Rabo Pension overzetten naar BNP met 80 euro bonus
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Rabo Pension overzetten naar BNP met 80 euro bonus
Omdat de meeste wellicht geen rekening hebben bij Axa maar wel 'iets' bij bnp.
De structuur van Rabo is wel transparanter en overzichtelijker. Jammer dat ze nier meer de topaankoop zijn van jaren geleden.
Ge
De structuur van Rabo is wel transparanter en overzichtelijker. Jammer dat ze nier meer de topaankoop zijn van jaren geleden.
Ge
Axa heeft een onzekere toekomst in Belgie juist zoals Rabo en Deutche... onvoorspelbaar.
Ze zeggen wel dat wat er in Nederland en Duitsland geen impact heeft op hun operaties in belgie, maar daar geloof ik echt geen jota van
Ze zeggen wel dat wat er in Nederland en Duitsland geen impact heeft op hun operaties in belgie, maar daar geloof ik echt geen jota van
Op 4 januari werd mijn pensioenspaarfonds overgenomen van Rabobank.be naar BNP Paribas, het gaat hierbij om de balanced-versie. We zijn intussen 14 januari (dus 10 dagen verder) en nog steeds werd de transfer niet uitgevoerd. Is er iemand die enig idee heeft hoelang dit kan duren? Zou ik nu al mailen naar mijn bank om te vragen wat de status is?
Bovendien stortte ik zondag 10 januari ook een bedrag naar mijn pensioenspaarrekening. Dat bedrag staat wel vermeld als 'gestort' maar daar werden geen deelbewijzen mee aangekocht. Ook dit sleept al 4 dagen aan.
Mijn pensioenspaarfonds bevat 0,00 deelbewijzen.
Bovendien stortte ik zondag 10 januari ook een bedrag naar mijn pensioenspaarrekening. Dat bedrag staat wel vermeld als 'gestort' maar daar werden geen deelbewijzen mee aangekocht. Ook dit sleept al 4 dagen aan.
Mijn pensioenspaarfonds bevat 0,00 deelbewijzen.
Mijn aanvraag is al gedaan sinds de laatste week van 2015. Nog steeds geen beweging te zien. Ik had gisteren hiervoor nog eens navraag gedaan en men ging het eens bekijken. Waarschijnlijk hebben ze nog last van de voorbije treinstakingen?
Of het moet zijn dat Rabobank traag is? Dat zou dan de eerste keer zijn
Mijn storting voor 2016 op het fonds is wel 2 dagen nadien zichtbaar geworden.

Mijn storting voor 2016 op het fonds is wel 2 dagen nadien zichtbaar geworden.
Ik deed mijn aanvraag op vrijdag 11 dec 15 in de late namiddag in mijn lokaal BNP-kantoor; deze zou dan op maandag 14/12/15 normaal verzonden worden ... Tot op heden ook nog steeds niets zichtbaar op mijn PSP-rekening... Omdat ik hier ergens gelezen had dat iemand zijn PSP-overzet op juist 2 weken afgerond werd in december, belde ik gisteren naar mijn lokaal BNP-kantoor om eens te horen of dit na ruim een maand normaal was dat mijn PSP-overzet nog altijd niet geregeld was en ik eergisteren nog altijd mijn PSP in Rabo-bankieren zag staan. De bediende van BNP heeft hierop haar oor eens te luisteren gelegd met BNP Brussel en even later belde deze me terug dat ze blijkbaar in Brussel alel aanvragen tot overzetten PSP van in december hadden gebundeld en pas de eerste werkdagen van 2016 hadden overgemaakt... Hun uitleg hiervan was dat men in Brussel gewacht had tot het volledig fiscaal jaar gedaan was... Dat was de uitleg die ik te horen kreeg. De komende week zou echter alles moeten in orde komen, heeft men mij beloofd...
Is de duur van aankoop van deelbewijzen van het PSP-fonds dezelfde als bij Rabo: vandaag voor 14:00 uur gestort, gebeurt de aankoop morgen aan de koers van vandaag en is het overmorgen zichtbaar op mijn PSP-rekening?fid509 schreef:Mijn storting voor 2016 op het fonds is wel 2 dagen nadien zichtbaar geworden.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Idd '.. Hier alzo begin december aanvraag gedaan en tot vorige week nog niets gezien van gedane transfer.
In principe zou nieuwe aankoop van deelbewijzen de volgende dag moeten uitgevoerd zijn,ze zouden alleszins niet trager zijn dan Rabo op dat gebied.
In principe zou nieuwe aankoop van deelbewijzen de volgende dag moeten uitgevoerd zijn,ze zouden alleszins niet trager zijn dan Rabo op dat gebied.
Hopelijk blijven de deelbewijzen hetzelfde, anders hebben we een groot probleem.
Het laatste nieuws was dat de actie een groot succes was en dat daardoor de verwerking nogal wat achterstand heeft opgelopen. Er is zelfs sprake dat het waarschijnlijk nog wel enkele weken zal duren voor de overdracht klaar is.
Hmm de kans lijkt me groot dat de deelbewijzen sterk in waarde verminderd zijn in tussentijd....
Misschien dubbel profijt? Verkocht op 31/12, nieuwe aankoop op bv. 18/01.
Misschien dubbel profijt? Verkocht op 31/12, nieuwe aankoop op bv. 18/01.
Mijn overdracht is verricht eerste week december 2015 en tot nu toe ook nog niets overgedragen op mijn BNP pensioenspaarrekening.
Wilde volgende week eens contact opnemen met mijn bankkantoor.
Ik heb geïnformeerd bij BNP Paribas en de vertraging zou bij Rabobank.be liggen. Natuurlijk wel gemakkelijk van BNP om de paraplu open te trekken. Maar goed, ze beloven dat alles ten laatste in de tweede week van februari bij iedereen in orde zal zijn.
De overdracht is eindelijk gebeurd op 18 januari.Dus een goeie 6 weken.waterboy schreef:Mijn overdracht is verricht eerste week december 2015 en tot nu toe ook nog niets overgedragen op mijn BNP pensioenspaarrekening.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb deze week ook mijn €25 van Hello Bank ontvangen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Vorige week toch al de 25 euro van Hello bank ontvangen. Dat is toch al goed nieuwsKevva schreef:Naar je actiebonus mag je fluiten, mocht ik ook doen! Ze zullen vluchtig zeggen dat je er geen recht op hebt en dat ze ook meer gewoon de booschapper zijn en proberen je daarna af te wimpelen met het excuus 'hebt u verder nog vragen meneer ...'. Ik had het ookfid509 schreef:Je moet ook kijken naar het jaarlijkse rendement van een pensioenspaarfonds en dan is dat van BNPPFortis zeker geen slechte(re) keuze dan de anderen.
Ik hoop maar dat mijn aanvraag bij Hello bank goed is aangekomen. Tijdens het online invullen koos ik dus voor de 25 euro, maar tijdens stap 2 koos ik voor het koppelen aan mijn bestaande fortis rekeningen. Er kwam dan de melding om te bellen naar hun contactcenter voor verdere assistentie. Tijdens het gesprek dat daarop volgde werden mijn rekeningen naar een Hello account getransformeerd, maar ik heb tot 3 maal toe gevraagd hoe det dan zat met die actie. Blijkbaar wist de operator niet wat er dan moest gebeuren en men ging het navragen en mij terug opbelen. 2 dagen later, nog steeds geen nieuwsVoor een online bank laten ze daar wel steken vallen. Alles zou toch "online" moeten kunnen worden afgehandeld? Nu als ik volgende week nog steeds geen nieuws heb, bel ik hen wel even terug via de ouderwetse telefoon

Nu nog de overdracht van het PSP afwachten. Dit is al 4 weken geleden geregeld maar dat zou nog even kunnen duren volgens de laatste berichten.
Vorige week toch al de 25 euro van Hello bank ontvangen. Dat is toch al goed nieuws
Nu nog de overdracht van het PSP afwachten. Dit is al 4 weken geleden geregeld maar dat zou nog even kunnen duren volgens de laatste berichten.[/quote][/quote]
Zelfde ervaring: duurt al weken. Uitleg van BNP: Rabo is zeer traag en werkt niet mee.

Nu nog de overdracht van het PSP afwachten. Dit is al 4 weken geleden geregeld maar dat zou nog even kunnen duren volgens de laatste berichten.[/quote][/quote]
Zelfde ervaring: duurt al weken. Uitleg van BNP: Rabo is zeer traag en werkt niet mee.