Rabo opnieuw rentedaling vanaf 10 september
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabo opnieuw rentedaling vanaf 10 september
geldwolvinnetje schreef:Wook, vertel, wat zijn je plannen.
Omdat je het zo sympathiek vraagt

Ik was ook een zeer tervreden klant bij Rabo. Ik kan begrijpen dat ze, gezien de marktsituatie, misschien niet dé hoogste rentes kunnen aanhouden. Dus met de vorige daling kon ik perfect leven. Maar nu ze zover dalen, dat ze al grootbanken moeten voorlaten, is er een stuk over.
Had er het grootste deel van mijn spaargeld staan, heb fondsen en pensioensparen.
Sinds eind augustus was mijn vorige periode van getrouwheidsperiode verstreken, en heb de helft overgezet naar NIBC.
Ik ben nu aan het twijfelen om de rest ook naar NIBC of RecordBank te zetten. Fondsen kan je ook bij Binckbank kwijt, die nog een groter aanbod hebben.
Had er het grootste deel van mijn spaargeld staan, heb fondsen en pensioensparen.
Sinds eind augustus was mijn vorige periode van getrouwheidsperiode verstreken, en heb de helft overgezet naar NIBC.
Ik ben nu aan het twijfelen om de rest ook naar NIBC of RecordBank te zetten. Fondsen kan je ook bij Binckbank kwijt, die nog een groter aanbod hebben.
Ter info:
In Polen bieden ze rentes van 5,8% tot 6,5% aan.
http://translate.google.be/translate?sl ... tima.pl%2F" onclick="window.open(this.href);return false;
OK Polen is misschien niet 100% vergelijkbaar met ons land. Maar in Duitsland geven ze 2,40% zelfs met maandelijkse rente uitbetaling!
(ik weet dat dit wettelijk in België niet mag, maar ik wil ermee zeggen dat: als ze het daar met maandelijke betaling kunnen bieden, het hier met jaarlijkse uitbetaling zeker moeten kunnen bieden).
Of zelfs 2,55% als je je geld beschikbaar wil hebben met een vertraging van 30 dagen.
http://translate.google.be/translate?hl ... odirect.de" onclick="window.open(this.href);return false;
In Polen bieden ze rentes van 5,8% tot 6,5% aan.
http://translate.google.be/translate?sl ... tima.pl%2F" onclick="window.open(this.href);return false;
OK Polen is misschien niet 100% vergelijkbaar met ons land. Maar in Duitsland geven ze 2,40% zelfs met maandelijkse rente uitbetaling!
(ik weet dat dit wettelijk in België niet mag, maar ik wil ermee zeggen dat: als ze het daar met maandelijke betaling kunnen bieden, het hier met jaarlijkse uitbetaling zeker moeten kunnen bieden).
Of zelfs 2,55% als je je geld beschikbaar wil hebben met een vertraging van 30 dagen.
http://translate.google.be/translate?hl ... odirect.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat dan niet gewoon een kwestie van tijd vooraleer die andere banken ook de boel laten dalen?
Eigenlijk zitten we hier allemaal te vechten tegen windmolens.
Voor mij zijn spaarboekjes al jaren enkel nog van dienst om mijn 'emergency fund' voor me te bewaren.
De rest steekt in mijn eigen zaak, perpetuals, ETF's en termijnrekeningen.
Nu in blijde verwachting tot ook de woonkredieten nog eens naar beneden willen, dan kan ik nog eens naar de bank om te onderhandelen over een herziening.
Voor mij zijn spaarboekjes al jaren enkel nog van dienst om mijn 'emergency fund' voor me te bewaren.
De rest steekt in mijn eigen zaak, perpetuals, ETF's en termijnrekeningen.
Nu in blijde verwachting tot ook de woonkredieten nog eens naar beneden willen, dan kan ik nog eens naar de bank om te onderhandelen over een herziening.
denk ik ook, rabobank.be verwittigd wel altijd tijdig haar klanten en denk dat er nog wel meer banken zullen volgen. NIBC direct scoort momenteel een stuk beter maar heeft dan wel weer een slechtere rating, heb daar wel een deel van mijn spaargeld staan maar vertrouw het toch niet om het grootste deel van mijn spaargeld toe te vertrouwen aan een bank met mindere ratings.steelke schreef:Is dat dan niet gewoon een kwestie van tijd vooraleer die andere banken ook de boel laten dalen?
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
"een deel van uw spaargeld" en ge vertrouwt die bank niet?

- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Volgens mij is Rabo vooral slachtoffer van zijn eigen success. Ze worden te groot in België...
Maar dat wil niet zeggen dat ik in blinde paniek al mijn spaargelden ge wegdoen. Ik zal wel zien op 1 januari, als mijn getrouwheidspremies vervallen, wie er dan nog het meeste biedt op de markt. Wie weet biedt dan Rabobank als gevolg van de europese crisis tegen dan nog de hoogste rente van België met een totale rente van 1%....
Gelukkig dat mijn teruggave van belasting eind deze maand al volledig opgesoupeerd wordt door nieuwe gordijnen door gans het huis en een nieuw tuinhuis. Anders zou ik niet weten wat ermee te doen....
Maar dat wil niet zeggen dat ik in blinde paniek al mijn spaargelden ge wegdoen. Ik zal wel zien op 1 januari, als mijn getrouwheidspremies vervallen, wie er dan nog het meeste biedt op de markt. Wie weet biedt dan Rabobank als gevolg van de europese crisis tegen dan nog de hoogste rente van België met een totale rente van 1%....
Gelukkig dat mijn teruggave van belasting eind deze maand al volledig opgesoupeerd wordt door nieuwe gordijnen door gans het huis en een nieuw tuinhuis. Anders zou ik niet weten wat ermee te doen....
Wat Rabobank nu doet is de doodsteek voor de bank. De meesten spaarders bij Rabobank.be zijn mensen die met hun geld overstappen naar een bank met de hoogste rente. De zittenblijvers zitten niet bij Rabobank.be maar bij de grootbanken.
De kans is groot dat veel spaarders bij Rabobank .be dus gaan overstappen naar de andere banken.
Ik voel me echt genaaid door de Rabobank en zal al mijn spaargeld bij Rabobank gaan weghalen om naar een andere bank over te stappen.
En waar is de reactie van de Moderator???
De kans is groot dat veel spaarders bij Rabobank .be dus gaan overstappen naar de andere banken.
Ik voel me echt genaaid door de Rabobank en zal al mijn spaargeld bij Rabobank gaan weghalen om naar een andere bank over te stappen.
En waar is de reactie van de Moderator???
De moderator zal niet in dit topic antwoorden, simpelweg omdat zij binnen hun "vraag het aan..." rubriek moeten blijven. Er is in die rubriek een ander topic geopend, dus normaal zal daar een antwoord verschijnen.Moneyman schreef: En waar is de reactie van de Moderator???
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
ik heb ook sinds eergisteren een rekenig geopend bij recordbank, zicht en spaarrekening.
wij moeten ook gaan werken voor onze centen, zij mogen dit ook doen basta, zonder ons zijn ze niks.
Wij zijn mss ook niks zonder de banken, maar het is een open markt en ieder doet wat men wil, trouwens ik ben ook nog altijd klant bij belfius(ook al 32jaar) van thuis uit(zoals velen) maar ik heb toch beslist om men nieuw spaargeld bij record ban te zetten.
wij moeten ook gaan werken voor onze centen, zij mogen dit ook doen basta, zonder ons zijn ze niks.
Wij zijn mss ook niks zonder de banken, maar het is een open markt en ieder doet wat men wil, trouwens ik ben ook nog altijd klant bij belfius(ook al 32jaar) van thuis uit(zoals velen) maar ik heb toch beslist om men nieuw spaargeld bij record ban te zetten.
Rabobank Ierland biedt 3.10% voor de eerste schijf van 20.000 € spaargeld en de schijf daarboven 2.4%
http://www.rabodirect.ie/savings-ireland/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is vergelijkbaar met wat Rabobank Duitsland biedt.
http://www.rabodirect.ie/savings-ireland/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is vergelijkbaar met wat Rabobank Duitsland biedt.
Ja kan bij rabo goed opvolgen wanneer een getrouwheidsperiode voor xxxx euro vervalt.
Zo kan je overschrijvingen reeds ingeven met memodatum, telkens 1 dag nadat het geld aan een nieuw rondeke begint schrijf je het automatisch over.
Zo kan je overschrijvingen reeds ingeven met memodatum, telkens 1 dag nadat het geld aan een nieuw rondeke begint schrijf je het automatisch over.
Welke grootbanken laten ze dan voor?? ze hebben allemaal een lagere basisrente dan 1,5!anonymous schreef:Ik was ook een zeer tervreden klant bij Rabo. Ik kan begrijpen dat ze, gezien de marktsituatie, misschien niet dé hoogste rentes kunnen aanhouden. Dus met de vorige daling kon ik perfect leven. Maar nu ze zover dalen, dat ze al grootbanken moeten voorlaten, is er een stuk over.
Dries,
Ik kijk naar de totaal rente en vergelijk dan ook de plus spaarrekening met de anderen.
Ik kijk naar de totaal rente en vergelijk dan ook de plus spaarrekening met de anderen.