Proton
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Proton
Atos Worldline, de Proton beheerder in België, meldt dat gedurende de eerste 7 maanden van dit jaar 14% minder transacties gebeurd zijn met de Proton. Een stille dood wendt...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Proton
Ik gebruik Proton nog overal waar mogelijk en vind het spijtig dat dit handig betaalmiddel stilaan verdwijnt.
Indertijd kon ik met mijn Fortis C-Zam kaartlezer mijn Proton zelfs aanvullen via mijn PC.
Zo kon ik in de buurtwinkels betalen en moest ik niet voor cash geld naar de bank.
Dat was nog handiger.
Indertijd kon ik met mijn Fortis C-Zam kaartlezer mijn Proton zelfs aanvullen via mijn PC.
Zo kon ik in de buurtwinkels betalen en moest ik niet voor cash geld naar de bank.
Dat was nog handiger.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zal die proton hoegenaamd niet missen.
Eigenlijk vind ik dit een zinloos betaalmiddel, hetgeen veel mensen ook al hebben kunnen ondervinden. De meeste handelaars accepteren zelfs voor zulke kleine bedragen al bancontact en ik ben er zelf ook niet verlegen voor om 5 € op deze manier te betalen.
Zal eerst eens "naar de muur" lopen voor Cash af te halen of die stomme proton op te laden
Heb ik wel even wat beters te doen om ervoor te zorgen dat ik ALTIJD cash op zak heb of om te onthouden hoeveel er nu weer op die stomme proton staat.
Trouwens, door betalingen met debet- en kredietkaarten heb ik altijd een mooi overzicht aan wat ik hoeveel heb gespendeerd.
Een ander, al even grote zever die men aan het promoten is, zijn betalingen met je gsm.
Hallo? Een gsm is naar het schijnt uitgevonden voor communicatie. De mijne wordt dus alleen als dusdanig gebruikt en alle overbodige "premium-diensten" en weet ik nog wat voor zever heb ik al jaren geleden laten blokkeren op al mijn abonnementen.
Voor mij geene stress met die gsm en zo wens ik het te houden.
Proton sterft? Laat het maar vredig inslapen.
Er zijn (waren) al betaalmiddelen genoeg maar ja, elke oetlul wil natuurlijk een graantje meepikken.
Mij zullen ze niet hebben.
Eigenlijk vind ik dit een zinloos betaalmiddel, hetgeen veel mensen ook al hebben kunnen ondervinden. De meeste handelaars accepteren zelfs voor zulke kleine bedragen al bancontact en ik ben er zelf ook niet verlegen voor om 5 € op deze manier te betalen.
Zal eerst eens "naar de muur" lopen voor Cash af te halen of die stomme proton op te laden
Trouwens, door betalingen met debet- en kredietkaarten heb ik altijd een mooi overzicht aan wat ik hoeveel heb gespendeerd.
Een ander, al even grote zever die men aan het promoten is, zijn betalingen met je gsm.
Hallo? Een gsm is naar het schijnt uitgevonden voor communicatie. De mijne wordt dus alleen als dusdanig gebruikt en alle overbodige "premium-diensten" en weet ik nog wat voor zever heb ik al jaren geleden laten blokkeren op al mijn abonnementen.
Voor mij geene stress met die gsm en zo wens ik het te houden.
Proton sterft? Laat het maar vredig inslapen.
Er zijn (waren) al betaalmiddelen genoeg maar ja, elke oetlul wil natuurlijk een graantje meepikken.
Ik toch wel een beetje heimwee al ... Heb nogal een hekel aan meer dan een paar euro cash op zak te hebben.
Puur subjectief natuurlijk.
Ik gebruikte het vroeger dagelijks voor lunch in bedrijfsrestaurant en betalingen bij bakker (toen geen bancontact) en krantenwinkel (bancontact voor minder dan 10 euro = extra kosten). Er was ook een publieke telefoon op 20meter van mijn bureau waar ik stand kon opvragen en opladen. Ben ook paar jaar geleden terug beginnen studeren, en in de bib aanvaarden ze enkel proton.
Ondertussen gebruik ik het nog bijna enkel voor in die bib. Ben weggegaan bij dat bedrijf en verhuisd en vind alles wat ik nodig heb in lokale supermarkt (waar ze trouwens geen proton meer aanvaarden).
Ik vond het dus best wel makkelijk en handig. Enige minpunt was dat je de betalingen zelf moest bijhouden om te weten wat.
Even handig zou natuurlijk zijn dat je zoals in bijna alle scandinavische steden voor om het even welk klein bedrag een creditcard kan gebruiken... dat kost natuurlijk geld aan de handelaar, weet niet hoe dat in verhouding tot proton staat.
Byebye proton, ik zal je toch een beetje missen
Puur subjectief natuurlijk.
Ik gebruikte het vroeger dagelijks voor lunch in bedrijfsrestaurant en betalingen bij bakker (toen geen bancontact) en krantenwinkel (bancontact voor minder dan 10 euro = extra kosten). Er was ook een publieke telefoon op 20meter van mijn bureau waar ik stand kon opvragen en opladen. Ben ook paar jaar geleden terug beginnen studeren, en in de bib aanvaarden ze enkel proton.
Ondertussen gebruik ik het nog bijna enkel voor in die bib. Ben weggegaan bij dat bedrijf en verhuisd en vind alles wat ik nodig heb in lokale supermarkt (waar ze trouwens geen proton meer aanvaarden).
Ik vond het dus best wel makkelijk en handig. Enige minpunt was dat je de betalingen zelf moest bijhouden om te weten wat.
Even handig zou natuurlijk zijn dat je zoals in bijna alle scandinavische steden voor om het even welk klein bedrag een creditcard kan gebruiken... dat kost natuurlijk geld aan de handelaar, weet niet hoe dat in verhouding tot proton staat.
Byebye proton, ik zal je toch een beetje missen
Wacht maar tot straks de nieuwe trend losbarst, een gave bling bling oordiamant met ingebouwde rfid chip zodat ze gewoon even je oorlel scannenrelativity schreef:...
@saemon
zolang het aan mijn oor is doe ik nog mee ,de rest blijven ze af
zolang het aan mijn oor is doe ik nog mee ,de rest blijven ze af
De distributie is proton aan het weren omdat ze toch een permanente verbinding hebben.
De "kleine zelfstandige" integendeel leert de voordelen van proton te kennen.
Minder tijd nodig om de "centjes" te tellen s'avonds, ze binnen brengen naar de bank, extra betalen voor het nogmaals tellen enz...
Tijdverlies aan de kassa van al degene die omdat ze xx,02 EUR moeten betalen treuzelen in de hoop dat men zegt "laat maar"
Betalingen met proton kunnen niet echt "gepikt" worden door overvallers of indelikate personeel
Mijn beenhouwer vindt het "meer hygienisch"
Een aantal administratie vindt het ook "handig" voor de bib, kontainerpark, parkmeter, enz...
kortom
Er zijn contra maar er zijn ook pro's
De "kleine zelfstandige" integendeel leert de voordelen van proton te kennen.
Minder tijd nodig om de "centjes" te tellen s'avonds, ze binnen brengen naar de bank, extra betalen voor het nogmaals tellen enz...
Tijdverlies aan de kassa van al degene die omdat ze xx,02 EUR moeten betalen treuzelen in de hoop dat men zegt "laat maar"
Betalingen met proton kunnen niet echt "gepikt" worden door overvallers of indelikate personeel
Mijn beenhouwer vindt het "meer hygienisch"
Een aantal administratie vindt het ook "handig" voor de bib, kontainerpark, parkmeter, enz...
kortom
Er zijn contra maar er zijn ook pro's
Ik gebruik proton toch een 3-4 keer per week.
Vind het enorm handig.
Vind het enorm handig.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Aan de commentaren van de andere leden hier en de "poll" verschiet ik er eigenlijk van hoeveel proton nog gebruikt wordt.
In mijn persoonlijke omgeving gebruikt niemand het.
In mijn persoonlijke omgeving gebruikt niemand het.
In het begin gebruikte ik het ook zoveel mogelijk. 't Is te zeggen waar het kon, want bij veel van de handelaars waar je het eigenlijk nodig had (bakker, krantenwinkel,...) aanvaardde men het niet (toch waar ik woon). Om die reden en omdat je nu op de meeste plaatsen ook een klein bedrag met bancontact kan betalen zonder extra kosten, gebruik ik het niet meer.
Ik snap ook totaal niet waarom dit gaat verdwijnen of hoe het komt dat het zo 'onpopulair' is geworden. Je moet niet met hopen klein geld lopen, gewoon die kaart erin en op OK duwen. Hoeveel makkelijker kan het zijn? Vroeger gebruikte ik het bijna dagelijks om op het werk een broodje te kopen. Maar sedert er een nieuwe cateringfirma is kan men ook al niet meer met proton betalen
Ik betreur echt het verdwijnen van proton
Ik betreur echt het verdwijnen van proton
Ik heb dat in de beginperiode uitgeprobeerd, maar ik ben er na een tijdje mee gestopt omdat ik het nut er niet van inzag, en ook vanwege het ongemak in gebruik.
(telkens moeten opladen ; nooit weten hoeveel er nog op je kaart staat ; bang voor verlies omdat het zonder geheime code werkt)
Er waren in mijn geval te weinig plaatsen waar ik daarmee kon betalen.
Daar ik nooit in buurtwinkels kom, kan ik altijd met mijn debetkaart of kredietkaart winkelen.
Die kaarten heb ik altijd bij mij, en verder heb ik hoogstens voor een paar euro's cash geld op zak.
Voor ingeval we dan toch ergens cash geld nodig hebben, zorgen we ervoor dat we altijd een paar kleine bankbiljetten in huis hebben, die mijn man of ik meenemen voor wij vertrekken. (bijvoorbeeld voor cafébezoek)
Als ik niet genoeg op zak heb en tóch onverwachts cash nodig zou hebben, dan haal ik vlug wat af aan een bankautomaat.
(telkens moeten opladen ; nooit weten hoeveel er nog op je kaart staat ; bang voor verlies omdat het zonder geheime code werkt)
Er waren in mijn geval te weinig plaatsen waar ik daarmee kon betalen.
Daar ik nooit in buurtwinkels kom, kan ik altijd met mijn debetkaart of kredietkaart winkelen.
Die kaarten heb ik altijd bij mij, en verder heb ik hoogstens voor een paar euro's cash geld op zak.
Voor ingeval we dan toch ergens cash geld nodig hebben, zorgen we ervoor dat we altijd een paar kleine bankbiljetten in huis hebben, die mijn man of ik meenemen voor wij vertrekken. (bijvoorbeeld voor cafébezoek)
Als ik niet genoeg op zak heb en tóch onverwachts cash nodig zou hebben, dan haal ik vlug wat af aan een bankautomaat.
Ik gebruik reeds lang proton, het is gemakkelijk voor kleine bedragen, en je hebt minder kleine munten op zak. Kaart verliezen is het zelfde als contant geld verliezen (of gestolen worden)
dat opladen is ook op 5 seconden gebeurd hé, gewoon een willekeurige bankautomaat, en ik gebruikte het alleen voor kleine uitgaven. Dus dan kan je toch een aantal weken voort met een 50-tal euro. En voor te weten hoeveel erop staat: op elk toestelleke waar je het gebruikt op het vraagtekentje duwen en je weet het. Of gewoon thuis in zo'n kaartlezer van de bank... een maat van mij had zelfs een sleutelhangerke die dat konde lezen. Ik bedoel maar... mij kan je toch niet overtuigen van de nadelen van proton.Louise schreef: (telkens moeten opladen ; nooit weten hoeveel er nog op je kaart staat ; bang voor verlies omdat het zonder geheime code werkt)