Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Put opties om portefeuille af te dekken

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
79 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Mark01
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Mark01
Verstuur privébericht

Put opties om portefeuille af te dekken

• Citeer

Bericht door Mark01 » 4 oktober 2015, 18:28

Zijn er hier mensen die hun (volledige) portefeuille afdekken met put opties? Heb er geen ervaring mee, maar kan je aan de hand van een concreet voorbeeld met cijfers aantonen hoe je dit doet?

Kan je overigens niet evengoed een (trailing) stop zetten op je aandelen?

VTEC
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VTEC
Verstuur privébericht

Re: Put opties om portefeuille af te dekken

• Citeer

Bericht door VTEC » 4 oktober 2015, 21:21

Interessante vraag - denk er zelf ook over na : hoe dek je op bvb. 12 maanden je portefeuille (of de BEL-20) af tegen een daling van > 20%?

Schommelingen van 5-10% interesseren me niet zo, gaat eerder over indekken tegen een crash. Kan je je voor 2-3% max. van de waarde van de portefeuille beschermen tegen een zware crash en hoe doe je dat?

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 4 oktober 2015, 22:02

Als je zou beseffen hoeveel zo een putoptie kost, dan ben ik er niet zeker van of je het nog wel zou doen.

Op binckbank oa kan je de prijzen van de putopties vinden

( bel20 is niet ideaal voor opties, AEX is stukken beter (lees veel meer handel in )

jE kan ze vinden in vele uitoefenprijzen en een aantal looptijden )

Sedert de kans bestaat dat ze een speculantentaks gaan invoeren ben ik maar gestopt met opties ( je kan ook bv ook gedekte opties schrijven, dan krijg je er nog geld bovenop )
Zelfs voor de speculantentaks zou bestaan , bestond mogelijkheid dat ze het toch als divers inkomen zouden belasten ( voor sommige opties dan )

Er zijn puts, calls, geschreven opties, gekochte opties, in diverse uitoefenprijzen en looptijden. Dit wil zeggen dat je voor 1 aandeel soms tot 100 en meer verschillende soorten opties kunt hebben.

Leemans-broertje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Leemans-broertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Leemans-broertje » 5 oktober 2015, 13:50

De Bel20 staat nu (12u24) op 3416.
Stel: je hebt een portefeuille van 100.000 euro met vnl Belgische aandelen en je wil je tegen eind sep '16 indekken tegen een val van de Bel20 tot 3000 (= -13%).
Je zal dan 100.000 / (3000 * 10) = 3 of 4 contracten put-opties op de BEL20 moeten kopen (1 contract steeds = 10 opties).
Put-opties op de AEX of (Dow Jones euro)STOXX50 (markt = EUREX) zijn een alternatief.

Zo gaat het dan bij Keytrade:
- hoofdmenu ==> beleggen ==> investeren ==> opties ==> markt = opties Brussel ; onderliggend symbool = BEL20 INDEX OPTION (kies uit pull down lijst)

Je komt dan in het scherm OPTIE KOERSEN
- vervaldatum: 17/6/2016 (ze gaan vandaag helaas niet verder dan deze datum)
- het scherm wordt aangevuld met de bied- en laat-koersen voor 17/6/2016: links de call opties en rechts de put opties (vervaldatum blijft staan op beginwaarde, verwarrend !)
- rechts van STRIKE 3000 lezen we (12u47): Bid = 103, Ask = 128
- wat betekent dit in de praktijk ? Dat de marktmaker 128 euro vraagt om je per schijf van 3000 euro (de uitoefenprijs) het verschil bij te passen als de BEL20 op 17/6/2016 lager staat dan 3000 punten (hij neemt de verplichting op zich ze van jou tegen die prijs te kopen). Dit komt neer op 4,2 %.
- veronderstel nu dat we 3 contracten willen kopen (= 30 opties, Size = 10, verslik je niet).
-Tik op rechter veld 'BEL P 17/6/2016 3000'
- Je komt in het scherm AANKOOP/VERKOOP BEL20 Index option. Tik op dat rode veld
- Let nu goed op: TRANSACTIE = Aankoop Opening (vergis je niet !); Hoeveelheid = 3; Limiet prijs = 128 (werk hier zelf nooit met marktorder);
- Volgende scherm: Order Bevestigen. Veld 'totale investering' moet = 128 * 10 *3 + kosten en bevestig.

Er bestaat over dit onderwerp heel wat info op het internet.
Toch enkele wenken.
- je bent niet verplicht de opties tot de vervaldatum bij te houden. Verkoop ze enkele dagen/weken op voorhand. Je TRANSACTIE wordt dan Verkoop/closing (vergis je niet !)
- er is bitter weinig beweging op de BEL20 Index option, dit is echter geen bezwaar want de marktmaker is verplicht voortdurend een aanbod te doen en dit met een beperkte 'spread'. Heb enkele simulaties gemaakt en ze zijn voordeliger dan op de STOXX50 (deze laatste wordt blijkbaar risicovoller geacht dan de conservatieve Bel20).
- opvolging van de koers kan via je makelaar of, zonder aan te loggen, via https://derivatives.euronext.com/en/pro ... md=12-2015" onclick="window.open(this.href);return false; (datum aanpasen)
- koersen van opties hebben een enorme dynamiek. Niet voor hartlijders ! Als bescherming tegen beurskrachs hoef je er echter het slapen niet voor te laten. Put opties compenseren dalende beurskoersen en omgekeerd. Word ook geen speculant want de verleiding is groot om tussentijds winst te nemen (tot 100 %) in de hoop ze nadien goedkoper terug te kopen.
- Koop de put opties liefst in een periode van euforie op de beurs. Ze zijn dan het goedkoopst.
- @Mark: bij stop-loss ben je je aandelen kwijt en zit je opgescheept met misschien waardeloze euro's; bij opties behoud je de aandelen en blijf je mede-eigenaar van een onderneming.

Oef ! Bedankt voor het lezen. Hoop dat er niet te veel fouten in mijn tekst staan ? Ook graag aanvullingen en andere wenken.

Zou aan iedere belegger zeggen: doen ! Een verzekeringspremie van 4% lijkt veel maar is kleiner in perioden van optimisme en je kan op beide oren slapen.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 5 oktober 2015, 15:01

M.I. zit er wel een fiscaal gevaar in.

De fiscus zou alles afzonderlijk kunnen bekijken ( geen verliezen van winsten aftrekken.)

Met de nakende takshift zou men wel eens kunnen redeneren dat de put-opties (specualtieve produkten ) dat je daar dan bv. als divers inkomen op wordt belast ( in theorie kon dat vroeger ook reeds ) en heb je mogelijk 33% belastingen aan je been voor de "winst" op de put-opties

art 90 WIB

http://www.law.kuleuven.be/jura/art/42n3/verduyckt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Leemans-broertje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Leemans-broertje » 5 oktober 2015, 15:05

Ook als je ze tot de afloopdatum bij houdt (als verzekering) ? Denk dan aan opties op aandelen: 'het recht om te (ver)kopen tegen een vastgestelde prijs'. Het verschil met index opties is enkel dat bij deze laatste de vereffening steeds in geld is.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 5 oktober 2015, 15:10

Als ze natuurlijk zoveel mogelijk geld van de mensen willen afpakken als ze maar kunnen zou ik zeggen : ja

Je kan je altijd tegen de fiscus verdedigen dat je het als een verzekering bekijkt.
Ofwel kent de fiscus de 'botten' van opties, en bekijken ze het heel eng? en heb je die taks aan je been.

Vakbonden zullen moeilijk aanvaarden dat iemand die opties koopt ,' geen ( vuile ) speculant op de kap van de werkende mens is'.

Ik vraag mij af of iemand die gedekte en geschreven call-opties SCHRIJFT ook als een speculant zou beschouwd worden, want tenslotte til je daar je 'kapitaal ' maximum een paar percent mee in de hoogte.

Leemans-broertje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Leemans-broertje » 5 oktober 2015, 15:20

In het door u geciteerde http://www.law.kuleuven.be/jura/art/42n3/verduyckt.html" onclick="window.open(this.href);return false; spreekt men van 'binnen het normale beheer van het privé-vermogen'. Zich indekken tegen verlies lijkt me toch een model voorbeeld van normaal beheer ?

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 5 oktober 2015, 16:23

Ik denk nu wel dat het te bekijken als een soort verzekering best te verantwoorden valt, maar met de fiscus ben je nooit zeker.

Maar opties in het algemeen zullen ze zeker als speculatief beschouwen : gekochte put-opties, en geschreven call-opties mogelijk niet.

Ze kijken ook naar het belegde vermogen tov het inkomen uit arbeid
en mogelijk naar het AANTAL verrichtingen per jaar

Met de mogelijke uitwisseling die er ( internationaal ) en ook door het meldpunt bij de NBB is men nooit zeker of de fiscus zich op dat vlak actiever gaat opstellen. Vroeger had de fiscus de gevevens meestal niet.

centiem
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer centiem
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door centiem » 15 februari 2017, 12:10

Even dit draadje terug oppakken.
Ik wil mijn portefeuille beschermen tegen een grote daling. De posities verkopen is geen optie, want ik wil belegd blijven op de beurs. Maar ik wil mijn kapitaal voor een deel beschermen tegen “black swans”.
Laat ons gemakkelijkheidshalve uitgaan van een portefeuille van 100.000 euro, waarop ik liefst niet meer dan 20% verlies wens te leiden.
Ik zie op Euronext de volgende opties noteren op de AEX (momenteel 496):
Put op AEX strike 400 dec 2017: ask ongeveer 8 euro. Voor de opties met uitoefening in dec 2018 en dec 2019 is dat respectievelijk 22 en 34 euro.
Als ik hierboven goed lees, dan moet ik voor een portefeuille van 100.000 euro, 25 contracten kopen van telkens 10 opties. Naargelang de afloopdata kosten deze putopties mij dus 2.000 (tot dec 2017), 5.500 (tot dec 2018) of 8.500 euro (tot dec 2019).
Klopt dit?
En hoe kies ik uit deze looptijden?

Laatste vraag: Men zegt dat je best putopties koopt als de volatiliteit laag is en de beurs optimistisch is. Dit lijkt zo’n moment?

Leemans-broertje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Leemans-broertje » 15 februari 2017, 12:34

centiem schreef:Even dit draadje terug oppakken.
Ik wil mijn portefeuille beschermen tegen een grote daling.
Een goede raad van iemand die in deze stof toch al enkele jaren ervaring heeft: voor een leek is goud (op rekening) als dekking meer aangewezen (koers ongeveer complementair en geen premie te betalen).

Carnaygee
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Carnaygee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Carnaygee » 15 februari 2017, 13:26

Ik wil mijn portefeuille beschermen tegen een grote daling. De posities verkopen is geen optie, want ik wil belegd blijven op de beurs. Maar ik wil mijn kapitaal voor een deel beschermen tegen “black swans”.
Laat ons gemakkelijkheidshalve uitgaan van een portefeuille van 100.000 euro, waarop ik liefst niet meer dan 20% verlies wens te leiden.
Put op AEX strike 400 dec 2017: ask ongeveer 8 euro. Voor de opties met uitoefening in dec 2018 en dec 2019 is dat respectievelijk 22 en 34 euro.
Als ik hierboven goed lees, dan moet ik voor een portefeuille van 100.000 euro, 25 contracten kopen van telkens 10 opties. Naargelang de afloopdata kosten deze putopties mij dus 2.000 (tot dec 2017), 5.500 (tot dec 2018) of 8.500 euro (tot dec 2019).
Klopt dit?

Laatste vraag: Men zegt dat je best putopties koopt als de volatiliteit laag is en de beurs optimistisch is. Dit lijkt zo’n moment?
Het is nu idd. de ideale moment om puts te kopen; de premies staan vrij laag,vraag is welke serie's te kiezen die enerzijds een goede besherming bieden en anderzijds niet te veel kosten.
Ideaal koop je puts van minstens ongeveer 1 jaar ver en zo'n 10% onder de waarde van vandaag;dus bij een AEX van 496 is dat de dec17 450.Deze kost 1845€(10 maand bescherming kost je 184.5€ per maand)Hoe verder in de tijd hoe goedkoper de put op maandbasis(bvb;dec19 450 kost 5575 dat is slechts 163,9 /md voor 34 maand bescherming!).
Voor een port van €100.000 te beshermen koop je 2 zo'n puts(496*100*2)Hou er wel rekening mee dat de paraplu maar opengaat na 10% daling.
Eens de puts gekocht moet het wel opgevolgd worden.Mocht de beurs craschen zit je safe en kun je eventueel cashen,blijft de beurs stijgen en de waarde van de put daalt met 50%moet je doorrollen naar een hogere strike evenzo als de looptijd minder dan 6 maand wordt moet je eveneens doorollen gezien de verwachtingswaarde dan razendsnel verdampt.
Zelf ben ik gedeeltelijk ingedekt op deze manier maar dan via de SPY.

Leemans-broertje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Leemans-broertje » 15 februari 2017, 14:35

Carnaygee schreef:
Klopt dit?

Het is nu idd. de ideale moment om puts te kopen; de premies staan vrij laag,vraag is welke serie's te kiezen die enerzijds een goede besherming bieden en anderzijds niet te veel kosten.
Ideaal koop je puts van minstens ongeveer 1 jaar ver en zo'n 10% onder de waarde van vandaag;dus bij een AEX van 496 is dat de dec17 450.Deze kost 1845€(10 maand bescherming kost je 184.5€ per maand)Hoe verder in de tijd hoe goedkoper de put op maandbasis(bvb;dec19 450 kost 5575 dat is slechts 163,9 /md voor 34 maand bescherming!).
Voor een port van €100.000 te beshermen koop je 2 zo'n puts(496*100*2)Hou er wel rekening mee dat de paraplu maar opengaat na 10% daling.
Eens de puts gekocht moet het wel opgevolgd worden.Mocht de beurs craschen zit je safe en kun je eventueel cashen,blijft de beurs stijgen en de waarde van de put daalt met 50%moet je doorrollen naar een hogere strike evenzo als de looptijd minder dan 6 maand wordt moet je eveneens doorollen gezien de verwachtingswaarde dan razendsnel verdampt.
Zelf ben ik gedeeltelijk ingedekt op deze manier maar dan via de SPY.
5% premie als bescherming lijkt niet veel, maar
- het betekent toch het verlies van 2 jaar dividend
- de bescherming kent best een 'vrijstelling' van bv 10 % op de koersdaling (wordt anders te duur)
@Carnaygee : mogen we weten welke je eigen resultaten waren ?

pisa

• Citeer

Bericht door pisa » 15 februari 2017, 16:43

@centiem,

Simpele vraag: bent u alleen belegd in Nederlandse aandelen? Omdat u alleen de AEX wil afdekken?

Als u bijv. ook Amerikaanse aandelen in bezit heeft, zijn die absoluut niet afgedekt door AEX put's

centiem
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer centiem
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door centiem » 15 februari 2017, 17:33

pisa schreef:@centiem,

Simpele vraag: bent u alleen belegd in Nederlandse aandelen? Omdat u alleen de AEX wil afdekken?

Als u bijv. ook Amerikaanse aandelen in bezit heeft, zijn die absoluut niet afgedekt door AEX put's
Ik heb eigenlijk niets Nederlands. Ik heb vooral Belgische smallcaps, daarnaast veel Aziatisch (holdings, palmolie), wat Engelse en Noorse aandelen, enz... Het laatste jaar volgt mijn port beter de ACWI-MSCI dan de AEX of de Bel20. https://www.msci.com/acwi

Bij een zware terugval maakt het waarschijnlijk niet uit op welke major index je putopties hebt. De AEX wordt vaak aangeraden, maar als je liquide opties op een wereldindex kent, die minder premie rekenen dan de AEX, dan hoor ik het graag.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

79 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy