Rabobank: Comfort account...
TIP
Rabobank: Comfort account...
Heeft er iemand opmerkingen bij deze comfort acount?
Is in feite een termijnrekening waarbij je maandelijks je rente op je rekening krijgt.
Momenteel, bvb op 10 jaar, wordt een 3,87 gegeven.
Zitten hier addertjes onder het gras, of kan ik dit gewoon bekijken als een "renteniersrekening".
Dank voor de antwoorden.
PS: het excell programmatje die erachter zit is wel leuk rekenen, geef toe... het zet je zelfs aan het dromen... -:)))
Bijkomende vraag: Wachten tot er 5% bruto staat op 10 jaar bvb.... die trend zet zich toch in, kijk naar de dalende rentes op spaarrekeningen......
Is in feite een termijnrekening waarbij je maandelijks je rente op je rekening krijgt.
Momenteel, bvb op 10 jaar, wordt een 3,87 gegeven.
Zitten hier addertjes onder het gras, of kan ik dit gewoon bekijken als een "renteniersrekening".
Dank voor de antwoorden.
PS: het excell programmatje die erachter zit is wel leuk rekenen, geef toe... het zet je zelfs aan het dromen... -:)))
Bijkomende vraag: Wachten tot er 5% bruto staat op 10 jaar bvb.... die trend zet zich toch in, kijk naar de dalende rentes op spaarrekeningen......
-
Woz
Re: Rabobank: Comfort account...
Ik heb momenteel 1 comfortaccount met een relatief klein bedrag; beetje ter spreiding van mijn port.
3,06% netto op 10j; ik hou hierbij de rente evolutie in de gaten en zal bijvoorbeeld telkens als de rente redelijk gestegen is tov voorgaande weer een bedrag vastzetten.
Zeker geen spectaculaire belegging, ik zie het eerder als een experiment op de lange termijn.
Ik zou zeer tevreden zijn moest ik elk jaar een paar duizend € kunnen vastzetten aan een relatief goede rente op 10j en op die manier een soort roullement kan creëren zodanig dat er geen al te grote bedragen in 1 keer vaststaan.
De intrest die ik iedere maand krijg kan ik dan eventueel gebruiken voor een FSP bij Keytrade.
3,06% netto op 10j; ik hou hierbij de rente evolutie in de gaten en zal bijvoorbeeld telkens als de rente redelijk gestegen is tov voorgaande weer een bedrag vastzetten.
Zeker geen spectaculaire belegging, ik zie het eerder als een experiment op de lange termijn.
Ik zou zeer tevreden zijn moest ik elk jaar een paar duizend € kunnen vastzetten aan een relatief goede rente op 10j en op die manier een soort roullement kan creëren zodanig dat er geen al te grote bedragen in 1 keer vaststaan.
De intrest die ik iedere maand krijg kan ik dan eventueel gebruiken voor een FSP bij Keytrade.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Rabobank: Comfort account...
De mogelijkheid van maandelijkse rente bestaat ook bij andere banken zoals :
CE : 7 of 10 J en min 20.000 EUR
Goffin : voor de meeste termijnen (dus ook 2, 3, 4...J ) aan interessante tarieven. (min 2.500 EUR denk ik)
Is echter wel omslachtig werken met de spaarrekening
CKV : idem goffin maar hanteert wel een min inleg van 20.000 EUR denk ik.
Zie ook Europabank item
Je kan ook elke maand inleggen en zo ook een maandelijkse intrest werven.
Het recent verleden leert ons echter dat de rente op 10J zelden tot de beste behoort.
CE : 7 of 10 J en min 20.000 EUR
Goffin : voor de meeste termijnen (dus ook 2, 3, 4...J ) aan interessante tarieven. (min 2.500 EUR denk ik)
Is echter wel omslachtig werken met de spaarrekening
CKV : idem goffin maar hanteert wel een min inleg van 20.000 EUR denk ik.
Zie ook Europabank item
Je kan ook elke maand inleggen en zo ook een maandelijkse intrest werven.
Het recent verleden leert ons echter dat de rente op 10J zelden tot de beste behoort.
Laatst gewijzigd door ted op 6 augustus 2010, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rabobank: Comfort account...
De aangeduide "rentevoet" is BRUTO
de "uitgekeerd bedrag" houdt wel rekening met 15% RV.
RV % kan wel veranderen om budgettaire redenen in de toekomst
de "uitgekeerd bedrag" houdt wel rekening met 15% RV.
RV % kan wel veranderen om budgettaire redenen in de toekomst
-
Woz
Re: Rabobank: Comfort account...
In het programmatje van rabobank wordt idd de bruto opbrengst berekend, toont een beetje mooier zeker?ted schreef:De aangeduide "rentevoet" is BRUTO
de "uitgekeerd bedrag" houdt wel rekening met 15% RV.
RV % kan wel veranderen om budgettaire redenen in de toekomst
Het maandelijks bedrag wordt ook berekend volgens het aantal dagen dat de betreffende maand telt.
Als ik persoonlijk het volledige plaatje bekijk dan lijkt voor mij het beste van kleine bedragen vast te zetten op lange termijn:
- flexibiliteit ifv: inflatie, event wijziging RV, eigen cashflow,...
- veiligheid.
- Rabobank heeft misschien niet de allerhoogste intrest maar is wel snel en gemakkelijk.
Re: Rabobank: Comfort account...
Dank voor de tips, had inderdaad zelf nog niet nagerekend, en ja, die bruto bedragen ogen wel mooi.
Moet beter opletten volgende keer, doch terechtwijzingen (in de goeie zin) volgen gelukkig via dit forum.
Moet beter opletten volgende keer, doch terechtwijzingen (in de goeie zin) volgen gelukkig via dit forum.
Re: Rabobank: Comfort account...
Correctie: Het programma vermeld de bruto intrest, doch bij de berekening van de maandelijkse of jaarlijkse intrest wordt wel degelijk rekening gehouden met de NETTO bedragen, dus met aftrek van 15%RV.
Rekening die ik maakte, onderstel een rentenier:
500.000 beleggen bij Rabobank-comfort account of bij Credit Europe op 10 jaar met maandelijkse uitkeringen, levert die man maandelijks 200 EURO MEER op als hij belegt bij CE.
Immers, rabo: circa 3,73% tov CE, 4,25% (bruto intresten).
Toch een leuk weetje... in de veronderstelling dat je net 500.000 euro gewonnen hebt natuurlijk.
Rekening die ik maakte, onderstel een rentenier:
500.000 beleggen bij Rabobank-comfort account of bij Credit Europe op 10 jaar met maandelijkse uitkeringen, levert die man maandelijks 200 EURO MEER op als hij belegt bij CE.
Immers, rabo: circa 3,73% tov CE, 4,25% (bruto intresten).
Toch een leuk weetje... in de veronderstelling dat je net 500.000 euro gewonnen hebt natuurlijk.