Rabo opnieuw rentedaling vanaf 10 september
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabo opnieuw rentedaling vanaf 10 september
Dan zal je wel ing bedoelen,das één van de betere grootbanken.
Wel raar dat het verschil van rabobank en de 2 prijsbrekers zo ver oploopt.
Duitsland is aan de beurt en belgie staat in de kou.
Wel raar dat het verschil van rabobank en de 2 prijsbrekers zo ver oploopt.
Duitsland is aan de beurt en belgie staat in de kou.
Maar wel permanent reclame "Rabobank.be focust op uw spaargeld", beetje belachelijk allemaal. Zwaar ontgoocheld in Rabobank, sowieso zit het geld vast tot 1/1 door de getrouwheidspremie, maar erna ga ik toch eens goed nadenken over wat ik ga doen.
-
- Jr. Member
Een Rabofiel is de laatste 2 dagen heel opvallend muisstil, in een klooster zich verstopt zeker ?
In de mail stond dat de grote baas Vermeiren in Kameroen zat, microkredieten of zoiets ... Ineens staat hij in beeld bij de VRT vandaag.
Privejet misschien?
Nu hij iets kent van microkredieten kan hij microrentes installeren
Privejet misschien?
Nu hij iets kent van microkredieten kan hij microrentes installeren

iemand ie woorden als nazipraktijken in de mond neemt gaat bij mij gewoon op de negeerlijst en ik laat voorlopig een groot deel van mijn spaargeld bij Rabobank, een ezel stoot zich etc.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
@ Jacktheripper:
(Of ze is overgestapt naar MoneYou
)
Ze kan altijd met verlof zijn, héEen Rabofiel is de laatste 2 dagen heel opvallend muisstil, in een klooster zich verstopt zeker ?

Laatst gewijzigd door Jonckers op 5 september 2012, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
dacht dat reacties met enkel '+1' en die dus niks toevoegen aan de discussie hier niet toegelaten waren, blijkbaar geld deze regel niet altijd, wat zijn eigenlijk dan wel de criteria, in ieder geval mijn negeerlijstje is alweer aangegroeid.
werk-mee-aan-een-leesbaar-forum-t11264.html" onclick="window.open(this.href);return false;
werk-mee-aan-een-leesbaar-forum-t11264.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Ik denk niet dat veel 60plussers nog een motor kopen ( die hun midlife crisis is " meestal " achter de rugWook schreef:
Omdat je het zo sympathiek vraagt: Ik ga een motor kopen met alle benodigdheden voor woon-werkverkeer, een gedeelte in mijn zaak steken en een ander gedeelte investeren in iets wat meer opbrengt dan die spaarboekjes. De Belgen zouden beter wat meer spenderen, dan zou het ook beter gaan met de economie.

Helemaal akkoord Coike, ben ook 60plus en tijd is voor mij altijd een kostbaar gegeven geweest, tijd kun je niet tegen houden en je krijgt ze maar één keer, heb dus ook niet gewacht tot mijn 60 om te genieten van mijn leven. Toen ik op mijn 45ste ineens zonder woning zat heb ik ook beslist geen nieuwe eigen woning te kopen maar te huren, genieten kost nu éénmaal ook centen maar daarvoor dient het geld natuurlijk al zijn we natuurlijk wel heel off topic bezig nu.
Laat voorlopig het grootste deel van mijn gewoon spaargeld bij Rabobank staan - hoge getrouwheidspremie verworven in december - maar denk ook dat ik daarna minstens de helft bij Rabobank laat staan omwille van de hogere zekerheid, lees ratings, al zijn de ratings van MoneYou ook beter dan NIBC direct maar nog wel een stuk minder dan Rabobank.be.
Laat voorlopig het grootste deel van mijn gewoon spaargeld bij Rabobank staan - hoge getrouwheidspremie verworven in december - maar denk ook dat ik daarna minstens de helft bij Rabobank laat staan omwille van de hogere zekerheid, lees ratings, al zijn de ratings van MoneYou ook beter dan NIBC direct maar nog wel een stuk minder dan Rabobank.be.
Ik snap niet waarom de mensen zich blind staren op de ratings van een bank...
De waarborg van 100.000 euro word afgedaan als een zoethoudertje. Niemand vertrouwt nog ratings van landen en hun obligaties. Maar de rating van een bank is heilig?
Zo ver ik weet heeft Kaupthing ook een A+ rating gehad in 2008.
m.a.w. een hoge rating en zogenoemde "veiligheid" is voor mij totaal geen geldig excuus voor lage rentes (zeker als die in andere landen bij dezelfde bank met dezelfde strategie wel hoger kunnen). Het lef dat Rabobank heeft om volgende slogans op hun website te laten staan, strooit voor mij nog wat zout op de wonde:
"Ga voor een permanent hoge rente"
"Uw hoge getrouwheidspremie is maximaal en gegarandeerd voor 12 maanden."
"U krijgt jaar in jaar uit een permanent hoge basisrente."
Bij deze zijn ze dus vanaf januari nog een klant kwijt. Ik zal spreiden over moneyou (die zich nog moet bewijzen en m.i. dus zeker niet zal verlagen) en NIBC (die ik niet vertrouw... net als alle andere banken en bankiers) en keytrade (hier staat al een deel van mijn geld).
ps. nazipraktijken
De waarborg van 100.000 euro word afgedaan als een zoethoudertje. Niemand vertrouwt nog ratings van landen en hun obligaties. Maar de rating van een bank is heilig?
Zo ver ik weet heeft Kaupthing ook een A+ rating gehad in 2008.
m.a.w. een hoge rating en zogenoemde "veiligheid" is voor mij totaal geen geldig excuus voor lage rentes (zeker als die in andere landen bij dezelfde bank met dezelfde strategie wel hoger kunnen). Het lef dat Rabobank heeft om volgende slogans op hun website te laten staan, strooit voor mij nog wat zout op de wonde:
"Ga voor een permanent hoge rente"
"Uw hoge getrouwheidspremie is maximaal en gegarandeerd voor 12 maanden."
"U krijgt jaar in jaar uit een permanent hoge basisrente."
Bij deze zijn ze dus vanaf januari nog een klant kwijt. Ik zal spreiden over moneyou (die zich nog moet bewijzen en m.i. dus zeker niet zal verlagen) en NIBC (die ik niet vertrouw... net als alle andere banken en bankiers) en keytrade (hier staat al een deel van mijn geld).
ps. nazipraktijken

Vertrouw wel op die waarborg, heb nooit ergens anders beweerd, maar als 60 plusser vind ik veiligheid wel belangrijk, mag het. Wil ook altijd over mijn geld beschikken. Mocht een bank failliet gaan denk ik niet dat je 's anderendaags over je geld kunt beschikken maar het verschillende maanden kan duren dat je het geld krijgt via dat waarborgfonds. Ben van in het begin klant bij rabobank.be, dus dat is voor mij een vertrouwd gegeven. Ben ook klant bij Keytrade, was er over tevreden maar nu blijkt dat ze mijn pensioen extra lang achter houden, vertrouw ik die bank voor geen eurocent meer.
edit: ter verduidelijking, heb minder dan 10% op spaarrekeningen staan, geld dat ik denk nodig te hebben dat jaar en een buffer voor onvoorziene uitgaven.
edit: ter verduidelijking, heb minder dan 10% op spaarrekeningen staan, geld dat ik denk nodig te hebben dat jaar en een buffer voor onvoorziene uitgaven.