen. Tegen sterke tegenstanders moet je fysiek nog dieper gaan, heb je bovendien meer kans op schorsingen door gele kaarten of blessures en heb je logischerwijze ook meer kans om eruit te gaan. We hebben geen zo'n uitgebreide kern zoals Frankrijk bv. waar ze even 4 evenwaardige Debruynes kunnen plaatsen. Om te winnen moet je niet alleen de sterkste, maar vaak ook de slimste/gelukkigste zijn. Als een Debruyne bij ons uitvalt of bv. één van onze wingbacks (Meunier/Thorgan Hazard), dan is de spoeling al dun, om nog maar van de wisselmogelijkheden in de defensie te zwijgen. T. Hazard staat al met geel en Castagne is al gekwetst naar huis. 't zal niet met Chadli zijn dat we Europees kampioen gaan worden ...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Dat ze ne keer gewoon winnen. Al de rest is zever en gelul 

Mijn punt was gewoon dat ze bijna voor elke positie 3 alternatieven kunnen opstellen zonder noemenswaardig kwaliteitsverschil.Charlesvdw schreef: ↑24 juni 2021, 14:31De Bruyne is met 2 woorden. En Frankrijk heeft 0 De Bruynes. Ze hebben een sterk middenveld, ok, maar niet van kaliber KDB. Maar misschien ben je op het einde van de rit wel meer met een Kanté dan met een De Bruyne.Ardennois schreef: ↑24 juni 2021, 11:56
Je moet natuurlijk tegen iedereen kunnen winnen, maar nee ik vind onze tabelhelft niet goed. Of 't is te zeggen het hypothekeert serieus onze kansen. Tegen sterke tegenstanders moet je fysiek nog dieper gaan, heb je bovendien meer kans op schorsingen door gele kaarten of blessures en heb je logischerwijze ook meer kans om eruit te gaan. We hebben geen zo'n uitgebreide kern zoals Frankrijk bv. waar ze even 4 evenwaardige Debruynes kunnen plaatsen. Om te winnen moet je niet alleen de sterkste, maar vaak ook de slimste/gelukkigste zijn. Als een Debruyne bij ons uitvalt of bv. één van onze wingbacks (Meunier/Thorgan Hazard), dan is de spoeling al dun, om nog maar van de wisselmogelijkheden in de defensie te zwijgen. T. Hazard staat al met geel en Castagne is al gekwetst naar huis. 't zal niet met Chadli zijn dat we Europees kampioen gaan worden ...
Da's toch exact wat ik zeg?SMGGM schreef: ↑24 juni 2021, 13:34Zeer nobel, maar over een paar jaar maakt het niet uit. Dan kijkt men enkel nog naar wie de winnaar was en niet naar "oh maar die heeft toch knap gespeeld in zijn voorrondes en tegen iedereen gewonnen".
In het interview met Dries Mertens zei die: de basis moet er uiteraard zijn maar het is ook ergens een beetje geluk hebben tijdens een match. Met een eenvoudig parkour naar de finale moet je het geluk niet teveel uitdagen.
Pronostiek (ik ken geen bal van voetbal overigens): we zitten met een goede ploeg maar finale zullen we niet halen (of het moet met zeer veel geluk zijn). Ook nog de vraag of onze spelers die sauna gewoon zijn (ik gok althans dat Portugal het warm Spaans weertje al beter gewoon is).
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024