Rabo Plus Account: de nieuwe spaarrekening!
Re: Rabo Plus Account: de nieuwe spaarrekening!
OK Rabobank, dat argument kan ik nog wel aannemen, maar als jullie dan toch zo een tegenstander zijn van die wettelijk verplichte getrouwheidspremie en ook voor transparantie staan, waarom bieden jullie dan niet zo een niet-gereglementeerde spaarrekening aan met RV ?Rabobank.be schreef:Een interessant voorstel PKey. Jammer genoeg is het zo dat een gereglementeerde spaarrekening aan heel wat wettelijke voorwaarden moet voldoen (als je dat niet doet, is ze, zoals de naam zegt, niet meer gereglementeerd en vervalt de vrijstelling van roerende voorheffing) Een van die voorwaarden beschrijft hoe je moet omgaan met getrouwheidspremie en deze is ergs strikt gedefinieerd. Wat u dus voorstelt is binnen de bepalingen van een gereglemnteerde spaarrekening niet mogelijk.PKey schreef: En hierna mijn voorstel :
Om te vermijden dat klanten dit zouden "moeten" doen om verlies te vermijden van de al opgebouwde getrouwheidspremie, zou ik het veel beter vinden dat die al verworven getrouwheidspremie op de ene soort spaarrekening (vb. Rabobank Spaarrekening) als teken van goede trouw behouden blijft als de klant overschakelt naar een andere spaarekening BINNEN dezelfde bank (vb. Rabobank Plus Account). Want die klant blijft zijn bank dan toch GETROUW en verdient het niet die opgebouwde premie te verliezen !
Ik weet ook wel dat Rabobank al een mooie "commerciële geste" doet om de valutadatum van 3/1/2011 op 1/1/2011 te zetten voor geld dat tussen die 2 rekeningen wordt overgezet, maar ik denk dat mijn voorstel hen enorm veel meer geloofwaardigheid (en klanten) zou opbrengen..
Graag wil ik eraan toevoegn dat Rabobank.be steeds een tegenstander is geweest van deze wettelijk verplichte getrouwheidspremie omdat dit de zaken zeer complex en weinig transparant maakt.
Van het moment dat zo een type spaarrekening netto meer opbrengt dan een gereglementerde spaarrekening zonder RV, zullen de meeste (Spaargids)klanten wel opteren voor dat type rekening of zijn er nog andere "nadelen" ?
Dat zou Rabobank toch minstens 15% extra intrest kosten die helemaal naar vadertje staat zou gaan. Mochten ze die speelruimte hebben kunnen ze toch beter de basisintrest van de gereglementeerde spaarrekeningen met 15% of meer verhogen. Maar Rabobank staat nu al aan de top bij de spaarrekeningen, denk dat die speelruimte er niet is.
Maar ik kan in ieder geval bevestigen dat Rabobank voeger0.00001 % (of zoiets) getrouwheidspremie toepaste met een maximale basisrente dus maar met de nieuwe wetgeving kan dat niet meer.
Maar ik kan in ieder geval bevestigen dat Rabobank voeger0.00001 % (of zoiets) getrouwheidspremie toepaste met een maximale basisrente dus maar met de nieuwe wetgeving kan dat niet meer.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Zoals Peet ook al stelde houdt dat in dat we 15% meer moeten kunnen geven (eigenlijk zelf nog wat extra want de 15% gaat af van de hogere rente maar dat wordt technisch) om aan de klant een identiek resultaat te bieden. Jammer genoeg is deze ruimte er helemaal niet en mocht ze er zijn lijk het ons inderdaad aangewezen om de verhoging te doen op de gereglementeerde zodat, in lijn met onze transparantiegarantie, iedereen hiervan kan genieten.PKey schreef: OK Rabobank, dat argument kan ik nog wel aannemen, maar als jullie dan toch zo een tegenstander zijn van die wettelijk verplichte getrouwheidspremie en ook voor transparantie staan, waarom bieden jullie dan niet zo een niet-gereglementeerde spaarrekening aan met RV ?
Van het moment dat zo een type spaarrekening netto meer opbrengt dan een gereglementerde spaarrekening zonder RV, zullen de meeste (Spaargids)klanten wel opteren voor dat type rekening of zijn er nog andere "nadelen" ?
Die ruimte is ook helemaal niet nodig. Volgens mij is er een markt voor een niet-gereglementeerde spaarrekening die minder opbrengt dan de gewone spaarrekening:Rabobank.be schreef:Jammer genoeg is deze ruimte er helemaal niet en mocht ze er zijn lijk het ons inderdaad aangewezen om de verhoging te doen op de gereglementeerde zodat, in lijn met onze transparantiegarantie, iedereen hiervan kan genieten.
1,80% + 0,40% = 2,2% basisintrest, 0% premie => 1,87% netto ( > 1,80%)
In ieder geval ben ik opnieuw een tevreden klant. heb enkele dagen geleden een Rabo Plus account geopend. Vandaag kwam er geld vrij van een termijnrekening bij credit europe. Morgen kan ik het overschrijven naar Rabo Plus
(en ik ga het minstens één jaar laten staan natuurlijk
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Het doet ons in ieder geval plezier om dit te lezen.Roeland schreef: In ieder geval ben ik opnieuw een tevreden klant. heb enkele dagen geleden een Rabo Plus account geopend. Vandaag kwam er geld vrij van een termijnrekening bij credit europe. Morgen kan ik het overschrijven naar Rabo Plus![]()
(en ik ga het minstens één jaar laten staan natuurlijk)
Tis een kwestie van opportuniteiten en zekerheid:Rabobank.be schreef:Het doet ons in ieder geval plezier om dit te lezen.Roeland schreef: In ieder geval ben ik opnieuw een tevreden klant. heb enkele dagen geleden een Rabo Plus account geopend. Vandaag kwam er geld vrij van een termijnrekening bij credit europe. Morgen kan ik het overschrijven naar Rabo Plus![]()
(en ik ga het minstens één jaar laten staan natuurlijk)
2 jaar geleden een termijnrekening. Sindsdien geen echt grote bedragen bijeen gespaard. Ik heb dus de 2 slechte jaren voor het spaarvermogen kunnen overbruggen
Ik kan niet beleggen op lange termijn (binnen anderhalf jaar studeer ik normaal gezien af) en de rente op termijnrekeningen staat laag. Rabobank heeft altijd al een redelijk hoge intrest gegeven. En met de nieuwe (ook door mij vervloekte) wetgeving, ben ik bij de plus-account zeker van 1,5% voor één jaar.
Daarbij komt het feit dat Rabobank meestal wat "na-ijlt" met de rente (als de andere banken zakken, blijft Rabobank nog een tijdje op een iets hoger niveau). Dus zelfs als de inflatie zakt, gok ik erop dat Rabo die basisintrest toch nog een tijdje boven de 0,8% zal houden. Als de inflatie zou versnellen, dan zal Rabo de rente op 1% laten, en (eventueel...) verhogen, maar dan wel iets later dan de andere banken.
Ik zie deze rekening dus als een zeer defensieve belegging.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Kan je geld rechtstreeks overstorten van de Rabo Spaarrekening naar de Rabo Plus Account.
Of moet dit eerst via de zichtrekening?
Ik heb namelijk een rechtstreeks order ondertekend en dit is niet uitgevoerd...
Is dit normaal?
Is dit normaal?
Ik heb ook overgeschreven van spaarrekening naar Plus Account.Brugse Leeuw schreef:Kan je geld rechtstreeks overstorten van de Rabo Spaarrekening naar de Rabo Plus Account.
Is dit normaal?
Ik denk dat dit kan
Heb hier ook rechtstreeks overgeschreven van de gewone naar de plus spaarrekening en geen enkel probleem, was direct uitgevoerd.
Bij een overschrijving van een spaarrekening moet volgens de wetgever de "titulariteit" hetezelfde zijn : dan mag het wel.Brugse Leeuw schreef:Kan je geld rechtstreeks overstorten van de Rabo Spaarrekening naar de Rabo Plus Account.
Is dit normaal?
Ingevel de ontvangende rekening op een anderen naam staat dan mag het niet - anders voldoet de "vertrekkende" spaarrekening niet aan de voorwaarden om als "gereglementeerde spaarrekening" door de wetgever beschouwd de worden ( ivm vrijstelling rv ).
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Dat kan perfect, er moet blijkbaar ergens iets misgelopen zijn bij het valideren van deze overschrijving.Brugse Leeuw schreef:Kan je geld rechtstreeks overstorten van de Rabo Spaarrekening naar de Rabo Plus Account.
Is dit normaal?
Mag je bij het rechtstreeks storten van de Rabo Spaarrekening (valuta 3/1/2011) naar de Rabo Plus ook rekening houden met de intresten die je zal ontvangen op 1/1/2011 (via de calculator). M.a.w. een groter bedrag overschrijven dan er momenteel op staat.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Dat kan. De intresten staan immers al op de rekening als de overboeking moet worden uitgevoerd.Bartd schreef:Mag je bij het rechtstreeks storten van de Rabo Spaarrekening (valuta 3/1/2011) naar de Rabo Plus ook rekening houden met de intresten die je zal ontvangen op 1/1/2011 (via de calculator). M.a.w. een groter bedrag overschrijven dan er momenteel op staat.
Ik zou evenwel voor de zekerheid het saldo afzonderlijk van de intresten (in 2 aparte memo-overschrijvingen) overboeken.
Quote rabobank.be site
Speciaal om deze moeilijkheid te omzeilen zal Rabobank.be ervoor zorgen dat alle overboekingen van de Rabo Spaarrekening naar de Rabo Plus Account die worden uitgevoerd tijdens het eerste weekend van januari, worden gecorrigeerd naar valutadatum 1 januari zodat de getrouwheidspremie nog in hetzelfde jaar zal worden uitbetaald.
Heb op 1 januari bedrag van rabo spaarrekening naar rabo plus account overgeschreven... maar bij valutadatum staat nog steeds 03/01 :-(
Panikeer ik te vroeg of heb ik reden tot klagen ?
Speciaal om deze moeilijkheid te omzeilen zal Rabobank.be ervoor zorgen dat alle overboekingen van de Rabo Spaarrekening naar de Rabo Plus Account die worden uitgevoerd tijdens het eerste weekend van januari, worden gecorrigeerd naar valutadatum 1 januari zodat de getrouwheidspremie nog in hetzelfde jaar zal worden uitbetaald.
Heb op 1 januari bedrag van rabo spaarrekening naar rabo plus account overgeschreven... maar bij valutadatum staat nog steeds 03/01 :-(
ff gebeld naar Rabo.be: ... worden achteraf (= binnen enkele dagen) manueel gecorrigeerd naar valutadatum 01/01/11Francesco schreef:Quote rabobank.be site