Rabobank plus (2.5%) of ING Oranje boekje (2.25%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Rabobank plus (2.5%) of ING Oranje boekje (2.25%)
De ING Lion deposit was zoals zovele "internet spaarrekeningen" een lokmiddel en is inmiddels gezakt naar slechts 1.8%, het voordeel van een "internetrekening" vervalt dus.
Als alternatief dacht ik aan de Rabobank+ account (2.5%) of het ING Oranje boekje (2,25%).
Dit zijn rekeningen met de bedoeling dat het 1j vast staat staat er, wat is het verschil dan met een gewone spaarrekening want je kan ook afhalen/storten wat je wil ?
Voor het ING Oranje boekje staat zelfs dat deze ook gratis zou zijn en wel service via het loket hebt, waarom dan nog een internetrekening houden als die minder % opbrengt.
Kon dit "Oranje boekje" wel precies niet openen via Homebank, wel andere rekeningen.
Een belegggingsfonds heb ik reeds, maar een betere spaarrekening is altijd interessant.
Het scheelt allemaal niet teveel op relatief lage bedragen, maar zelfs al heb ik pakweg €50 meer opbrengst op een andere spaarrekening, het is beter dan in de zak van een bankier
Ik las dat Rabobank stabieler is in zijn beloofde interesten houden (ben reeds klant via die Humo actie waarbij je gratis een aandeel van €20 kreeg). Ben nog aan het twijfelen tussen een Rabobank plus en een Oranje boekje.
Mijn zichtrekening is bij ING, dan kan ik wel sneller overschrijven naar een eventueel Oranje boekje.
Nog mensen deze richting uit, of afgestapt van hun "internetrekeningen" wegens gezakt percentage en minder interessant ?
Als alternatief dacht ik aan de Rabobank+ account (2.5%) of het ING Oranje boekje (2,25%).
Dit zijn rekeningen met de bedoeling dat het 1j vast staat staat er, wat is het verschil dan met een gewone spaarrekening want je kan ook afhalen/storten wat je wil ?
Voor het ING Oranje boekje staat zelfs dat deze ook gratis zou zijn en wel service via het loket hebt, waarom dan nog een internetrekening houden als die minder % opbrengt.
Kon dit "Oranje boekje" wel precies niet openen via Homebank, wel andere rekeningen.
Een belegggingsfonds heb ik reeds, maar een betere spaarrekening is altijd interessant.
Het scheelt allemaal niet teveel op relatief lage bedragen, maar zelfs al heb ik pakweg €50 meer opbrengst op een andere spaarrekening, het is beter dan in de zak van een bankier
Ik las dat Rabobank stabieler is in zijn beloofde interesten houden (ben reeds klant via die Humo actie waarbij je gratis een aandeel van €20 kreeg). Ben nog aan het twijfelen tussen een Rabobank plus en een Oranje boekje.
Mijn zichtrekening is bij ING, dan kan ik wel sneller overschrijven naar een eventueel Oranje boekje.
Nog mensen deze richting uit, of afgestapt van hun "internetrekeningen" wegens gezakt percentage en minder interessant ?
Re: Rabobank plus (2.5%) of ING Oranje boekje (2.25%)
Ing de grootbank hebben u precies waar ze u willen hebben.IngRabo2011 schreef:De ING Lion deposit was zoals zovele "internet spaarrekeningen" een lokmiddel en is inmiddels gezakt naar slechts 1.8%, het voordeel van een "internetrekening" vervalt dus.
ge twijfelt betaalt liever dan te ontvangen.
rekening hier , rekening daar toch ingewikkeld he.
is toch simpeler alles bij een en dezelfde.
en ja de concurrentie waarom daar naartoe als Ing er is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Rabobank plus (2.5%) of ING Oranje boekje (2.25%)
Het antwoord zit in je vraag. Het verschil tussen rekeningen met een hoge getrouwheidspremie is dat je eigenlijk je geld minimum een jaar moet laten staan, want ander speel je de getrouwheidspremie kwijt.IngRabo2011 schreef: Dit zijn rekeningen met de bedoeling dat het 1j vast staat staat er, wat is het verschil dan met een gewone spaarrekening want je kan ook afhalen/storten wat je wil ?
Alternatief: zowel de gewone rabobank rekening als de rabo plus rekening. Op de plus zet je geld dat je normaal niet moet afhalen (hoge totale rente), op de gewone spaarrekening kan je afhalen wanneer je wilt (je verliest een minimum aan getrouwheidspremie doordat er op deze rekening vooral een hoge basisrente is).