Rabo spaarrekening nu overzetten naar NIBC spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Rabo spaarrekening nu overzetten naar NIBC spaarrekening
Begin dit jaar na aanraden van enkele leden op het forum bij Rabo een spaarrekening geopend, na de blijvende daling van de rente heb ik daarnet een NIBC spaarrekening geopend.
Ik ben zo een 25k op de rabo spaarrekening staan, elke maand komt er daar 1000 bij, dus is de getrouwheidspremie niet echt van belang voor mij.
Iemand anders die zijn spaarrek. nu al meteen volledig op de NIBC spaarrekening zet? Is dit wijs?
1,50 basisrente tegen 1,90, je zou dom zijn moest je het niet doen nietwaar?
dankje
Ik ben zo een 25k op de rabo spaarrekening staan, elke maand komt er daar 1000 bij, dus is de getrouwheidspremie niet echt van belang voor mij.
Iemand anders die zijn spaarrek. nu al meteen volledig op de NIBC spaarrekening zet? Is dit wijs?
1,50 basisrente tegen 1,90, je zou dom zijn moest je het niet doen nietwaar?
dankje
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Rabo spaarrekening nu overzetten naar NIBC spaarrekening
Waarom NIBC en niet moneyou?
Ik zeg niet dat deze laatste meer aan te raden is, maar ik vraag het me gewoon af waarom je voor de ene kiest.
Ik zeg niet dat deze laatste meer aan te raden is, maar ik vraag het me gewoon af waarom je voor de ene kiest.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn ervaring met mensen die van de ene bank naar de andere springen: vroeg of laat springen ze wel eens in 't verkeerde gat en dan zal het waarschijnlijk weer de schuld van iemand anders zijn.
@Yaris : 1,50 + 0,30 bij Rabo is nog altijd minder dan de 1,90 basis (+ 0,40) van NIBC. Antonneke kan blijkbaar beter tellen dan de hardnekkige "Rabo-believers" hoewel ik ook wel gekozen zou hebben voor MY gezien de betere rating.
A380 nu ga je zelf in de fout, de getrouwheidspremie blijft behouden tot hij verworven is en tot 10 september bedroeg die nog altiijd 0,40%. Als ik van vraagsteller Antonneke was zou ik alvast het geld dat nog in januari was gestort behouden tot einde december wanneer de getrouweheidspremie van 0,40% is verworven, voor latere stortingen moet je een afweging maken en dat is niet zo eenvoudig als je laat doorschijnen.
Bovendien geeft Antonneke ook niet aan of hij op een gewone spaarrekening spaart of een spaarplus rekening met hoge getrouwheidspremie, in het 2de geval denk ik dat het voordeliger is enkel het geld over te schrijven dat slechts enkele maanden op de spaarplus rekening staat.
Bovendien geeft Antonneke ook niet aan of hij op een gewone spaarrekening spaart of een spaarplus rekening met hoge getrouwheidspremie, in het 2de geval denk ik dat het voordeliger is enkel het geld over te schrijven dat slechts enkele maanden op de spaarplus rekening staat.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Hago, ik ben het deze keer niet met je eens. Zelfs met jouw scenario doet antonneke niks verkeerd. Integendeel, zijn spaargeld brengt vanaf nu onmiddellijk 1,90 op en die (verdoemde) 0,4 getrouwheidspremie zal hij 3 maanden eerder verwerven dan dat hij wacht tot in januari.
We gaan er van uit dat hij heeft over gewone spaarrekeningen, toch?
Intussen blijkt ook NIBC de rentevoeten van de getrouwheidsrekening te verlagen 1,25 naar 1,15.
We gaan er van uit dat hij heeft over gewone spaarrekeningen, toch?
Intussen blijkt ook NIBC de rentevoeten van de getrouwheidsrekening te verlagen 1,25 naar 1,15.
A380, je vergeet dan wel dat hij de getrouwheidspremie die hij al zo'n 9 maanden aan het opbouwen is dan volledig kwijt is, heb het dan over de startsom die Antonneke in januari heeft gestort. Is vrij eenvoudig na te rekenen maar heb daar nu even geen tijd voor maar als je voortdurend overschakeld naar de rekening met de hoogste opbrengst heb je op het einde helemaal geen getrouwheidspremie. Is een foute inschatting die nogal vaak wordt gemaakt.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
hoi iedereen
bedankt voor de reacties...
ik heb voor het moment 25k op gewone rabo spaarrekening...
12k had ik in januari gestort
zou ik deze 25k op nibc spaarrekening overzetten deze week?
dankje.
bedankt voor de reacties...
ik heb voor het moment 25k op gewone rabo spaarrekening...
12k had ik in januari gestort
zou ik deze 25k op nibc spaarrekening overzetten deze week?
dankje.
Re: Rabo spaarrekening nu . overzetten naar NIBC spaarrekeni
Ik zou alvast voor die 12.000 euro wachten tot begin januari 2013, anders gooi je 0.4% opgebouwde getrouwheidspremie (tussen 44 en 48 euro afhankelijk dag van storting in januari) weg. Indien je die 12.000 deze week wel zou overplaatsen deze week zou je aan de momenteel geldende tarieven op het einde van het jaar wel zo'n 11 euro meer basisintrest ontvangen (1.90-1.5% x80/365 ) of een netto verlies van zo'n 35 euro.
Waarom niet spreiden, nu 13.000 euro overzetten en in januari die 12.000 euro indien NIBC dan nog gunstiger is, de markt evolueert nogal tegenwoordig en zoals hierboven al vermeld zou ik eerder gaan voor MoneyYou wegens de betere rating of ook daar kun je spreiden.
En indien je toch vrij zeker bent dat je een (deel) van je spaargeld voor 1 jaar kunt vastzetten waarom ook niet opteren voor een spaarrekening met hoge getrouwheidspremie. Scheelt per schijf van 10.000 euro ook al snel 30 tot 40 euro extra intrest op jaarbasis maar niet iedereen is favoriet van zo'n spaarrekening met hoge getrouwheidspremie.
Waarom niet spreiden, nu 13.000 euro overzetten en in januari die 12.000 euro indien NIBC dan nog gunstiger is, de markt evolueert nogal tegenwoordig en zoals hierboven al vermeld zou ik eerder gaan voor MoneyYou wegens de betere rating of ook daar kun je spreiden.
En indien je toch vrij zeker bent dat je een (deel) van je spaargeld voor 1 jaar kunt vastzetten waarom ook niet opteren voor een spaarrekening met hoge getrouwheidspremie. Scheelt per schijf van 10.000 euro ook al snel 30 tot 40 euro extra intrest op jaarbasis maar niet iedereen is favoriet van zo'n spaarrekening met hoge getrouwheidspremie.
dankje voor de berekeningen en reacties
zal de volledige pot bij Rabo laten staan tot januari
dan zien we wel in januari hoe de rentes zijn, van moneyou heb ik laat gehoord dus enkel bij nibc rekening geopend maar ik open daar wel ook een rekening (als de rente hoog blijft)
groetjes
zal de volledige pot bij Rabo laten staan tot januari
dan zien we wel in januari hoe de rentes zijn, van moneyou heb ik laat gehoord dus enkel bij nibc rekening geopend maar ik open daar wel ook een rekening (als de rente hoog blijft)
groetjes
Ik heb hier al eens gewaarschuwd dat mensen die veel "over en weer" springen met hun centen vroeg of laat wel eens tegen de muur lopen.
Ik lees nu vanmorgen dat Standaard & Poors van plan is de rating van NIBC te verlagen. De situatie zou niet zonder zorgen zijn. Als een bank die zich vooral op bepaalde niches richt op de Nederlandse markt, bevindt zij zich in een vrij zwakke positie.
Dus: eerst goed nadenken voor je een beslissing neemt ( waar heb ik dat nog gehoord ? )
Ik lees nu vanmorgen dat Standaard & Poors van plan is de rating van NIBC te verlagen. De situatie zou niet zonder zorgen zijn. Als een bank die zich vooral op bepaalde niches richt op de Nederlandse markt, bevindt zij zich in een vrij zwakke positie.
Dus: eerst goed nadenken voor je een beslissing neemt ( waar heb ik dat nog gehoord ? )
nibc meld vandaag een daling van de rente...
Beste klant,
Zoals u ongetwijfeld gemerkt heeft zijn de laatste maanden de rentes op de internationale markten aanzienlijk gedaald. Jammer genoeg noodzaakt dit ons een correctie uit te voeren op onze termijnrekeningen. Geen nood, we blijven op de belangrijkste termijnen nog altijd bij de hoogste van de markt.
Met deze mail brengen wij u, als klant, op voorhand op de hoogte, zodat u - als u dat wenst - nog één week (tot 15 oktober 2012 23.59 uur stipt) de gelegenheid hebt om in te tekenen aan de oude tarieven.
Een termijnrekening bij NIBC Direct is volledig gratis en er is geen minimale instap. U kan heel eenvoudig zelf via de beveiligde omgeving een termijnrekening openen.
De nu geldende tarieven en de tarieven vanaf 16 oktober 2012 >>
Ook de rente op onze getrouwheidsrekening zullen we op 15 oktober 2012 aanpassen. De basisrente zal vanaf 15 oktober 1,15% bedragen, de getrouwheidspremie blijft onveranderd op 1,50%. Hiermee blijven we ook met onze getrouwheidsrekening aan de kop van het spaarpeloton.
Voor alle duidelijkheid, de basisrente krijgt u op dagbasis en de getrouwheidspremie klikt vast op het moment van storting voor een periode van 12 maanden (of 11 maanden voor stortingen in januari).
Als u vragen heeft over uw termijn-of getrouwheidsrekening, aarzel niet en contacteer ons op 0800 63 500 of via info@nibcdirect.be. We willen u graag snel en goed informeren.
Met vriendelijke groeten,
Dirk Dewulf
Directeur NIBC Direct
Beste klant,
Zoals u ongetwijfeld gemerkt heeft zijn de laatste maanden de rentes op de internationale markten aanzienlijk gedaald. Jammer genoeg noodzaakt dit ons een correctie uit te voeren op onze termijnrekeningen. Geen nood, we blijven op de belangrijkste termijnen nog altijd bij de hoogste van de markt.
Met deze mail brengen wij u, als klant, op voorhand op de hoogte, zodat u - als u dat wenst - nog één week (tot 15 oktober 2012 23.59 uur stipt) de gelegenheid hebt om in te tekenen aan de oude tarieven.
Een termijnrekening bij NIBC Direct is volledig gratis en er is geen minimale instap. U kan heel eenvoudig zelf via de beveiligde omgeving een termijnrekening openen.
De nu geldende tarieven en de tarieven vanaf 16 oktober 2012 >>
Ook de rente op onze getrouwheidsrekening zullen we op 15 oktober 2012 aanpassen. De basisrente zal vanaf 15 oktober 1,15% bedragen, de getrouwheidspremie blijft onveranderd op 1,50%. Hiermee blijven we ook met onze getrouwheidsrekening aan de kop van het spaarpeloton.
Voor alle duidelijkheid, de basisrente krijgt u op dagbasis en de getrouwheidspremie klikt vast op het moment van storting voor een periode van 12 maanden (of 11 maanden voor stortingen in januari).
Als u vragen heeft over uw termijn-of getrouwheidsrekening, aarzel niet en contacteer ons op 0800 63 500 of via info@nibcdirect.be. We willen u graag snel en goed informeren.
Met vriendelijke groeten,
Dirk Dewulf
Directeur NIBC Direct
idd, daarmee dat ik deze vraag ook gepost heb, zal wachten tor in januari om te zien hoe alles afspeelt laat me geld bij Rabobank rusten
dankje!!!
dankje!!!
Het is de taak van de CBFA om enkel banken toe te laten op onze markt die aan allerlei voorwaarden voldoen.Al Fonds schreef:Ik heb hier al eens gewaarschuwd dat mensen die veel "over en weer" springen met hun centen vroeg of laat wel eens tegen de muur lopen.
We moeten toch niet als spaarder zelf de banken en heel hun financiële achtergrond onder loep nemen, bijna niemand is daartoe gekwalificeerd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zijn ze dat bij de CBFA dan wel (gekwalificeerd)? Alvast nog geen voorbeelden van gezien. Kaupting?
Welke banken hebben ze nog niet toegelaten in België, iemand 'n idee?
Welke banken hebben ze nog niet toegelaten in België, iemand 'n idee?