Raad van forumgangers betreffende niet-fiscaal sparen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Full Member
- Contacteer:
Raad van forumgangers betreffende niet-fiscaal sparen
Beste forumgangers, ik zou graag raad bij jullie willen inwinnen wat te doen of beter wat niet. Ik heb reeds TAK 23 & 21 producten zowel bij Argenta als ING. Niet meer dan 50 euro per contract per maand. Ik zou dat graag willen uitbreiden om te diversiëren. Ik zit met een aantal muizenissen in mijn hoofd en jullie kunnen dat beter interpreteren dan wie dan ook. Ik ben erover aan het denken om bij P&V het evoluplan te nemen en bij BNP Paribas Fortis het planning for pension, uiteraard voor de minimumbedragen. Ik heb geen idee in welk fonds BNP paribas je geld stopt en of het iets of wat opbrengt. Dit is de eerste piste, de tweede piste dat ik zou willen volgen is periodiek beleggen bij Deutsche Bank voor 100 per maand. Het fonds dat mijn voorkeur geniet is Ethna activ. Carmignac Patrimoine heb ik al in een TAK23 bij Argenta dus... Ben zelf geen belegger en zal het ook nooit worden dus ik wil me wel bewust zijn van de risico's bij dat periodiek beleggen. Wat als DB failliet zou gaan? Wat zouden jullie doen en kunnen jullie Deutsche Bank al dan niet aanraden. Bedankt voor jullie info, ik apprecieer dat ten zeerste!
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Raad van forumgangers betreffende niet-fiscaal sparen
Ik vind het echt bizar dat ik geen reacties krijg maar blijkbaar word ik genegeerd oftewel zijn de juiste mensen op vakantie! Is er ook een mogelijkheid om u definitief uit te schrijven uit spaargids?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom zout ge u willen uitschrijven? Is hier toch een goed en één van de betere forums!
Van fondsen weet ik niks dus kan ik u niet helpen. Met zo'n weer is het normaal dat velen afwezig zijn op dit forum,ofwel zijn ze op vakantie ofwel zitten ze op een terras,...
Van fondsen weet ik niks dus kan ik u niet helpen. Met zo'n weer is het normaal dat velen afwezig zijn op dit forum,ofwel zijn ze op vakantie ofwel zitten ze op een terras,...
Let erop als je zo'n producten bij grootbanken neemt, dat er serieuze instapkosten aan verbonden zijn. Als je er echt wil instappen, onderhandel dan daarover. 1% is toch een maximum.robinvandyck schreef:Beste forumgangers, ik zou graag raad bij jullie willen inwinnen wat te doen of beter wat niet. Ik heb reeds TAK 23 & 21 producten zowel bij Argenta als ING. Niet meer dan 50 euro per contract per maand. Ik zou dat graag willen uitbreiden om te diversiëren. Ik zit met een aantal muizenissen in mijn hoofd en jullie kunnen dat beter interpreteren dan wie dan ook. Ik ben erover aan het denken om bij P&V het evoluplan te nemen en bij BNP Paribas Fortis het planning for pension, uiteraard voor de minimumbedragen. Ik heb geen idee in welk fonds BNP paribas je geld stopt en of het iets of wat opbrengt.
Ik heb geen ervaring met DB, maar die kan je hier op het forum en website wel genoeg vinden.Dit is de eerste piste, de tweede piste dat ik zou willen volgen is periodiek beleggen bij Deutsche Bank voor 100 per maand. Het fonds dat mijn voorkeur geniet is Ethna activ. Carmignac Patrimoine heb ik al in een TAK23 bij Argenta dus... Ben zelf geen belegger en zal het ook nooit worden dus ik wil me wel bewust zijn van de risico's bij dat periodiek beleggen. Wat als DB failliet zou gaan? Wat zouden jullie doen en kunnen jullie Deutsche Bank al dan niet aanraden. Bedankt voor jullie info, ik apprecieer dat ten zeerste!
Maar fondsen en aandelen zijn iets anders dan spaargeld.
Het geld dat je op je spaarboekje staan hebt, komt op de balans van de bank. (Ze worden er dus tijdelijk eigenaar van, zeg maar)
Aandelen en fondsen blijven op jouw naam staan, maar je geeft ze in bewaring bij de bank.
Als er dus iets met de bank zou gebeuren, blijf jij nog steeds die fondsen en aandelen behouden. Ze worden dan overgezet naar een effectenrekening bij een andere bank.
En inderdaad: mensen zitten hier geen 24u/24 te wachten tot er een vraag van iemand komt om die te mogen beantwoorden.robinvandyck schreef:Ik vind het echt bizar dat ik geen reacties krijg maar blijkbaar word ik genegeerd oftewel zijn de juiste mensen op vakantie! Is er ook een mogelijkheid om u definitief uit te schrijven uit spaargids?
Je hebt mensen die moeten werken, en diegene die niet moeten werken, hebben met dit weer meestal andere bezigheden.
Een tak23 wordt afgeraden omwille van de hoge kosten die uw winsten afromen. Dus als je CP wilt kopen koop het dan rechtstreeks. Zoek maar even met de zoek functie op TAK23 in dit forum, wordt gewoon afgeraden.robinvandyck schreef: Het fonds dat mijn voorkeur geniet is Ethna activ. Carmignac Patrimoine heb ik al in een TAK23 bij Argenta dus...
Ikzelf heb ook CP bij Argenta in een TAK23 via een van hun bonds, het product loopt 5 jaar en geeft kapitaalsgarantie. Heb er mij indertijd laten aan vangen, is momenteel na een viertal jaar slechts een paar procenten gestegen, aanzienlijk minder dan de stijging van CP in die periode. Betreft de A. Bond 2014/09/11 Patrimoine, loopt dus bijna 4 jaar en staat momenteel aan een koers van 104,50 % terwijl er natuurlijk ook 2% instapkosten werden betaald. De kantoorhouder verzekerde mij dat dit product meer ging opbrengen dan een kasbon, niet dus.
Gewoon uw spaargeld op een (hoog)rentende spaarrekening plaatsen en af en toe ( als de rente iets gestegen is ) een kasbon of termijnrekening kopen is een van de betere beleggingsvormen. Misschien niet de allerbeste maar zeker één van de betere.