rabo
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
rabo
beste ,
ik heb een vraagje over de spaarrekening bij rabo bank
er staat gegarandeerd tot 100.000€ in Nederland ? nu ik ben Belg telt deze garantie ook voor de Belgen
ik heb een vraagje over de spaarrekening bij rabo bank
er staat gegarandeerd tot 100.000€ in Nederland ? nu ik ben Belg telt deze garantie ook voor de Belgen
Re: rabo
Ja, dat geldt ook voor Belgen. Kijk maar naar het verleden met Kaupthing Bank. Toen was het Luxemburgse depositogarantiefonds die moest zorgen voor de uitbetaling van de tegoeden. Dat is toen ook aan Belgen betaald.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
jorisvanhoute
- Newbie

Er was toen maar garantie tot 20.000 euro. Onder grote publieke druk is dat opgetrokken tot 100k. Maar dat waren bange maanden van afwachten en in onzekerheid verkeren. Juist voor dat gebeurde maakte kaupthing nog reclame met spaarrekeningen van 4,5 + 2% intresten. Er waren mensen die juist de inkomsten van een verkocht huis integraal op die rekening plaatsten. Ja, ik zal het nooit vergeten.
En nu is er ook die onzekerheid voor miljonairs, wat moeten dié doen met hun miloenen?
En nu is er ook die onzekerheid voor miljonairs, wat moeten dié doen met hun miloenen?
https://www.rabobank.be/kennis/2018/08/ ... 20persoon.
Depositogarantiestelsel
Alle financiële instellingen in België zijn verplicht aangesloten bij het Garantiefonds. Rabobank.be is als onderdeel van Rabobank lid van de Nederlandse depositogarantie. Het effect is echter hetzelfde. Uw kapitaal wordt gewaarborgd tot 100.000 euro per bank en per persoon. Gaat uw bank failliet? Dan ontvangt u een vergoeding gelijk aan het totale bedrag van uw zichtrekening, spaarrekening, termijnrekening en kasbons samen. Tot 100.000 euro in totaal, per persoon. Staan uw rekeningen op naam van uzelf en uw partner? Dan hebt u beiden recht op een waarborg tot 100.000 euro. Goed nieuws dus.
Depositogarantiestelsel
Alle financiële instellingen in België zijn verplicht aangesloten bij het Garantiefonds. Rabobank.be is als onderdeel van Rabobank lid van de Nederlandse depositogarantie. Het effect is echter hetzelfde. Uw kapitaal wordt gewaarborgd tot 100.000 euro per bank en per persoon. Gaat uw bank failliet? Dan ontvangt u een vergoeding gelijk aan het totale bedrag van uw zichtrekening, spaarrekening, termijnrekening en kasbons samen. Tot 100.000 euro in totaal, per persoon. Staan uw rekeningen op naam van uzelf en uw partner? Dan hebt u beiden recht op een waarborg tot 100.000 euro. Goed nieuws dus.
-
jorisvanhoute
- Newbie

dat is goed nieuws voor mensen die onder die 100k zitten. Er zijn ook mensen die meer dan een miljoen hebben, daar is het niet zo'n goed nieuws voor. Spreiden over 20 banken? Dat is niet zo simpel.
Puur theoretische. Is het veiliger om deel van je geld bij een bank onder Belgisch garantiestelsel te plaatsen, een deel bij een bank met Nederlands garantie, enz.
Vermoedelijk niet. Als eentje valt zullen ze wel andere banken meesleuren ook over de grenzen heen. Zo is het toch ook in 2008 gaan wankelen. Bovendien vraag ik me af: als de Nederlandse staat moet tussenkomen, gaat ze dan niet liever de spaarders uit eigen land eerste vergoeden? Maar goed, ik zie het nog niet snel gebeuren. Rabo is overigens wel stabiel.
Vermoedelijk niet. Als eentje valt zullen ze wel andere banken meesleuren ook over de grenzen heen. Zo is het toch ook in 2008 gaan wankelen. Bovendien vraag ik me af: als de Nederlandse staat moet tussenkomen, gaat ze dan niet liever de spaarders uit eigen land eerste vergoeden? Maar goed, ik zie het nog niet snel gebeuren. Rabo is overigens wel stabiel.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Diversificatie is altijd een voordeel. Ike en mijn vrouw :
- Belfius... -> Belgie
- Rabo en NIBC Direct -> Nederland
- Deutsche Bank -> Duitsland
- Keytrade -> Frankrijk
En ook met Tak 21 :
- Integrale (!!!) en Federale -> Belgie
- AFER Europe -> Frankrijk (max = 70.000,00 EUR)
Diversificatie is altijd een voordeel !
- Belfius... -> Belgie
- Rabo en NIBC Direct -> Nederland
- Deutsche Bank -> Duitsland
- Keytrade -> Frankrijk
En ook met Tak 21 :
- Integrale (!!!) en Federale -> Belgie
- AFER Europe -> Frankrijk (max = 70.000,00 EUR)
Diversificatie is altijd een voordeel !
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Iemand die meer dan een miljoen op spaarrekeningen heeft staan, moet misschien eens nadenken over andere mogelijkheden.jorisvanhoute schreef: ↑23 november 2020, 11:08 dat is goed nieuws voor mensen die onder die 100k zitten. Er zijn ook mensen die meer dan een miljoen hebben, daar is het niet zo'n goed nieuws voor. Spreiden over 20 banken? Dat is niet zo simpel.
Maar andere inderdaad spreiden over verschillende banken en landen.
De "garantie" is ook maar een middel om paniek te vermijden. In hoeverre zo'n garantie ook daadwerkelijk zal nagekomen worden in geval van serieuze problemen, is nog maar de vraag.
Betreffende die garantie: zijn er eigenlijk ooit mensen uitbetaald door het garantiestelsel toen Kaupthing de rekeningen hadden geblokkeerd? Ikzelf ben blijven afwachten en zo bij Keytrade geraakt. Ik heb die papieren ingevuld maar nooit opgestuurd...
-
OdetteMaes
- Jr. Member

Nee, dat was niet nodig, omdat keytrade die rekeningen overnam, er was dus garantie tot 100k.
Wat er gebeurd is met mensen die méér dan 100k hadden, weet ik ook nog altijd niet. En waarschijnlijk lopen die er ook niet mee te koop.
sic han whan
Wat er gebeurd is met mensen die méér dan 100k hadden, weet ik ook nog altijd niet. En waarschijnlijk lopen die er ook niet mee te koop.
sic han whan
In die tijd was de garantie beperkt tot 20.000 € zowel in lux. als in bel..OdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 22:24 Nee, dat was niet nodig, omdat keytrade die rekeningen overnam, er was dus garantie tot 100k.
sic han whan
Ik had toen 25.000 € bij Kaupthing. 20.000 € werd vergoed door het lux. waarborgfonds en de rest werd overgenomen door Keytrade.
Voor iemand die beweert de slimste van de klas te zijn, sla je de bal hier behoorlijk mis!
Ikzelf en mijn vrouw zijn indertijd uitbetaald door het Luxemburgs garantiefonds. Wij hadden samen minder dan het maximum per persoon op onze spaarrekening en zijn toen volledig gecompenseerd.
Doe mijn betalingen via Rabobank.be omdat er geen kaartlezer nodig is en wegens de duidelijke digipas.
Vraag mij nu af: als Rabo in Belgie stopt, bestaat dan de mogelijkheid om via Rabobank.nl te werken ? Aanvaardt de fiscus dit ?
Vraag mij nu af: als Rabo in Belgie stopt, bestaat dan de mogelijkheid om via Rabobank.nl te werken ? Aanvaardt de fiscus dit ?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Bij mijn weten mag je dat perfect doen. Zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Gewoon aangeven bij NBB/CAP.
Maar rabobank.nl is wel redelijk wat anders dan rabobank.be hoor... persoonlijk zie ik geen meerwaarde om bij rabobank.nl klant te worden.
Bij mijn weten mag je dat perfect doen. Zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Gewoon aangeven bij NBB/CAP.
Maar rabobank.nl is wel redelijk wat anders dan rabobank.be hoor... persoonlijk zie ik geen meerwaarde om bij rabobank.nl klant te worden.
[/quote]
Ooit zelf al eens een rekening gaan openen buiten België, blijkbaar niet.
Denken en werkelijkheid he ....
Estate Guru believer.