rabobank betrouwbaar ? of beter belgische grootbank?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
frederik
rabobank betrouwbaar ? of beter belgische grootbank?
beste ,
na kauphting avontuur zouden we eventueel naar rabobank gaan met deel van ons geld. Is het beter om met belgische bank en grote bank in zee te gaan voor het geval er iets gebeurd (zie verhaal van laatste maanden)
merci
na kauphting avontuur zouden we eventueel naar rabobank gaan met deel van ons geld. Is het beter om met belgische bank en grote bank in zee te gaan voor het geval er iets gebeurd (zie verhaal van laatste maanden)
merci
Re: rabobank betrouwbaar ? of beter belgische grootbank?
Ik denk dat het veiliger zit bij rabo dan waar dan ook.
Zij hebben een betere rating dan de Belgische banken dacht ik.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Rabobank is een Nederlandse grootbank. Dus deze zal niet zomaar omvallen.
Het is één van de weinige (de enige?) grootbank die nog geen staatshulp heeft gevraagd.
Het is één van de weinige (de enige?) grootbank die nog geen staatshulp heeft gevraagd.
Qua veiligheid zou er geen probleem mogen/kunnen zijn, hun rating is zelfs beter dan die van de Belgische overheid als ik het goed heb...Lukske schreef: Ik denk dat het veiliger zit bij rabo dan waar dan ook.
Al zegt een rating niet alles natuurlijk, Fortis had ook een uitstekende rating toen de ellende begon...
-
Jan PL
rabobank op zich zal wel betrouwbaar zijn. Maar persoonlijk zet ik geen geld meer op een buitenlandse bank. Zie Kaupthing, icesave. De nederlandse spaarder heeft alleen zijn geld terug omdat er ook voor miljoenen euro's van de gemeenten op stonden. In eertse instantie kwam dit niet naar buiten en dan klonk het helemaal anders. De spaarder had ook zorgplicht:
WOENSDAG 8 OKTOBER 2008, (verschenen bij beursduvel)
UTRECHT (AFN) - Gedupeerde spaarders kunnen niet zonder meer gecompenseerd worden voor geleden schade door ,,het gezonde Nederlandse bankwezen''. Dat stelde Rabobank woensdag in reactie op de val van internetspaarbank Icesave en de verruiming van het depositogarantiestelsel door Wouter Bos (Financiën).
Rabobank stelt dat behalve banken ook spaarders, toezichthouders en gedupeerde spaarders zorgplicht dragen. Enkele maanden geleden waarschuwde topman Bert Heemskerk van Rabobank er voor dat kleinere banken op oneigenlijke wijze gebruik maken van het Nederlandse deposito garantiesysteem. Rabobank zei toen ook dat sommige buitenlandse garantiesystemen niet waterdicht zijn. Rabobank stelt dat gezocht moet worden naar een ,,bevredigende oplossing voor gedupeerde spaarders''.
Zo zie je maar. Denk je dat Luxemburg zo maar betaald.
Onze ogen mogen bij deze wel open gaan!
WOENSDAG 8 OKTOBER 2008, (verschenen bij beursduvel)
UTRECHT (AFN) - Gedupeerde spaarders kunnen niet zonder meer gecompenseerd worden voor geleden schade door ,,het gezonde Nederlandse bankwezen''. Dat stelde Rabobank woensdag in reactie op de val van internetspaarbank Icesave en de verruiming van het depositogarantiestelsel door Wouter Bos (Financiën).
Rabobank stelt dat behalve banken ook spaarders, toezichthouders en gedupeerde spaarders zorgplicht dragen. Enkele maanden geleden waarschuwde topman Bert Heemskerk van Rabobank er voor dat kleinere banken op oneigenlijke wijze gebruik maken van het Nederlandse deposito garantiesysteem. Rabobank zei toen ook dat sommige buitenlandse garantiesystemen niet waterdicht zijn. Rabobank stelt dat gezocht moet worden naar een ,,bevredigende oplossing voor gedupeerde spaarders''.
Zo zie je maar. Denk je dat Luxemburg zo maar betaald.
Onze ogen mogen bij deze wel open gaan!
Rabobank maakt voor 40% het bankwezen uit in Nederland.
Als Rabobank valt, er is hier voorlopig totaal geen sprake van, gaat de prioriteit naar het draaiende houden van het bankwezen in Nederland.
Als Rabobank valt zijn de Rabobank.be gedupeerden één van de laatste bekommernissen van het Nederlandse depositiegarantiesysteem.
Als Rabobank valt, er is hier voorlopig totaal geen sprake van, gaat de prioriteit naar het draaiende houden van het bankwezen in Nederland.
Als Rabobank valt zijn de Rabobank.be gedupeerden één van de laatste bekommernissen van het Nederlandse depositiegarantiesysteem.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]