Rabobank stopt met beleggingsproducten
TIP
Re: Rabobank stopt met beleggingsproducten
klopt volledig, rabo deed dat in het begin niet maar is er later toe gedwongen door "eminent" omdat wel te doen, ik dacht in 2016 voor de eerste keer
maw je gaat hetzelfde fonds niet meer vinden zonder 3% instapkosten
maw je gaat hetzelfde fonds niet meer vinden zonder 3% instapkosten
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je kunt die kosten vermijden door een gratis Hello Bank zichtrekening te openen. Vaak krijg je nog €50 welkomstpremie.Henkie1984 schreef: ↑19 juli 2017, 12:00 maar ik ga geen betalende rekening openen om te kunnen pensioensparen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik bedoel: waarom zou je expliciet voor Beobank kiezen boven bv Fintro, Axa en Fortis? Niet meteen de meest klantvriendelijke bank. En als je al geen voordeel doet met de instapkosten, zie ik daar weinig interessante zaken gebeuren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind de kredietkaarten van Beobank toch wel van de interessantste op de markt. En hun Step Up spaarboekje staat met 1.2% op de tweede plaats in de spaargids rangschikking.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Persoonlijk heb ik enkel een spaarrekening en een effectenrekening bij Rabobank. Het geld op die eerste was ik van plan zo snel mogelijk weg te halen bij Rabobank. Wat de fondsen op de effectenrekening betreft ben ik aan het rondkijken wat het meest interessant alternatief is.
Op: https://www.bankshopper.be/nl/brokers.html staat een summier overzicht met een vergelijkende tabel tussen de grootsten. Uit die tabel blijkt dat KeyTrade (en Bolero) de hoogste kostprijs per order hebben.
Zelf ben ik eerder aan het kijken naar BinckBank omdat zij beweren gratis de overstap van een beleggingsportefeuille te doen: https://www.binck.be/overstapservice
Suggesties/persoonlijke ervaring?
't Zou interessant zijn om te zien wat anderen van plan zijn voor hun effecten...
Op: https://www.bankshopper.be/nl/brokers.html staat een summier overzicht met een vergelijkende tabel tussen de grootsten. Uit die tabel blijkt dat KeyTrade (en Bolero) de hoogste kostprijs per order hebben.
Zelf ben ik eerder aan het kijken naar BinckBank omdat zij beweren gratis de overstap van een beleggingsportefeuille te doen: https://www.binck.be/overstapservice
't Zou interessant zijn om te zien wat anderen van plan zijn voor hun effecten...
Welke kosten dan? Ik stort niet meer in het fonds dus zal enkel de beheerskost moeten bekijken.. ach misschien dat ik terug overstap naar pricos voor de eenvoud.. kbc is toch mijn hoofdbank, zichtrekening is gratis en de diensten die ze aanbieden ben ik toch zeer tevreden van. Bolero vind ik ook zeer zeer goede dienst met veel functionaliteiten en veel keuze, ook leuk dat ze trainingssessies doen via hun academy zo kan je altijd wel iets bijleren. Is een Belgische bank dus dat vind ik ook wel leuk meegenomen.Henkie1984 schreef: ↑19 juli 2017, 12:00Kreeg een blad voor me met de kosten voor een BNP zichtrekening om via deze manier te kunnen blijven pensioensparen. De 100€ is misschien +6 Jaar aan kosten voor die rekening maar ik ga geen betalende rekening openen om te kunnen pensioensparen.
Nu eens naar Axa kijken,
Kostprijs per order is misschien hoger als elders maar ik ben geen daytrader dus dat gaat nog wel beheerskosten van effecten hebben een hogere impact op je rendement.
In ieder geval is het wel mijn exit uit rabobank.Rabobank.be schreef: ↑17 juli 2017, 17:02Nee hoor, dit is zeker geen exit uit België. We optimaliseren onze activiteiten en focussen daarom helemaal op sparen. De Rabobank als groep blijft veel belang hechten aan een sterke balans en excellente klantenservice, en rekent daarbij in de toekomst ook op Rabobank.be.
Enkel nog povere spaarrentes.
Bedankt voor de mooie jaren, het gaat jullie goed.
PS: 3 a 4 jaar geleden nog een event bijgewoond in gent over beleggen, met sprekers van een 3 tal fondshuizen.
waar is den tijd.
welke van de dynamische pensoenspaarfondsen is het meest interessante qua kostenstructuur? Bij Argenta zijn de instapkosten wel het laagst, maar de steeds recurrente beheerskosten het hoogst. Is Pricos geen waardig alternatief voor wie geen klant is bij BNP of AXA? Is het trouwens op dit moment interessant om alles over te hevelen naar bv Pricos of Arpe?
Moest ik er nog in storten zou ik gaan voor het fonds waar geen instapkosten zijn. En de beheerskost tussen de 1 en 1,5% dan zit je wel goed.
Aankoopkosten voor fondsen zijn bij Keytrade €9,95, maar verkopen is gratis. Ik zie niet in waarom je niet zou wachten tot de overgang, dan de boel zou liquideren en dan pas kijken wat je met je effecten doet.plmagis schreef: ↑19 juli 2017, 13:21 Persoonlijk heb ik enkel een spaarrekening en een effectenrekening bij Rabobank. Het geld op die eerste was ik van plan zo snel mogelijk weg te halen bij Rabobank. Wat de fondsen op de effectenrekening betreft ben ik aan het rondkijken wat het meest interessant alternatief is.
Ik ben vooral in mijn haren aan het krabben voor mijn DBI-bevek. Medirect deed geen zakelijke rekeningen dacht ik, Keytrade is te duur en biedt net als DeGiro het fonds niet aan dat ik heb. DBI-beveks zijn niet echt gekend en gewone fondsen zijn te zwaar belast. Ik zal ook in de bvba met aandelen moeten beginnen zeker?
Is dit bij MeDirect ook niet gratis tot een bepaalde limiet ? Onderstaande las ik juist op hun siteplmagis schreef: ↑19 juli 2017, 13:21 Persoonlijk heb ik enkel een spaarrekening en een effectenrekening bij Rabobank. Het geld op die eerste was ik van plan zo snel mogelijk weg te halen bij Rabobank. Wat de fondsen op de effectenrekening betreft ben ik aan het rondkijken wat het meest interessant alternatief is.
Een bestaande portefeuille overzetten? MeDirect vergoedt uw transferkosten.
Heeft u fondsen of andere effecten bij een andere bank of vermogensbeheerder en wilt u deze laten overbrengen naar MeDirect? Dat kan. Wij helpen u bij het overboeken en vergoeden de kosten die uw bank of vermogensbeheerder in rekening brengt voor het overboeken van uw portefeuille, en dit tot een bedrag van € 2.000 per klant. Deze terugbetaling is beperkt tot maximum €100 per getransfereerde lijn met een minimum tegenwaarde van €500 (of een equivalent €500 indien het effect in een andere valuta noteert).
Het enige wat u hoeft te doen is een bericht te sturen
met de nodige details (ISIN, fondsennaam en valuta) via dit contactformulier.
Ik ben redelijk zeker van mijn plan:
Pensioensparen draag ik over naar Fortis (100€ promo)
Fondsen gaan naar keytrade (100€ promo)
Spaargeld blijft er voorlopig staan, hopelijk komt er een bank met een promo voor spaargeld.
Pensioensparen draag ik over naar Fortis (100€ promo)
Fondsen gaan naar keytrade (100€ promo)
Spaargeld blijft er voorlopig staan, hopelijk komt er een bank met een promo voor spaargeld.
http://www.morningstar.be/be/pensionqui ... fault.aspxdivers schreef: ↑19 juli 2017, 13:46 welke van de dynamische pensoenspaarfondsen is het meest interessante qua kostenstructuur? Bij Argenta zijn de instapkosten wel het laagst, maar de steeds recurrente beheerskosten het hoogst. Is Pricos geen waardig alternatief voor wie geen klant is bij BNP of AXA? Is het trouwens op dit moment interessant om alles over te hevelen naar bv Pricos of Arpe?
Alle info over pensioenspaarfondsen die je nodig hebt.
Je krijgt enkel 100€ voor beleggingen. Niet voor pensioen.