Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan Rabobank.be
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Rabo Plus Account: de nieuwe spaarrekening!

Rabobank.be geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
101 berichten
  • Pagina 6 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende
landethk
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer landethk
Verstuur privébericht

Re: Rabo Plus Account: de nieuwe spaarrekening!

• Citeer

Bericht door landethk » 17 januari 2011, 21:04

Nog een klein vraagje: gaat men de volgende nieuwjaar en de jaren daarop eveneens onder dezelfde omstandigheden (corrigeren van de valutadatum naar 01/01, zodat onmiddellijk geen getrouwheidspremie verloren gaat) gelden kunnen overzetten van de gewone Rabo-spaarrekening naar de Rabo Plus Account? Ik vraag dit omdat ik maandelijks een bedrag spaar en dit stort op mijn Rabo-spaarrekening (omwille van de hogere basisintrest), doch aan het einde van het jaar zou ik het jaarlijks gespaard bedrag dan in zijn totaliteit telkens willen overzetten op mijn Rabo Plus Account...

Peet
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door Peet » 18 januari 2011, 03:01

Snap eigenlijk niet goed waarom iedereen op die laatste dag van het jaar wil wachten, zeker niet als je maandelijks spaart, dan maakt het weinig, eigenlijk niets uit voor de getrouwheidspremie op de gewone spaarrekening. Zelf doe ik die overboeking nog voor de feestdagen, tussen 15 en 20 december. Zo ben ik zeker dat ik de hoge getrouwheidspremie op het einde van volgend jaar kan innen zonder risico om gans de premie te mislopen of een jaar te moeten wachten op dezelfde premie, tenzij je de rekening voortijdig afsluit.

Het gaat hier uiteindelijk maar over intresten op getrouwheidsintresten die je gedurende max één jaar zou kunnen verliezen. Voor een jaarlijks gespaard bedrag van 10.000 euro zou dat dus gaan over max minder dan 3 euro.

Maarten
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maarten » 19 januari 2011, 00:38

Peet schreef:Snap eigenlijk niet goed waarom iedereen op die laatste dag van het jaar wil wachten, zeker niet als je maandelijks spaart, dan maakt het weinig, eigenlijk niets uit voor de getrouwheidspremie op de gewone spaarrekening. Zelf doe ik die overboeking nog voor de feestdagen, tussen 15 en 20 december. Zo ben ik zeker dat ik de hoge getrouwheidspremie op het einde van volgend jaar kan innen zonder risico om gans de premie te mislopen of een jaar te moeten wachten op dezelfde premie, tenzij je de rekening voortijdig afsluit.
Inderdaad! Als je inderdaad maandelijks je geld overschrijft kan je perfect je geld naar een andere rekening overschrijven midden/eind december. Ik zie geen enkele zinnige reden om te wachten op 1 januari.

Ik schrijf vooral rond midden december mijn geld over. Als je het helemaal op het einde van het jaar doet (30- 31 december) en je wilt het jaar daarna terug van rekening veranderen, zit je immers in de problemen.

Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Rabobank.be » 19 januari 2011, 11:05

landethk schreef:Nog een klein vraagje: gaat men de volgende nieuwjaar en de jaren daarop eveneens onder dezelfde omstandigheden (corrigeren van de valutadatum naar 01/01, zodat onmiddellijk geen getrouwheidspremie verloren gaat) gelden kunnen overzetten van de gewone Rabo-spaarrekening naar de Rabo Plus Account? Ik vraag dit omdat ik maandelijks een bedrag spaar en dit stort op mijn Rabo-spaarrekening (omwille van de hogere basisintrest), doch aan het einde van het jaar zou ik het jaarlijks gespaard bedrag dan in zijn totaliteit telkens willen overzetten op mijn Rabo Plus Account...
Het is nog een beetje te vroeg om nu al te kunnen bevestigen hoe we volgend jaar zullen proberen tegemoet te komen aan de wensen van onze klanten. Vast staat in elk geval dat dit grondig geëvalueerd zal worden.
Peet en Maarten hun advies is in elk geval zeer terecht: als het voor u toch niet uitmaakt wanneer u de bedragen juist overboekt (omwille van het feit dat uw maandelijkse stortingen toch geen volledig jaar op de gewone Rabo Spaarrekening zullen blijven staan) dan is overboeken eind december aan te raden. Eigenlijk geldt zelfs dat hoe eerder u overboekt hoe beter. Uw maandelijkse stortingen op de gewone spaarrekening beginnen immers vanaf de stortingsdatum ook getrouwheidspremie op te leveren die u verliest als de bedragen geen gans jaar blijven staan. Hoe sneller u overboekt hoe minder getrouwheidspremie u verliest op de gewone spaarrekening en hoe sneller uw geld meer rente op de Plus Account begint op te leveren.
We raden zelfs aan om geld, waarvan u zeker bent dat het 12 maanden op de rekening zal blijven staan, meteen rechtstreeks op de Rabo Plus Account te storten. Het nadeel dat u ondervindt door de vertraagde uitbetaling van de getrouwheidspremie is immers veel minder dan de voordelen die u heeft op de Plus Account in vergelijking met de spaarrekening.

landethk
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer landethk
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door landethk » 19 januari 2011, 20:24

Rabo, Peet, Maarten,

Bij nader toezien is dit inderdaad zo. Al spaar ik nog tijdens het jaar maandelijks op de gewone Rabo Spaarrekening, dan loont het inderdaad niet om te wachten tot 1 januari om de gelden over te zetten en kan ik dit best al doen in de tweede helft van december.
Bedankt alvast voor jullie reactie.

de stucker001
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer de stucker001
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door de stucker001 » 9 februari 2011, 20:47

Beste Rabobank,
waarom doet iedere bank zo ingewikkeld? (Ja jullie ook.)

Ik heb een spaarrekening waar ik 3 à 4 keer in een jaar naar kijk en ook af en toe iets op stort. Dus als ik meer interest wil dien ik mij terug een andere spaarrekening te open alles over te hevelen enz enz.

Terwijl mijn inziens jullie iets gemakkelijk kunnen toepassen namelijk: als er van een spaarrekening geen geld afgaat ken dan onmiddellijk een grotere interest toe.
Ik zal gelukkig zijn en vele anderen met mij. Ik moet geen rekening open voor mezelf mijn vrouw en mijn kinderen want ik zit minder lang achter de pc, verbruik minder electriciteit enz.

Of kost een programmeur zoveel of verliezen jullie anders geld (overboekingen maw verlies van geld voor de klant, winst voor de bank?) Of zit er een andere reden achter?

dank bij voorbaat,
de stucker001

zwarte zwaan
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer zwarte zwaan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zwarte zwaan » 9 februari 2011, 23:08

de stucker001 schreef:Beste Rabobank,

Ik heb een spaarrekening waar ik 3 à 4 keer in een jaar naar kijk en ook af en toe iets op stort. Dus als ik meer interest wil dien ik mij terug een andere spaarrekening te open alles over te hevelen enz enz.

Terwijl mijn inziens jullie iets gemakkelijk kunnen toepassen namelijk: als er van een spaarrekening geen geld afgaat ken dan onmiddellijk een grotere interest toe.
Ik zal gelukkig zijn en vele anderen met mij. Ik moet geen rekening open voor mezelf mijn vrouw en mijn kinderen want ik zit minder lang achter de pc, verbruik minder electriciteit enz.

Of kost een programmeur zoveel of verliezen jullie anders geld (overboekingen maw verlies van geld voor de klant, winst voor de bank?) Of zit er een andere reden achter?

dank bij voorbaat,
de stucker001
We hebben zo stilaan de indruk dat we naar een maatschappij gaan waar de mensen voortdurend verplicht worden alles gezien en gehoord te hebben als grote spelers als banken, telecombedrijven, energieleveranciers, ..... om de haverklap de spelregels eenzijdig gaan veranderen, nieuwe producten lanceren en oude laten uitdoven, mensen dwingen in systemen en producten die ze eigenlijk niet willen (vb. heel veel mensen hebben geen behoefte aan digitale televisie, maar langs allerlei omwegen gaan telecombedrijven deze mensen daartoe nog verplichten), de vraag naar goede oude producten ontmoedigen,..... enz. Ze spelen werkelijk met de mensen hun voeten door producten moeilijk en ontransparant te maken, clausules in te lassen die mensen kunnen pakken op hun vergetelheid, doen beroep op laksheid, onverschilligheid,..... Kortom, het zijn allemaal wolven in schapenvacht die hun producten o zo mooi kunnen voorstellen, maar eenmaal het geld binnen doen ze zowat alles wat ze willen. Mensen moeten vandaag met twee uit werken gaan om alle eindjes aan elkaar te knopen, moeten na hun uren nog allerlei bijkomende taken invullen en zouden dan nog om de haverklap elk product en contract moeten controleren om te zien of ze ondertussen niet uitgemolken worden. Dat deze grote spelers nooit geen deontologische code moeten onderschrijven begrijpen wij niet en dat geen enkele consumentenorganisatie of politieker erin slaagt of zelfs aan denkt hen hier en daar eens halt toe te roepen, dat is nog het ergste.
Dit is geen reactie aleen tegen de nieuwe spaarrekening van Rabobank, maar het feit dat ook zij meedoen met deze nieuwe rekeningen die vele banken lanceren en waarbij men dan weer e kans ziet de gewone spaarrekening minder de moeten opwaarderen, geeft toch aan dat alleen geldgewin de drijfveer is.

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nightwolf » 10 februari 2011, 08:12

de stucker001 schreef:Terwijl mijn inziens jullie iets gemakkelijk kunnen toepassen namelijk: als er van een spaarrekening geen geld afgaat ken dan onmiddellijk een grotere interest toe.
euhm, denk je nu echt dat de bank erop gericht is om in het voordeel van de klant te werken en deze te voorzien van zoveel mogelijk intrest? Ik wou ook dat het zo was, maar natuurlijk is het omgekeerd en wil elke bank zelf zoveel mogelijk winst maken op de kap van de spaarder... ::)

Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Rabobank.be » 10 februari 2011, 09:35

dank bij voorbaat,
de stucker001
Wij zijn het volledig eens met de opmerking dat de spaarrekeningen de laatste jaren een pak complexer zijn geworden. Jammer genoeg is dit echter geen keuze van ons. In België bestaat er een wetgeving rond gereglementeerde spaarrekeningen. Enkel en alleen als je aan deze strikte wetgeving voldoet kan je een gereglementeerde spaarrekening aanbieden die voldoet aan de voorwaarden om van een vrijstelling van roerende voorheffing te kunnen genieten. Deze wetgeving werd grondig aangepast op 1 april 2009 en deze aanpassing heeft aanleiding gegeven tot de huidige marktsituatie.

Het staat elke bank vrij om niet-gereglementeerde spaarrekeningen te lanceren maar dat zou inhouden dat je, om hetzelfde netto rendement te halen een 15% hogere rente zou moeten bieden wat in het huidige renteklimaat uiteraard onmogelijk is.

Door die toegenomen complexiteit hebben wij ook lang gewacht met het lanceren van onze plus-account. Meer zelf, wij hebben eerst de vraag gesteld aan onze klanten en aan de bezoekers van Spaargids.be en uit die gegevens bleek dat een meerderheid voorstander was van het lanceren van een dergelijke rekening. Wij kregen ook heel wat vragen in ons contactcenter van klanten die een dergelijke rekening hadden gezien bij de concurrentie en bij ons ook van deze service konden genieten.

Los van dat alles hebben wij het nooit onder stoelen of banken gestoken dat wij geen fan zijn van de huidige wetgeving en dat wij voorstander zijn van een basisrente zonder verplichte premies.

de stucker001
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer de stucker001
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door de stucker001 » 9 april 2011, 18:04

Rabobank.be schreef:

dank bij voorbaat,
de stucker001
Wij zijn het volledig eens met de opmerking dat de spaarrekeningen de laatste jaren een pak complexer zijn geworden. Jammer genoeg is dit echter geen keuze van ons. In België bestaat er een wetgeving rond gereglementeerde spaarrekeningen. Enkel en alleen als je aan deze strikte wetgeving voldoet kan je een gereglementeerde spaarrekening aanbieden die voldoet aan de voorwaarden om van een vrijstelling van roerende voorheffing te kunnen genieten. Deze wetgeving werd grondig aangepast op 1 april 2009 en deze aanpassing heeft aanleiding gegeven tot de huidige marktsituatie.

Het staat elke bank vrij om niet-gereglementeerde spaarrekeningen te lanceren maar dat zou inhouden dat je, om hetzelfde netto rendement te halen een 15% hogere rente zou moeten bieden wat in het huidige renteklimaat uiteraard onmogelijk is.

Door die toegenomen complexiteit hebben wij ook lang gewacht met het lanceren van onze plus-account. Meer zelf, wij hebben eerst de vraag gesteld aan onze klanten en aan de bezoekers van Spaargids.be en uit die gegevens bleek dat een meerderheid voorstander was van het lanceren van een dergelijke rekening. Wij kregen ook heel wat vragen in ons contactcenter van klanten die een dergelijke rekening hadden gezien bij de concurrentie en bij ons ook van deze service konden genieten.

Los van dat alles hebben wij het nooit onder stoelen of banken gestoken dat wij geen fan zijn van de huidige wetgeving en dat wij voorstander zijn van een basisrente zonder verplichte premies.
Ok beste Rabobank,
bedankt vor jullie reactie maar dat is niet echt een anword op mijn vraag.
nl. op een gewone spaarrekening van zodra je een hoger bedrag hebt staan een hoger percentage toekennen?
wat de mogelijkheid bestaat dat de rente binnenkort stijgt en jullie terug afkomen met een andere formule. Dan die je terug alles over te hevelen en zit dan al met een derde spaarrekening.
dank u

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 9 april 2011, 19:53

Beste de stucker001, de reactie van Rabobank is wel een antwoord op je vraag. In het kort komt het erop neer dat ze geen spaarrekening met hoge basisinterest kunnen aanbieden omdat ze gebonden zijn door de Belgische wetgeving en het huidige renteklimaat.

Uit je twee berichten hierboven krijg ik verder de indruk dat je het ongelooflijk moeilijk hebt met het beheer van meerdere spaarrekeningen en overschrijvingen van de ene rekening naar de andere. Wat is gemakkelijker en plezieriger dan de keuze hebben tussen meerdere spaarformules? En je regelt alles vanuit je comfortabele bureaustoel thuis.
zwarte zwaan schreef:Dit is geen reactie alleen tegen de nieuwe spaarrekening van Rabobank. Maar het feit dat ook zij meedoen met deze nieuwe rekeningen die vele banken lanceren en waarbij men dan weer de kans ziet de gewone spaarrekening minder te moeten opwaarderen, geeft toch aan dat alleen geldgewin de drijfveer is.
Ik ben al van in het begin klant bij Rabobank.be en wil erop wijzen dat Rabobank altijd de hoogst mogelijke basisrente heeft toegekend, rekening houdende met de spaarwetgeving en het renteklimaat. De eerste jaren hebben ze zelfs 4 % gegeven. Waren de financiële crisis en de nieuwe spaarreglementering er niet tussen gekomen dan zouden ze nu waarschijnlijk nog altijd zoveel hebben gegeven. Het is dus niet eerlijk te beweren dat ze alles doen om zo weinig mogelijk interest te moeten uitkeren.

zwarte zwaan
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer zwarte zwaan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zwarte zwaan » 9 april 2011, 22:24

Yaris schreef:Beste de stucker001, de reactie van Rabobank is wel een antwoord op je vraag. In het kort komt het erop neer dat ze geen spaarrekening met hoge basisinterest kunnen aanbieden omdat ze gebonden zijn door de Belgische wetgeving en het huidige renteklimaat.

Uit je twee berichten hierboven krijg ik verder de indruk dat je het ongelooflijk moeilijk hebt met het beheer van meerdere spaarrekeningen en overschrijvingen van de ene rekening naar de andere. Wat is gemakkelijker en plezieriger dan de keuze hebben tussen meerdere spaarformules? En je regelt alles vanuit je comfortabele bureaustoel thuis.
zwarte zwaan schreef:Dit is geen reactie alleen tegen de nieuwe spaarrekening van Rabobank. Maar het feit dat ook zij meedoen met deze nieuwe rekeningen die vele banken lanceren en waarbij men dan weer de kans ziet de gewone spaarrekening minder te moeten opwaarderen, geeft toch aan dat alleen geldgewin de drijfveer is.
Ik ben al van in het begin klant bij Rabobank.be en wil erop wijzen dat Rabobank altijd de hoogst mogelijke basisrente heeft toegekend, rekening houdende met de spaarwetgeving en het renteklimaat. De eerste jaren hebben ze zelfs 4 % gegeven. Waren de financiële crisis en de nieuwe spaarreglementering er niet tussen gekomen dan zouden ze nu waarschijnlijk nog altijd zoveel hebben gegeven. Het is dus niet eerlijk te beweren dat ze alles doen om zo weinig mogelijk interest te moeten uitkeren.
Natuurlijk zouden banken dit kunnen, nl. als van een spaarrekening een jaar lang geen geld afgaat, deze dan een hogere intrest uitbetalen alsof het een Rabo Plus Account spaarrekening ware.
Niet akkoord met wat Yaris schrijft, banken maken het de klant wel met opzet moeilijk en rekenen voor vele producten op vergetelheid, onachtzaamheid, onwetendheid, enz... Geldgewin is hier wèl de drijfveer. Zich wegsteken achter de Belgische wetgeving zoals vele banken nu doen is al even vals als zeggen dat zij een concurrentienadeel zouden hebben t.o.v. andere banken als zij dit nu wel zouden doen. Heb je al ooit banken de koppen weten samensteken om het voor de cliënt wel beter te maken? Moesten banken meer normbesef hebben en er echt op uit zijn het de cliënten gemakkelijker te maken, ze zouden (ev. samen) gaan lobbyen bij de politiek om slechte maatregelen of wetten ongedaan te maken of te veranderen. Moet toch niet moelijk zijn, ze hebben allemaal toch vertegenwooordigers genoeg in de politiek !

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 9 april 2011, 23:02

zwarte zwaan schreef:Natuurlijk zouden banken dit kunnen, nl. als van een spaarrekening een jaar lang geen geld afgaat, deze dan een hogere intrest uitbetalen.
Dat is dus de getrouwheidspremie wat je daar beschrijft. ;D

Maarten
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maarten » 9 april 2011, 23:34

zwarte zwaan schreef:
Yaris schreef:Beste de stucker001, de reactie van Rabobank is wel een antwoord op je vraag. In het kort komt het erop neer dat ze geen spaarrekening met hoge basisinterest kunnen aanbieden omdat ze gebonden zijn door de Belgische wetgeving en het huidige renteklimaat.

Natuurlijk zouden banken dit kunnen, nl. als van een spaarrekening een jaar lang geen geld afgaat, deze dan een hogere intrest uitbetalen alsof het een Rabo Plus Account spaarrekening ware.
Niet akkoord met wat Yaris schrijft, banken maken het de klant wel met opzet moeilijk en rekenen voor vele producten op vergetelheid, onachtzaamheid, onwetendheid, enz... Geldgewin is hier wèl de drijfveer. Zich wegsteken achter de Belgische wetgeving zoals vele banken nu doen is al even vals als zeggen dat zij een concurrentienadeel zouden hebben t.o.v. andere banken als zij dit nu wel zouden doen. Heb je al ooit banken de koppen weten samensteken om het voor de cliënt wel beter te maken? Moesten banken meer normbesef hebben en er echt op uit zijn het de cliënten gemakkelijker te maken, ze zouden (ev. samen) gaan lobbyen bij de politiek om slechte maatregelen of wetten ongedaan te maken of te veranderen. Moet toch niet moelijk zijn, ze hebben allemaal toch vertegenwooordigers genoeg in de politiek !
Rabobank heeft polls afgenomen bij de klanten en ook hier op spaargids. Het enige wat je kan zeggen is dat rabobank gedaan heeft wat de klant vroeg, namelijk ook een getrouwheidsspaarrekening oprichten. Als je dat niet vind kunnen, moet je eerder boos zijn op de klanten dan op rabo. Is die getrouwheidsspaarrekening geldgewin? Natuurlijk, wat verwacht je anders. Maar voor het verplichten van die getrouwheidspremie moet je eerder schieten op Reynders dan op Rabo.

Ik snap de kritiek hier ook niet, je moet toch niet de hele tijd geld overhevelen om het maximale rendement te bekomen? Stort gewoon je geld op een spaarrekening die continu bij de top behoort zoals de spaarrekening van rabo, dan doe je niets mis. Stijgt de rente, dan stijgt ook de rente voor jouw geld, je hebt geen nieuwe spaarrekening nodig. (*)
Heb je graag een hogere rente omdat je lang je geld laat staan? Open dan de getrouwheidsrekening, de keuze staat vrij. Ik zie echt het probleem niet...

(*) Om het niet te moeilijk te maken heb ik het niet in de tekst vermeld, maar het nadeel aan de getrouwheidspremie is dat je bij stijgende rentes vastgeklikt zit aan een lagere getrouwheidspremie gedurende een jaar. Nieuw geld wordt vastgeklikt aan het huidig geldende tarief. Het nadeel van vastgeklikt te zijn aan een lagere getrouwheidspremie speelt zich echter - paradoxaal - niet af bij de getrouwheidsspaarrekening vermits de getrouwheidspremie al 1,5% is (het wettelijke maximum) en dus niet kan stijgen. Stijgende rentes zullen op deze rekening enkel de basisrente beïnvloeden.

zwarte zwaan
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer zwarte zwaan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zwarte zwaan » 10 april 2011, 00:40

Spaarders zijn geen verwende kinderen, maar ze willen wel niet voortdurend van het kastje naar de muur gestuurd worden. Wat was er zo moeilijk aan voor de banken om spaarrekeningen na een jaar te evalueren en daar waar alleen maar een groei op zit, dezelfde voorwaarden te geven alsof het een hoge getrouwheidsrekening ware, zonder dat de klant telkens een nieuwe rekening hoeft te openen? De Stucker 001 heeft volledig gelijk, de beloning kan ook op dezelfde rekening ! Waarom moeten banken steeds maar nieuwe rekeningen creëren ?
En over die polls ga ik niet uitwijden. Met gerichte vraagstelling kun je mensen die geen andere keuze krijgen doen kiezen tussen de pest of de cholera.
Maar je moet niet op mij schieten, ik schiet niet op jullie alleen, ik ben trouwens ook klant bij jullie ! Ik schiet echter op de hele banksector die maar niet wil inzien dat mensen hun manier van werken stilaan beu worden en nog altijd niet door hebben dat ze de koppen eens bij elkaar moeten steken voor doorzichtiger producten, willen ze het vertrouwen van de mensen echt herwinnen ! Banken hebben nood aan lange termijnbeleggingen en een economie aan investeerders. Onze welvaart kan er enkel maar op vooruitgaan als er weer vertouwen is. Een massa mensen gaat niet meer op lange termijn beleggen, zolang banken dit vertrouwen niet herwinnen !

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

101 berichten
  • Pagina 6 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan Rabobank.be”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy