Rabobank stopt met beleggingsproducten
TIP
Re: Rabobank stopt met beleggingsproducten
Ben je daar zeker van? Zonder bijkomende kosten?
Ik heb alvast de vraag gesteld aan mijn contact bij bnp naar alternatieven.
Dan rest de vraag ook nog wat stelt keytrade eigenlijk voor en wat stelt Rabobank nog voor? Ze mogen per direct hun rente naar 2% opschroeven willen ze nog iets bieden in de markt.
Zoals hun model bestaan er ondertussen al genoeg.
-
- Full Member
- Contacteer:
Weet er aub iemand hoe het met een Termijnrekening zit?
En hoe je kan beslissen of je een obligatie doorgeeft aan keytrade, met de daarbij horende kosten of verkoopt en dus daardoor geen openingsgedoe bij een extra bank met extra kosten enz.
Dank voor de hulp
En hoe je kan beslissen of je een obligatie doorgeeft aan keytrade, met de daarbij horende kosten of verkoopt en dus daardoor geen openingsgedoe bij een extra bank met extra kosten enz.
Dank voor de hulp
@Eiji: als je nu de overstap maakt naar KT en je krijgt uw 100€, waarom zou je dan uw fondsen na 1week/1maand niet kunnen verkopen? Als jij denkt dat je fonds rijp is om te verkopen, dan verkoop je toch gewoon? Uw 1.32% zal je sowieso betalen als taks, maar het zou maar al te gek zijn als je nog een extra kost daarop moet betalen.
zopas een brief ontvangen van Rabobank met "in alle transparantie de juridische aspecten"
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Goede samenvatting.
Waar zit Yaris als je hem nodig hebt?

Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 18 juli 2017, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
binnen een jaar of 2 schiet er mogelijk van rabobank.be geen vijs meer over
Al het geld van de" domme" belgen naar holland gezogen
Al het geld van de" domme" belgen naar holland gezogen
met 10 bladzijden bijlagen. Het belangrijkste, waar zitten de verschilen tussen de kosten en aanbod met Keytrade moet ik wel zelf opzoeken.
Zal dezelfde strategie toepassen als bij simyo: mee overstappen (dank u voor de commerciël geste) en dan evalueren.
HIer ook alvast benieuwd wat er gaat gebeuren met de junior account op m'n zoontje z'n naam, en de daaraan gekoppelde beleggersrekening.
Wordt niet meer actief meer mee belegd. Had al een tijd een extra rekening + beleggersrekening per kindje bij MeDirect.
(meer controle over, gezien rekening op mijn naam, gewoon een alias aan gegeven). Maar dit terzijde.
Concreet staan er 2 fondsen op die beleggersrek.
Voordeligste zou denk ik zijn, laten overzetten naar KT. De €100 meepikken. Fondsen verkopen, en opnieuw beleggen via MD.
Spaarrekening gebruik ik ook niet meer actief. Is een soort reserve voor onvoorziene omstandigheden, x maanden loon.
Zal ik met de tijd dan maar overzetten naar een MD spaarrek.
2x pensioenspaarfonds, wordt ook niet meer actief gebruikt.
Heb nu ander pensioenfonds, waar maar 2% instapkost is.
Wat met BNP actie. Verplichte rekening daar? Want net alles opgezegd daar begin dit jaar.
Wordt niet meer actief meer mee belegd. Had al een tijd een extra rekening + beleggersrekening per kindje bij MeDirect.
(meer controle over, gezien rekening op mijn naam, gewoon een alias aan gegeven). Maar dit terzijde.
Concreet staan er 2 fondsen op die beleggersrek.
Voordeligste zou denk ik zijn, laten overzetten naar KT. De €100 meepikken. Fondsen verkopen, en opnieuw beleggen via MD.
Spaarrekening gebruik ik ook niet meer actief. Is een soort reserve voor onvoorziene omstandigheden, x maanden loon.
Zal ik met de tijd dan maar overzetten naar een MD spaarrek.
2x pensioenspaarfonds, wordt ook niet meer actief gebruikt.
Heb nu ander pensioenfonds, waar maar 2% instapkost is.
Wat met BNP actie. Verplichte rekening daar? Want net alles opgezegd daar begin dit jaar.
Een termijnrekening is een spaarrekening en die blijven dus gewoon verder lopen bij Rabobank.centjessparen schreef: ↑18 juli 2017, 09:47 Weet er aub iemand hoe het met een Termijnrekening zit?
...
Dat klopt, maar je gaat toch geen fonds verkopen om die reden? Een fonds is voor lange termijn, of zo zie ik het toch maar ik stort echt niet bij aan 10€ per belegging. Vandaar, doelstelling is het fonds overhevelen, verder storten en later innen. Alleen weet ik nogniet naar wie...bertVW schreef: ↑18 juli 2017, 09:50 @Eiji: als je nu de overstap maakt naar KT en je krijgt uw 100€, waarom zou je dan uw fondsen na 1week/1maand niet kunnen verkopen? Als jij denkt dat je fonds rijp is om te verkopen, dan verkoop je toch gewoon? Uw 1.32% zal je sowieso betalen als taks, maar het zou maar al te gek zijn als je nog een extra kost daarop moet betalen.
Ze gaan zich toch met iets moeten onderscheiden. Waarom zou je nog naar Rabobank gaan als je bij 20 andere banken hetzelfde en eventueel meer kan krijgen?
Jammer in feite want ik hield wel van de transparantie en overzichtelijk online bankieren bij Rabo.
Voor wie is die €100 eigenlijk? Waarvoor dient het? En wat is de reden waarom je er recht op hebt?
Ik lees hier dat €100 te weinig is en dat Keytrade/Rabo gierig is, maar je krijgt toch geld dat je anders niet zou krijgen?
Ik lees hier dat €100 te weinig is en dat Keytrade/Rabo gierig is, maar je krijgt toch geld dat je anders niet zou krijgen?
Is het dan niet beter dat je naar medirect je fondsen overzet geen instapkosten voor je fondsen.
Als je bij keytrade 100€ krijgt en je doet 10 transacties dan ben je die 100€ al kwijt. 10€ per aankooptransactie
ongeacht voor hoeveel je aankoopt, bij rabo geen instapkosten maar de tijd van rabo is ook voorbij.
Als je bij keytrade 100€ krijgt en je doet 10 transacties dan ben je die 100€ al kwijt. 10€ per aankooptransactie
ongeacht voor hoeveel je aankoopt, bij rabo geen instapkosten maar de tijd van rabo is ook voorbij.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Als je ze bij KT gratis kan parkeren en geduld hebt, kan je een of andere actie afwachten, dan sleep je die eveneens binnen. Er zal wel nog eentje langskomen voor nieuwjaar.