Rabobank stopt met beleggingsproducten
TIP
Re: Rabobank stopt met beleggingsproducten
Praktisch gezien doe je best het volgende:
Medirect komt uiterlijk eind volgende week met een actie over de brug om fondsen naar hun te transfereren.
Transfereer de fondsen dan die je wil en kan behouden.
Hou bij RABO, indien gewenst, voor 1000 euro fondsen, die je laat transfereren naar KT. Zo krijg je 100 euro. Nadien kan je met dat fonds nog doen wat je wilt.
Het pensioenspaarfonds bij RABO kan je, als je als je al een rekening hebt bij BNP, best snel laten overzetten naar BNP, dan ontvang je 100 euro. Ikzelf zou als niet bestaande klant er geen klant voor worden, maar een (beter) alternatief zoeken. Tips?
Recent betaal je bij Binck ook geen instapkosten op fondsen vanaf 500 euro instap.
Constructieve ideeën/opmerkingen zijn welkom.
Medirect komt uiterlijk eind volgende week met een actie over de brug om fondsen naar hun te transfereren.
Hou bij RABO, indien gewenst, voor 1000 euro fondsen, die je laat transfereren naar KT. Zo krijg je 100 euro. Nadien kan je met dat fonds nog doen wat je wilt.
Het pensioenspaarfonds bij RABO kan je, als je als je al een rekening hebt bij BNP, best snel laten overzetten naar BNP, dan ontvang je 100 euro. Ikzelf zou als niet bestaande klant er geen klant voor worden, maar een (beter) alternatief zoeken. Tips?
Recent betaal je bij Binck ook geen instapkosten op fondsen vanaf 500 euro instap.
Ik zat enkel nog bij Rabo voor mijn pensioenspaarfonds, zichtrekening en spaarrekening waren al leeg, ben ook geen BNP-klant. Zijn er redenen waarom ik de overstap naar KT niet zou doen? Ik ben voorlopig niet van plan om me bezig te houden met andere activiteiten. Als ik het goed begrijp neemt KT het fonds integraal over en blijft het uiteindelijk nog altijd hetzelfde BNP-product. Maw: voor mij zou het er niet toe doen, tenzij er een specifieke reden is om KT te mijden.
1. Termijnrekening, is een "geldrekening", blijft bij Rabo, zie punt 3.2 op de brief die je ontving.centjessparen schreef: ↑18 juli 2017, 09:47 Weet er aub iemand hoe het met een Termijnrekening zit?
En hoe je kan beslissen of je een obligatie doorgeeft aan keytrade, met de daarbij horende kosten of verkoopt en dus daardoor geen openingsgedoe bij een extra bank met extra kosten enz.
Dank voor de hulp
2. Obligatie naar Keytrade heeft geen kosten. zie vraag 12 van https://www.rabobank.be/nl/verhuis-bele ... n/faq.aspx
De tarifiering van de transfer van een obligatie naar een andere bank is me ook onduidelijk. Zal morgen eens navragen bij BNP alwaar mijn BNP pensioenspaarfonds terug naartoe gaat.
Laatst gewijzigd door iejoor op 19 juli 2017, 06:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Correctie mezelf : Een pensioenspaarverzekering (Tak21) moet men minstens 10 jaar behouden. Een pensioenspaarrekening met bv fondsen is opvraagbaar op z'n 65.
Een start2bank zichtrekening bij AXA openen en via hun hetzelfde pensioenspaarfonds aankopen is denk ik de beste oplossing. Zoals hierboven beschreven krijg je ook bij hun die 100 euro.Otonio schreef: ↑18 juli 2017, 19:34 Praktisch gezien doe je best het volgende:
En bedankt voor je overzicht / het meedenken.
Ben benieuwd hoeveel banken nu met een overstap actie komen.. bolero geeft al 2% als je een effectenrekening opent. Heb gelukkig geen beleggingen meer bij rabo buiten PSP. Ben wel nieuwsgierig naar de kosten bij BNP en anders wordt het misschien Argenta.
Ik snap die strategie ook niet. In tijd van negatieve Euribor rentes moet de marge op een spaarboekje flinterdun zijn. Ze blinken idd ook niet uit in functionaliteit en gebruiksgemak (app, bankkaarten,...) en hun rente is idd niet veel soeps.
Voor mij weegt het alleszins niet op tegen de administratie (en die is al zo licht: afdrukken van rekeningafschriften) dus ik denk dat het voor mij over & out is met Rabobank, tenzij ze opeens met een aantrekkelijke rente afkomen, iets dat ze waarschijnlijk niet zullen doen.
De vertegenwoordiger mag zeggen van niet, maar volgens mij is dit een langzame exitstrategie.
Inversor schreef: ↑19 juli 2017, 10:13Ik snap die strategie ook niet. In tijd van negatieve Euribor rentes moet de marge op een spaarboekje flinterdun zijn. Ze blinken idd ook niet uit in functionaliteit en gebruiksgemak (app, bankkaarten,...) en hun rente is idd niet veel soeps.
Voor mij weegt het alleszins niet op tegen de administratie (en die is al zo licht: afdrukken van rekeningafschriften) dus ik denk dat het voor mij over & out is met Rabobank, tenzij ze opeens met een aantrekkelijke rente afkomen, iets dat ze waarschijnlijk niet zullen doen.
De vertegenwoordiger mag zeggen van niet, maar volgens mij is dit een langzame exitstrategie.
Indien dit inderdaad een langzame exitstrategie zou zijn, welke impact verwacht u dan op de eventuele spaarrekeningen die zouden blijven staan bij Rabobank.be? Worden deze afgesloten en moet je je geld ergens anders naar transfereren?
Of ben je het kwijt?
"Of ben je het kwijt?"
Dat is toch een grapje zeker ?
Men zou het ook aan de belgische schatkist kunnen schenken, en er dan nog wel een nieuw in te voeren schenkingstaks op betalen
Dat is toch een grapje zeker ?
Men zou het ook aan de belgische schatkist kunnen schenken, en er dan nog wel een nieuw in te voeren schenkingstaks op betalen
Denk ik niet, Rabobank Nederland kan ons zo goed als gratis geld maar al te goed gebruiken, dit jaar heeft ze nog voor 1 miljard achtergestelde certificaten met meer dan 6% uitgegeven.
-
- VIP member
- Contacteer:
Kreeg een blad voor me met de kosten voor een BNP zichtrekening om via deze manier te kunnen blijven pensioensparen. De 100€ is misschien +6 Jaar aan kosten voor die rekening maar ik ga geen betalende rekening openen om te kunnen pensioensparen.
Nu eens naar Axa kijken,
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik heb een pensioenspaarfonds bij Rabobank (ooit gestart owv geen instapkosten)
Heeft er iemand weet van als de instapkosten bij een grootbank onderhandelbaar zijn? Die bonus bij overstap interesseert me niet.
Dank voor je antwoord
Heeft er iemand weet van als de instapkosten bij een grootbank onderhandelbaar zijn? Die bonus bij overstap interesseert me niet.
Dank voor je antwoord
Naast Fintro en BNP bidet ook Beobank dit fonds aan.
Hebben ook een online-zichtrekening
Hebben ook een online-zichtrekening
Die 3% instapkosten horen toch bij het bnp pensioenspaarfonds. Ik vermoed dat je die bij elke bank gaat moeten betalen. Dat was bij Rabobank ook het geval.