Rabo Pension overzetten naar BNP met 80 euro bonus
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Rabo Pension overzetten naar BNP met 80 euro bonus
Beninho schreef:Dergelijke acties werden in het verleden door Rabobank.be zelf gedaan.
Afgelopen jaar had denk ik zelfs Belfius een actie waarbij je een bepaald bedrag kreeg als je uw pensioenfonds overbracht.
Die 80 euro verdienen ze wel terug door 3% instapkosten * 940 euro= 28,2 euro per jaar, ze krijgen dan nog een deel van de lopende kosten. En men verdient ook op je zichtrekening, want BNPPF is de enige grootbank zonder gratis zichtrekening.
Mijn zichtrekening bij BNP is inderdaad gratis (Hello4You - jongerenrekening)Jhn schreef:Betalen voor een zichtrekening![]()
![]()
![]()
Laat maar.
De 3% kosten waarover je spreek zijn vanaf 2016 ook bij Rabobank van toepassing dus daar zit geen enkel verschil met BNP.
Dus op zich is het dan wel interessant? Wat vinden jullie ervan dat ze resoluut weigeren om ergens iets op papier te zetten hieromtrent?
Ik bevind me in het scenario dat jij als voorbeeld geeft (dit jaar begonnen met sparen)AtC schreef:Lijkt me toch straf. Stel dat je dit jaar gestart bent bij Rabobank (en je dus maximaal 940 euro gestort kan hebben). Als BNP daarop een cadeau van 80 euro geeft is dit wel een heel interessante belegging.thy schreef:Gisteren bij mijn BNP adviseur te horen gekregen dat zij 80 euro storten op mijn zichtrekening als ik mijn pensioenspaarfonds van Rabo overdraag naar BNP zelf. Interessant? Denken jullie dat er er addertjes verborgen zijn onder het gras?
Dus ik vermoed (als het effectief zo zou zijn dat BNP 80 euro geeft) dat er voorwaarden aan verbonden zullen zijn (bvb. minimaal 10.000 euro reserve in het fonds of iets dergelijk).
Aan de telefoon zei mijn adviseur dat er 0, nada, geen enkele bijkomende voorwaarden aan gekoppeld zijn. BNP neemt het fonds over (dit zijn toch dezelfde fondsen bij Rabo dus zou eenvoudiger zijn) en draagt alle kosten + geeft mij 80 euro op de zichtrekening...
Ik denk dat ik inderdaad eens naar BNP Brussel ga bellen om te checken hoe het zit.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vraag gesteld via mail aan nikkel kantoor en dit antwoord gehad:
Beste
Het klopt inderdaad dat wij een premie uitkeren van 80 euro bij overdracht van uw pensioenspaarfondsen naar ons.
Om u alles duidelijk en correct toe te lichten, stel ik voor om even een afspraak te maken. Deze is uiteraard vrijblijvend!
Beste
Het klopt inderdaad dat wij een premie uitkeren van 80 euro bij overdracht van uw pensioenspaarfondsen naar ons.
Om u alles duidelijk en correct toe te lichten, stel ik voor om even een afspraak te maken. Deze is uiteraard vrijblijvend!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nikkel = lokaal
Ik vind nergens iets terug van 80 euro, is dat zeker? En van BNP Paribas moet je opletten die veranderen in tussentijd de regeltjes. Zie ook hun dochter Hello Bank. Marktleider in het omzeilen van klantencadeaus!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is per mail. Moet uiteraard naar de voorwaarden tot in detail vragen. Maar dit Is toch al meer dan de topic starter : ik heb een bevestiging op mail. Ik ga toch eens bij kantoor luisteren.
Ook ik heb telefonisch de bevestiging gekregen dat men momenteel een actie doet rond het overbrengen van pensioenspaarfondsen.
Gisteren was er een pagina beschikbaar op de website van BNP, waar de regels (2 jaar pensioensparen bij hen houden) op vermeld stonden en dat je een afspraak moest maken via een telefoonnummer of via de website (voor uw lokaal bankkantoor). Actie loopt tot 31 januari 2016.
Echter vandaag kon ik deze pagina niet meer terugvinden.
Echter vandaag kon ik deze pagina niet meer terugvinden.
[quote="Kevva"] Marktleider in het omzeilen van klantencadeaus

- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
In de voorwaarden staat duidelijk dat je voor Feb 2016 een overschrijving van 1000 euro moet gedaan zijn.Kevva schreef:
Hello Bank lanceerde ooit een actie waarbij je als nieuwe klant 25 euro kreeg en nog eens 25 euro als je minstens 25 verrichtingen uitvoerde.
Wel, van die eerste 25 euro heb ik niets gezien en van die tweede 25 euro heb ik ook nooit iets gezien.
Mijn zus en broer zijn toen ook overgestapt en ook zij hebben NOOIT iets ontvangen, er moet ergens op Spaargids ook enkele posts zijn waarbij je dit bij andere gebruikers ook terug vindt.
Nu deed Hello Bank weer zo'n actie, je kon kiezen tussen 50 euro cash of 10 Win-For-Life krasbiljetten. Rarara, ik wacht nog altijd om ze in ontvangst te nemen. Hello Bank is een (onbetrouwbare) dochter van BNP Paribas!
Je moet eens naar hun servicedesk bellen, ze rammelen gewoon hun lijstje af. Zo'n ongeïnteresseerde servicedesk heb ik nog nooit meegemaakt.
Toen ik m'n documenten ontving zaten die trouwens ook allemaal samen, documenten + bankkaart + pincode. Best dat dat niet onderschept werd!
Misschien niet aan deze voorwaarden voldaan?
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb deze ook in gedachte ... Deze week de Hello rekening al aangevraagd.Kawa schreef:Ik heb dinsdag reeds bij BNP langsgeweest, en reeds getekend. Voorwaarde is wel dat je gedurende minstens 2 jaar elk jaar minstens 320 (of 360, ben niet zeker meer) moet storten.
Ik had er nog geen rekening, dus had al online een hello-rekening aangevraagd, waarbij men 50 euro kreeg.
50+80 = 130 euro extra.
Is het normaal dat je voor deze al een pincode voor je bankkaart moet geven alvorens ze gekregen te hebben? Rare manier van werken in mijn ogen.
Eenmaal dit in orde is eens langs gaan bij BNP voor overzetting PSP. Zal alleszins minder gedoe geven indien het om verschillende PSP zou gaan.
Transferkosten van deze PSP (Rabo) naar BNP wordt vergoed als ik me niet vergis maar hoe gebeurd dit? Onderling tussen de banken of via de klant?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Is er al een vergelijkingsoverzicht in de pers verschenen van de verschillende pensioenspaarfondsen voor 2015?
Kwestie van eens te bekijken welk fonds goed beheerd wordt.
Ben nog niet zeker of ik naar BNP overstap.
Kwestie van eens te bekijken welk fonds goed beheerd wordt.
Ben nog niet zeker of ik naar BNP overstap.