Rabo opnieuw rentedaling vanaf 10 september
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Rabo opnieuw rentedaling vanaf 10 september
Ik denk dat Yaris aan het mediteren is over Rabo !Spruitekop schreef:Ook Yaris is 'n kaarsje aan het branden. Het is stil aan de overkant.
bij Rabobank luid het nu, 'zet uw geld toch beter in onze fondsen, daar worden wij beter van... en wij willen zoizo bij de beste horen'
verklaar u nader ...Hago schreef:coike, je zeurt tegen uw eigen portemonnee
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als ge u op 'n nieuw terein moet gaan bewijzen moet ge de andere laten vallen natuurlijk.
Duitsland is een véél grotere en véél betere markt!
Waarom krijgt België altijd de laagste rentes?
Duitsland is een véél grotere en véél betere markt!
Waarom krijgt België altijd de laagste rentes?
Jammer maar heel logisch. Als ze rechtstreeks kunnen lenen tegen historisch lage rentes waarom zouden ze dan nog hoge rentes geven aan de particulieren? Iedereen zou gewoon hetzelfde doen in hun plaats. En als Rabo de rente verlaagt dan volgen de anderen, zo simpel is het. Ik weet al heel goed wat ik met mijn geld ga doen en een spaarboekje komt er niet meer aan te pas.
- geldwolvinnetje
- Full Member
- Contacteer:
Wook, vertel, wat zijn je plannen.
Ik heb via,via vernomen dat Ing rond 12 september de rente op de spaarrekeningen ook gaat verlagen met 0,25% !
Ja, al die bonussen moet iemand betalen !
Waar moet je heen met je geld vandaag de dag? De rentes dalen maar en we kunnen er niets aan doen. Beleggen in goud, vastgoed maar dat is waarschijnlijk off topic :-)
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Ik snap misschien iets niet ...
Hoe en tot wanneer wordt de rente berekend ?
Neem , ik zet in januari 10.000 euro op een Rabo spaarplus rekening . De rente + getrouwheidspremie was toen 2,90 % .Na een tijdje is de rente gezakt .Ik weet de juiste datum niet meer , maar neem dat het 31 mei was . Wordt de rente van 1,40% op het bedrag tot die datum berekend of worden al die maanden voordien dat de rente 1,40% stond , de berekening op het bedrag plots met de nieuwe rente bepaald ?
Hoe en tot wanneer wordt de rente berekend ?
Neem , ik zet in januari 10.000 euro op een Rabo spaarplus rekening . De rente + getrouwheidspremie was toen 2,90 % .Na een tijdje is de rente gezakt .Ik weet de juiste datum niet meer , maar neem dat het 31 mei was . Wordt de rente van 1,40% op het bedrag tot die datum berekend of worden al die maanden voordien dat de rente 1,40% stond , de berekening op het bedrag plots met de nieuwe rente bepaald ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Stel: je zet op 1 januari 10.000 € op 'n spaarrekening. (1.50% basis + 0.75% getrouwheidspremie)
1 mei wordt de basis naar 1.30% gezet
1 juli wordt de getrouwheidspremie 0.50%
1 augustus wordt de basis 1.25%
Als je geld blijft staan tot 31/12 krijg je je getrouwheidspremie (zijnde 0.75% op uw 10.000€) = 75€
Tevens krijg je van 1 januari tem 30 april 1.50% (zijnde 10.000€ X 1.5% (over 4 maanden, dus X 4/12) = 50€
Tevens krijg je van 1 mei tem 31 juli 1.30% (zijnde 10.000€ X 1.3% (over 3 maanden, dus X 3/12) = 32.50€
Van 1 augustus tem 31 dec krijg je (10.000€ x1.25 (over 5 maanden, dus X5/12)= 52.08€
Je krijgt dus: 75,00€ + 50,00€ + 32.50€ + 52.08€ of 209,58€ intrest.
Eigenlijk fout uitgelegd want ze gaan normaal niet met maanden rekenen maar met het aantal dagen (ze gaan dus "maal" X dagen doen en gedeeld door 365 of 366 bij een schrikkeljaar), maar zo is het eenvoudiger uitgelegd.
1 mei wordt de basis naar 1.30% gezet
1 juli wordt de getrouwheidspremie 0.50%
1 augustus wordt de basis 1.25%
Als je geld blijft staan tot 31/12 krijg je je getrouwheidspremie (zijnde 0.75% op uw 10.000€) = 75€
Tevens krijg je van 1 januari tem 30 april 1.50% (zijnde 10.000€ X 1.5% (over 4 maanden, dus X 4/12) = 50€
Tevens krijg je van 1 mei tem 31 juli 1.30% (zijnde 10.000€ X 1.3% (over 3 maanden, dus X 3/12) = 32.50€
Van 1 augustus tem 31 dec krijg je (10.000€ x1.25 (over 5 maanden, dus X5/12)= 52.08€
Je krijgt dus: 75,00€ + 50,00€ + 32.50€ + 52.08€ of 209,58€ intrest.
Eigenlijk fout uitgelegd want ze gaan normaal niet met maanden rekenen maar met het aantal dagen (ze gaan dus "maal" X dagen doen en gedeeld door 365 of 366 bij een schrikkeljaar), maar zo is het eenvoudiger uitgelegd.

Rabobank gewijzigde voorwaarden
intrestdaling vanaf 15 sept!! het was een mooie tijd maar mij zien ze niet meer
hopelijk volgen vele belgen mij zodat ze stoppen met onze kl*ten te spelen
Rabobank als internetbank met lage kostenstructuur mag op zijn minst betere condities geven dan belgische banken! Vanaf 15september is dit dus niet meer het geval...
bye bye
PS: laten we allen de kapitalen stromen de komende maanden zodat de hold up van de banken stopgezet wordt. er zal nog een tijd komen dat we beter het geld onder ons matras gaan bewaren
SPREAD THE WORD

hopelijk volgen vele belgen mij zodat ze stoppen met onze kl*ten te spelen

bye bye
PS: laten we allen de kapitalen stromen de komende maanden zodat de hold up van de banken stopgezet wordt. er zal nog een tijd komen dat we beter het geld onder ons matras gaan bewaren

SPREAD THE WORD

-
- Full Member
- Contacteer:
Misschien eens gaan kijken op de secundaire markt. Daar is altijd voor elk wat wils. Zelfs voor 3% netto hoef je echt geen grote risico's te nemen.[/quote]
kan je er enkele geven?
kan je er enkele geven?